Udv!
Ha a szerviz kicsereli a kepernyomet, es biztosit arrol, hogy az adataim megmaradnak, ennek ellenere csinalnak egy teljes torlest, es meg frissitik is a keszuleket, van eselyem megmenteni a fajlokat? Ket adatmentovel voltam kapcsolatban, de egyik sem tudott segiteni.
Samsung galaxy A3- rol van szo.
- 3615 megtekintés
Hozzászólások
Típus: Samsung A3; SM-A320FL.
Rövid történet: 2017. októbere környékén vettem, májusában tönkrement a kijelző, semmire nem reagált, bár minden látszott, de az adatokat már nem tudtam lementeni róla.
Elvittem az Árkádban lévő Samsung szervízbe, ahol nyomatékosan elmondtam, hogy nagyon fontos adatok vannak rajta, és ha nem tudják megcsinálni, ne csinálják, akkor inkább elviszem egy speciaálistához. Néhány napja vettem át (nem szóltak 3 hónapig, hogy készen van), de már nem volt rajta adat.
Akkor bekapcsoltam, de amikor láttam, hogy nincs adat, ki is kapcsoltam a biztonság kedvéért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kell kérdezni, készítettek e biztonsági mentést. Ha nem és annak ellenére törölték az adataidat, hogy kérted ne töröljék mert fontosak, akkor kártérítési pert varrnék a nyakukba aztán megb.szh.tj.k magukat. Gondolom ha feldugod a gépre akkor sem látod az adatokat?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Elvittem az Árkádban lévő Samsung szervízbe,… és ha nem tudják megcsinálni,… akkor inkább elviszem egy speciaálistához.”
Egy ilyen specialista elérhetősége szerintem sokakat érdekelne. Ha tudsz ilyet, akkor légyszíves tedd közzé az elérhetőségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen peldaul az emlekmento(k). Azt hiszem emlekmentok.com , a nyugatinal vannak.
Na igen, ha a szervizes kicsit is figyelmesebb, vagy talan igazat mond, akkor egybol a nyugatiba vittem volna. Igy utolag nem igazan tudtak ott segiteni. Amugy a kollegat, aki felvette, ki is rugtak azota (bar nem az en ugyem miatt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A telefonon ezért nem tárolunk semmit. Ezért találták fel a cloudot. Google biztonsági mentés be volt kapcsolva?
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, kb. ez az elso okostelefonom. Elotte 10 evig is birta gond nelkul, ez meg meg egy eves sem volt. Lehet, hogy okos, de nagyon gyenge fizikailag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Elotte 10 evig is birta gond nelkul, ez meg meg egy eves sem volt"
Ezt irjak majd a sirodra is ha igy allsz dolgokhoz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most nem értem. Miért? A telefonom 11 vagy 12 éves - Nokia 1112 -, remekül működik, kis helyen elfér, miközben azt hallom mindenhonnan, hogy az okostelefonok nem bírják ennyi ideig.
