Idézést kaptam

Milyen kedvesek, hogy legalább határidőt nem adtak meg. :)

Update:

Megreklamáltam. Válasz: "Társaságunkat jogszabály kötelezi a határozott idejű szerződés lejáratát megelőzően hasonló ajánlatról való tájékoztatásra, azonban Ön az ajánlati értesítések mellőzését kérte társaságunktól."

Hozzászólások

nem ők akarnak valamit, az adategyeztetés egy ilyen nagyon hatékony terrorizmus ellenes intézkedés, aminek az elmaradása esetén megszűnik a szolgáltatás feléd, semmi komoly. hidd el legkevésbé a szolgáltatóknak jó ez, elég szép adminisztrációs teher van belőle mindig, és még ahhoz is hülyék, hogy éljenek a sales lehetőséggel

A terrorizmus elleni adategyeztetés csak feltöltőkártyás előfizetésekre vonatkozik. Tudtommal UPC-nél nincs ilyesmi.

Szerintem itt ez áll fenn:
"Az Szolgáltatás igénybevételének korlátozására, a Szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentésére a Szolgáltató az Előfizető értesítésével az alábbi esetekben jogosult:

h) ha a rendelkezésre álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy az Előfizető a szerződés megkötése vagy a szolgáltatás igénybevétele céljából a Szolgáltatót lényeges körülmény – így különösen a személyes adatok – vonatkozásában megtévesztette.

A fenti, h) pontban meghatározott esetben a Szolgáltató korlátozza a szolgáltatást, amennyiben az Előfizetővel történő telefonos adategyeztetés során a Szolgáltató részéről egyértelműen feltételezhető, hogy az Előfizetői Szerződés megkötésekor a Szolgáltatót tévedésbe ejtették, vagy tévedésben tartották (így például, ha az adategyeztetés során valószínűsíthető, hogy az Előfizető adataival visszaéltek). A szolgáltatás visszaállítása abban az esetben történik meg, ha az Előfizető a korlátozás napjától számított 15 napon belül a Szolgáltatót az Ügyfélszolgálaton megkeresi, mely során a telefonos adategyeztetés megtörténik, és az Előfizető hitelt érdemlően igazolja a Szolgáltató felé az Előfizetői Szerződésen megadott adatok valódiságát. Amennyiben a telefonos adategyeztetés 15 napon belül nem történik meg, az Előfizetőnek az Előfizetői Szerződésből eredő valamennyi kötelezettsége esedékessé válik"
https://www.upc.hu/pdf/aszf/archiv/telefon/UPC_Telefon_ASZF_20180422_ar…

Van határideje, nyugi, csak nem írták oda. Szerintem menj be mert megszüntetik a számodat.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Az, hogy adategyeztetés van, jogszabályi előírás, nem a szolgáltató találja ki. És a jogszabály nem ismerete nem mentesít annak be nem tartásának következményei alól. Nem hivatkozhatsz arra, hogy "de nekem nem szóltak a határidő miatt". Alapesetben nem is kéne szólniuk, neked kell tudni azt magadtól.

(btw a határidőt honnan tudnám magamtól ezt áruld már el kérlek???)

Akkor térjünk ki arra, hogy

1. ez a levél hogy érkezett ? (csak úgy bedobták a postába minden nélkül)
2. bedobták a postába user honnan a f.szból tudja hogy neki mi az istent kellene csinálni meg kivel ???

Életszerű ez, értem én hogy a jogszabály nem ismerete nem mentesít... de azért nézzünk már ki a való világba... Ahol Marikanéni megkapja ezt a semmitmondó levelet...

Azt rárakja gyújtósnak kb...

- nem a szolgáltatód dolga, hogy betartsd a törvényeket, nyilván nekik is jobb, ha te ügyfél vagy még, de igazából legfeljebb kötsz velük egy új szerződést, ha törlik a szolgáltatásod adategyeztetés hiányában

- az elmúlt pár évben már asszem 2-3 körön túl van mindenki, aki érintett, adategyeztetés ügyben, lehetne beszédesebb is a levél, valóban, de ott van a lényeg: menjél be, oszt majd elmondják

- megintcsak, nem a szolgáltató dolga, neked kell évente igazolnod, hogy te te vagy, és megerősítened az adataid a szolgáltatónál, ennyi, néped vezetői ezt találták ki a terrorizmus ellen, tessék nem terroristáskodni.

Valaki javitson ki de nem _évente_ kell egyeztetni, hanem a szerződés megkötése és szám/sim kártya aktiválás után x ideig, ami talán két hét. Mióta van meg ez a számod, szerződésed, szolgáltatód?

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Cáfolom, tavaly és tavalyelőtt is egyeztetnem kellett telekomnál. De ez egy feltöltőkártyás dolog. Elvileg előfizetésnél nincs ilyesmire szükség, mivel az alapból lakcímre szól, így elég nehéz lenne visszaélni vele.

https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/segitunk/domino-adatellenor…
"A hatályos jogszabályi előírások értelmében a Domino SIM-kártyák (hang szolgáltatás esetén) kapcsán évenkénti adategyeztetés szükséges."

Hogy ennek mi értelme van azt nem tudom. Elvileg ennek a célja az lenne, hogy a simkártyák számát korlátozni tudják. Ha egyszer már a "nevemre vettem" az adategyeztetéssel, akkor az alapján elvileg listázni / limitálni tudják, hogy mennyi lehet az én nevemre szóló aktív simkártyák száma.

2-es ponthoz hozzászólva, "menjél be azt egyeztess" még mindig nem tudjuk hogy érkezett a levél, be volt dobva mint "spam" vagy hivatalosan jött?

Ezt szeretik a behajtó cégek is alkalmazni, hogy küldenek levelet, sima levelet, hogy márpedig te tartozol fizessed be. küldik ki ezt 3x, sima levélként .... Mikor rákérdezel jah akkor hát őőő... kiküldjük utánvéttel ... vagy valamivel.

Értem én hogy villanymotor, de ettől a nagymama a fenti levélből még nem fogja tudni hogy miért, vagy nem akarja tudni mert hát sok az átverés.

Bazdmeg a szolgáltató akkor címezze meg az adott ügyfélt térti+egyéb azt akkor ennyi volt, ne szórólapot dobáljon a postaládákba, mert a fenti üzenet kb. egy szórólapnak felel meg.

szerintem dns mintát akarnak tőled ...
mivel pár napja elég rendes hiányuk volt dns-ből ...
:)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

passz ...
valahogy döcögött az egész ...
az oldalak fele nem jött be //köztük a hup, + amivel dolgozni kellett volna ...//
közben a youtube-ról ment a zene, aztán az is ledöglött
később elindult, de az aldomainek nem müködtek, délutánra leállt az egész ... csak másnapra rendeződött a szolgáltatás
aznap zacskósnetet használtunk //mobiltelefon+laptop//
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Engem a számlavezető bankom szórakoztat ilyen üzenetekkel időközönként, mivel a marketing célú megkereséseket letiltottam.

Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy bementem hozzájuk...kaptam is mindenféle akciós hitelajánlatot beszélgetés közben.

Megkockáztatom, hogy a UPC is ezzel az eszközzel él.

A prepaid előfizetésekhez köthető évenkénti adategyeztetést ne keverjétek ide.