Ráadásul ez a 11 vagy 12 év nem a vége, továbbra sincs okom arra, hogy lecseréljem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra probaltam ravilagitani ,hogy az IT vilagaban de igaz ez kb barmire IS hamar meglepodik az ember ,ha tevesen feltetelez dolgokat annak alapjan ,hogy egy adott termeke x evig birta akkor majd a masik vagy hasonlo termeke is addig fogja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, értem már. Tehát annak az extrapolációnak a hamisságára próbálod felhívni a figyelmet, hogy ha tegnap is éltem, ma is élek, akkor ezt teljes indukcióval rekurzívan bármely n+1-edik napra kiterjeszthetjük, amelyből az következik, hogy örök életű vagyok. :)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Biztos én is agyament vagyok. De a telefonnal, meg általában mindennel úgy vagyok, hogy amíg meg nem áll én le nem cserélem. Ez alól csak az lehet kivétel, ami munkaeszköz és bevételkiesést okozna a korszerűsítés nélkül. Nálam is a telefon az telefon. Nem okos, buta! Ha majd mégis létfontosságú lesz a 24 órás elérhetőségem, mert valami hiper-szuper üzletember leszek, de remélem soha, akkor meg veszek táblát. Egy hányás az összes okostelefon. Nálam alap, hogy rohadt gyorsan be lehessen kapcsolni és akár 10 napig bírja töltés nélkül. Amúgy meg a tököm tele van, hogy mindenki mindenhol a telefonját nyomkodja. Én rászoktattam a cimboráimat is, ha valamit azonnal akarnak fel kell hívmiuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írásban is le lett fektetve a kérésed amit ők írásban vállaltak? Tanulság, hogy adatokról mindig legyen backup.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahol nyomatékosan elmondtam, hogy nagyon fontos adatok vannak rajta
Azok az adatok nem voltak fontosak, hiszen nem volt róluk backup. Nem csak a szervizes miatt lehet baj, átmehet a telefonon egy intercity, felejthet a memória ionizáló sugárzás miatt, ellophatják a telefont, software hiba miatt lehet adatvesztés, sérülhet az adathordozó. Bármi lehet.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+++ nincs annyi pluszjel a világon amit ez érdemel. Nyomatékosan.
--
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Az az adat, ami egy példányban van meg - az nincs meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt buktad.
Egyrészt az adatokat is, másrészt ha a szervizbe beadási papíron nincs rajta a kérésed, és a szervizből való távozásod előtt nem vetettél fel jegyzőkönyvet.
Egyébként meg nagyon fontos adattal nem adunk oda semmit szerviznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
adb pull /dev/block/mmcblk0 mmcblk0.img
https://stackoverflow.com/questions/29442630/copy-full-disk-image-from-…
Szerintem kb ennyit tehetsz... mindent nem kapsz vissza, de egy-egy fájl lehet, hogy nem íródott felül az upgrade során (persze teljes dd-t is jelenthet egy ilyen upgrade... habár jófejség lenne kímélni a flash memóriát :) ):
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippre nem csak a kijelzot csereltek, hanem ami belul volt, mindent. Szoval fizikailag nincs rajta az az adat, amit le szeretnel rola menteni.
Egyebkent a jovore nezve:
-Csinalj backupot! Meg akkor allitsd be, amikor lehet. Nalam az otthoni gepemre rsyncelodik minden fontos dolog a kutyurol, szoval meg cloudba sem kerul ki semmi. Igy max. 1 nap adata veszik el, ha naponta syncel (kevesebb, ha surubb, nalam ha wifis netet lat - ami nem mobilrol megosztott - akkor kuldi).
-Ha nem csinaltal backupot, de megis fontos az adat, meg szervizbe kuldes elott mentsd le! Ha nem lehet bekapcsolni, akkor persze igy jartal (kiveve ha kiforrasztod a flash chipet, es kiolvasod), de ha siman a kepernyoje rossz, meg megoldhatod. ADB-n keresztul minden hozzaferheto, csak engedelyezni kell. Ha nem tetted meg idoben, meg az is megoldhato, csak maceras. A legtobb mai kutyun az USB csati megy OTG modban is. Rakotsz egy USB-s billentyut, es vegignyomkodod a menuben az engedelyezest. Esetleg BT-ost, de ezt megint engedelyezni kell (mondjuk egy USB-ssel). Ez eleg nehez vakon, rengeteget segit, ha van egy masik ugyanolyan kutyud, vagy legalabb egy masik ugyanolyan verzioju attol a gyartotol (vagy pl. Lineage/AOSP/stb..).
A legtobb esetben persze egyszerubb, ha elore gondolkodsz.
--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nálunk is így volt...elvileg javították, gyakorlatilag egy új telót kaptunk...
mondjuk nálam folyamatos szinkronizáció van a google fotókkal, gdrive-val, és a házi szerverrel (syncthing). Ezután -feltehetőleg- a kollégánál is így lesz...
üdv: pomm
A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. Szerintem is nem csak panelt cseréltek, hanem alaplapot is, amivel másik belső memória is jött. Így meg nincsenek rajta a régi adatok, nincs mit róla visszanyerni. A szervíztől lehetne megpróbálni elkérni a régi alaplapot, és arról megkísérelni valami szakival lementetni.
Adatokról meg biztonsági mentésnek mindig lennie kell, ha fontos adatok vannak rajta. A teló bármikor tönkremehet, ellophatják, elveszhet. Felelőtlenség nem menteni a fontos adatokat, ezt mindenkinek a saját kárán kell megtanulnia, esetleg ha valaki okos, akkor elég a másén.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Adatokról meg biztonsági mentésnek mindig lennie kell, ha fontos adatok vannak rajta. A teló bármikor tönkremehet, ellophatják, elveszhet. Felelőtlenség nem menteni a fontos adatokat, ezt mindenkinek a saját kárán kell megtanulnia, esetleg ha valaki okos, akkor elég a másén.
Ezzel együtt hintőporos ló...sz annak a szervíznek a seggébe, aki miután az ügyfél azt kérte, hogy ha úgy nem megy, hogy ne basztassa, akkor inkább ne csináljon semmit, az mégis szoftvert frissít / alaplapot cserél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem ilyen egyszerű.
Én dolgoztam a szombathelyi Iqorban a Microsoft(Nokia) üzletágon hibajavító műszerészként. Mivel ez multi, a gyárakhoz hasonlóan van egy műveleti utasítás, ami minden dolgozóra nézve kötelező. Aki megszegte, szankciókra számíthatott. Többek között benne volt, hogy kötelező a javítandó készüléket leszoftverezni gyári állapotra minden telefont kivétel nélkül. Hiába írt akármit az ügyfél. Normál szerviznél ez nem tudom hogy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Hiába írt akármit az ügyfél.
Hát pedig ez ilyen egyszerű: A a szombathelyi Iqor seggébe hintőporozott lófaszt akkor. Teljesen tipikus, hogy de a mi belső folyamataink, jadda jadda, szarunk a fejedre. Ilyenkor az elvárható abszolút minimum, hogy a munkafelvételen a kolléga visszaadja a telefont, hogy "elnézést, de a munkafolyamataink nem teszik ezt lehetővé ebben a formában". Belül ugyan tűnhet ez normálisnak, de nem az. Ügyfél szempontból ez nagyon gáz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az _összes_ értelmes szervíz vállalási feltételeiben ott van, hogy az eszközön tárolt adatokért felelősséget _nem_ vállalnak. Az üf. írhat/kérhet bármit, de azzal, hogy a javítást megrendeli, elfogadja a javítási feltételeket.
Lehet mindenfélével jönni, - még a hintőporos kedvenceddel is - attól az általános feltételek érvényesek maradnak, pláne a normál díjszabás szerinti, vagy épp garanciális (mert ott a gyártó fizeti a javítást) munkánál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ilyenkor az elvárható abszolút minimum, hogy a munkafelvételen a kolléga visszaadja a telefont, hogy "elnézést, de a munkafolyamataink nem teszik ezt lehetővé ebben a formában"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit a t. megrendelő aláír, azt el kéne olvasni. A megrendelőlapon 99%-ban ott van az ominózus figyelmeztetés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit meg a t. megrendelő kér, arra fel kellene hívni a figyelmét, hogy az úgy nem megy. Különben lehet ugyan magyarázni, hogy a kedves üf. volt a hülye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kedves üf. nem tud olvasni?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, az ügyfél természetesen általában tud olvasni. Ezzel együtt, amikor az ügyfél személyesen befárad a problémájával, és előadja, akkor arra illik érdemben reagálni. Hovatovább, egy kicsit is ügyfélközpontú helyen a lényeges elemekre szokás egyébként is szóban felhívni a figyelmet. A telón levő adatok elvesztése szerintem pl ma tök ilyen, mert bár lehet, hogy neked meg nekem egyértelmű, hogy jó eséllyel ez lesz (sőt, az is, hogy eleve wipeoltan adom a szervizes kezébe), egy átlag embernek nem.
Teljesen életszerűtlen, hogy a kedves ügyintéző ugyan ott van, de nem ad érdemi infót. Képzeljük el, hogy történhet egy ilyen:
- Szia, elromlott a telefonom kijelzője, meg kellene csinálni. Sajnos az adataim nem tudtam lementeni róla, így kérlek, ahhoz ne nyúljatok.
- Szia, ezt a papírt olvasd el és írd alá!
- Köszi, itt is van
- Rendben, kérem a telefont is, szólunk ha kész.
- Köszi, Viszlát
(és akkor még nagylelkű voltam az olvasd el résszel). Értem én, hogy szerinted ez normális, szerintem nem az. Akkor se, ha a papíron rajta van. Ha ott ül valaki, aki ügyintéz, akkor szerintem a kedves ügyfél jogosan várja el, hogy ügyintézzen, ha mond valamit érdemben reagáljon, ugyanis azért ül ott, hogy a kedves ügyfélnek ne papírokat kelljen bogarásznia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ezt színezni, de a lényeg: Ha az adataid biztonsága/megléte mások tevékenységétől függ, akkor valamit nem jól csinálsz. Az már csak részletkérdés, hogy másnak (most a szerviznek), mit kellett volna másként csinálnia, hogy ne legyen adatvesztés. Ez akkor is így van, ha az átlagember nem ért hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt sosem vitattam, úgy kezdődött a mondandóm, hogy "Ezzel együtt". Nem véletlen volt az ott. De ne védjük már azt a szervízt, aki átvesz munkára olyat, amit pontosan tud, hogy nem tud teljesíteni, ez tök független attól, hogy a megoldandó feladat a kedves üf hülyesége miatt alakult ki, avagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmúlt 15 évben egyszer voltam szervizben, így a ”reprezentatív minta” biztosan nem állja meg a helyét. A hibát rögzítő hölgy már nem lehetett kezdő, mert amikor elmondtam a bánatomat, akkor kérdés nélkül kitöltötte a munkalapot. Viszont szakember sem volt, mert az elmondottakból egy lényeges elemet csak a kérésemre rögzített a munkalapon. Szerinte az nem volt fontos. Valószínűleg ilyen jellegű problémával még nem találkozott, így azt nem gondolta fontosnak.
Nem tudom, hogy más szervizekben mi a helyzet, de azon meglepődnék, ha az lenne az általános, hogy jól képzett technikusok/műszerészek veszik át a javításra bevitt készüléket. Az én korábbi esetemben például bevallottan egy másik városban levő szerviz volt hivatott a javítás elvégzésére, és ott helyben nem volt javításra kiképzett alkalmazott.
Szubjektív tipp: Sokszor a munkalapot kitöltő ügyintézőnek fogalma sincs arról, hogy mi fog történni a készülékkel. Meg lehet bízni a munkalap kitöltésével egy képzett technikus is, csak akkor annak nagyobb fizetést kell adni. (És ez a nagyobb fizetés aztán a számla végösszegében is meg fog jelenni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor ebből az a konklúzió, hogy az ügyfél miért nem tud olvasni, de az rendben van, hogy az emiatt ott ülő alkalmazottnak nincs róla fogalma, mert ő nem ért hozzá? Miközben elvileg ő az a fél, aki ért hozzá, az ügyfél meg ugye nem feltétlen. (Hint: nincs.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár a sok Stockholm szindrómás fölöttem íróval nem értek egyet (védik ezt a tetves képmutató cinikus gyártói hozzáállást amit az öntudatlanul kába fogyasztók hagytak kialakulni), de sajnos abban igazuk van: ha Te nem foglalkozol a saját dolgaiddal, nem vagy okosabb mindenki másnál, apád-anyád-családodon kívül a világon mindenki le fogja szarni a bajodat. A szolgáltatónak mindig lesz róla papírja h. sóderes f*sszal is seggbekúrhat, azt lobogtatják majd a képedbe (gy.k. a szervízes papíron MINDIG rajta van h. az adatoknak annyi abban a pillanatban, hogy kiadtad a kezedből. A pápa is mondhatná az ellenkezőjét, annak se hinném el. Asszony mindig ki van rám akadva miért vagyok ilyen negatív gyanakvó pesszimista. Aztán a nap végén MINDIG nekem lesz igazam ezekben). A való világ nem a TV reklámokban létezik, hanem amikor lépten-nyomon szopatják az egyszeri fogyasztót a belőle élő cégek.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hál istennek nem is állítottam, hogy ez nem így van, csak annyit, hogy, aki ezt így csinálja, az egyébként kapja be. Én pl foglalkozom a saját dolgaimmal, ahol ilyet látok, oda ha tehetem, biztos nem teszem be a lábam, mert nem jól van ez így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-- dedup --
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon díjazom a kínai közösségi értékelési kreditrendszert, - csak amiatt.., mert mindenféle közösséginek nevezett rendszer, amely hatalmi-pénzügyi előnyöket kínál az arra "izgúlóknak", alkalmasá válik arra, hogy befolyásolás, ügyeskedés, által, - persze a közösségi érdekrendszer eredeti céljainak pozitív, hangzatos és folyamatos demonstrálása mellett, - gyakorlatilag kisajátított és egyéni érdekek támogatásában fog kimerülni, azaz rövid idő alatt messzire viszi a valós, eredeti, pozitív céljától..,
de a szolgáltatások tárgyilagos közösségi értékelésére, - ha már egy gazdaságban e téren, különböző függőségek miatt a piac képtelen egyensúlyt teremteni, - nagy szükség lenne. Mert a szolgáltatások minősége a rendszerváltozás óta alig változott valamit, vannak szakágazatok ahol komoly visszafejlődés tapasztalható. Mert emberi gyarlóságok, képzettségbeli hiányosságok határozzák meg mindenek felett a teljesítményt. És ettől az egész társadalom kimondva vagy kimondatlanul, de szenved, és "nem van jó ez így"..! (Ráadásul tudjuk, hogy a javítás támogatása a nagy gyártókapacitásokkal rendelkező multiknak egyszerűen nem érdeke, holott, érdekeikkel ellentétben a Föld nevű bolygó ismét élhetővé tételére az Emberiségnek nagy szüksége lenne.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazli, hogy nem orvosnak mentel! Latom magam elott: betoljak a beteget a mutodbe, latod uszkos a bal laba. Mellkasan a "muveleti utasitas": bal kez amputacio. Egy pillanatra elgondolkodsz, aztan megvonod a vallad. Ha kez, akkor kez, ilyen aprosagokkal nem zargatom a foorvos urat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, a szolgáltató szektorban is vannak páran, akik hajlamosak elfelejteni, hogy ők vannak a vevőkért és nem fordítva.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, csak ne feledd, ő a tápláléklánc legvégén lévő szervizes szempontjairól beszélt. Komolyabb cégeknél ez úgy működik, hogy pontosan szabályozva van minden, a műszerész nem azért van, hogy gondolkodjon, hanem azért, hogy megjavítsa a berendezést gyorsan, hatékonyan, s betartsa az előírásokat, amelyeket a management kitalált. Akkor is, ha az hülyeség. Ellenkező esetben az okoskodó munkaerőtől megválik a cég.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiba, ha olyan embert raknak front side-ra, aki nem tud bánni az ügyfelekkel, mert mégiscsak a céget képviseli.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Locsemege +1
Kedves BandiG és Zitev!
Annál a cégnél nem voltam olyan magas pozícióban, mint egy orvos. Próbáltam az elején kreatívkodni, nem volt benne köszönet. A próbaidő végén be is hívtak elbeszélgetésre, ott volt a műszak vezető egy HR-es meg két fejes. Mondták, hogy nem oké, amit csinálok. Nekik normateljesítés kell, meg az, hogy mindent úgy csináljak, ahogy az elő van írva. Aztán megkínáltak próbaidő meghosszabbítással és rá egy hónapra meg is pattantam. Azóta ismét az IT szektorban dolgozom. És nem is akarok váltani.
Az összes multi meg bekaphatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jön ez ide?
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol tetted, hogy nem maradtal, olyan mocsok helyen, ahol az ugyfel kifejezett, sot irasos kerese ellenere megsemmisitik annak ertekeit (az adatait) nem szabad dolgozni.
Vagy csak felreertettel valamit. Nekem ez meg mindig tul brutal, hogy valahol ilyet elvarnak a munkaerotol. (Tehat hogy vagy a muszeresz a munkalapon is szereplo "vigyazz az adatra" ellenere megsemmisitse, vagy hogy a munkafelvevo a szemebe hazudjon az egyszeri kuncsaftnak.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nem értettem félre. Alaposan megkérdeztem erről régóta ott lévő kollégákat, műszakvezetőket, sőt magát azt a fejest is, akinek megjegyezhetetlen a titulusa, de ő volt ott az atyaúristen, akinek komoly beleszólása van a javítási műveletek összeállításában, szerencsére van annyira jó fej, hogy bármit meg mer tőle az ember kérdezni.
Röviden annyi hogy nem emlékszem pontosan, 17 vagy 19 országból jöttek be a microsoft/nokia telók javításra. Ez úgy nézett ki hogy minden ország minden megyeszékhelyén és nagyobb városaiban van egy kis szerviz, ügyfélközpont, ahol az ügyfelektől felvették a panaszt és a hibás készüléket, amit részletesen leírtak, adtak egy hibakódot, a megadott kódtáblázat alapján, amit még gyakran el is csesztek, majd elküldték ennek a fantasztikus multinak.
Bejött a készülék. A műszerész felvette és a hibakód alapján elindul leellenőrizni tényleg az-e a panasz. Ha nem, akkor nézte meg a szerviz és az ügyfél szöveges megjegyzéseit, ami mondjuk ha horvát vagy orosz volt, akkor jöhetett a google translate, aztán ki lehetett sakkozni a félrefordításokból mit akartak. Ha abból sem derült ki semmi értelmes, akkor volt telefontípusonként egy lista mit kellett leellenőrizni. Próbahívás és diagnosztizáló szoftver futtatás stb. Persze, ha arra alkalmas állapotban volt a készülék, akkor először le kellett szoftverezni, ha nem először javítani és utána szoftverezni. A norma teljesítéshez volt egy készülékre 17 perc, amiből néha a szoftverezés elvett tizet. A maradék hétben kellett javítani, értelmezni a mindenféle idegen nyelven írt panaszt. Ja és még ezen felül is voltak csavarok. Mert műszerészből is volt három szint. Level 2, level 3 és level 4 debug. Én kettes voltam. Ez annyit jelentett, hogy ha az analizálás során úgy állapítom meg, hatáskörömön túl nő a hiba, át kellett adnom egy level 3-masnak. Ja mindezt egy egyedileg tákolt szoftver menedzselő programmal. Tehát minden készüléknél dokumentálni kellett mit csináltam vele, és kinek adtam át. A norma teljesítést az is nehezítette, hogy csak az általad javított készülék számított. Amivel elment egy csomó időd az analizálással és hibaértelmezéssel, és tovább kellett adnod magasabb szintre, az az L3-as műszerésznek kedvezett. Azért is, mert neki már nem kellett azokat az előírt analizálásokat lefuttatni, mivel megtörtént.
Szóval megmondták a kedves öreg motorosok, hogy nincs idő az ügyfél faszságaival foglalkozni, amúgy is a szervizek minden hülyeséget ráírtak. Egyébként voltak visszaélések is. Kis szervizek megpróbáltak hamis jótállási jegyekkel trükközni és 7-8 éves telefonokat is beküldtek, amikhez már nem is volt alkatrész.
Szóval a fejest is megkérdeztem, aki azt mondta, hogy a műveleti utasítás a mérvadó. A kis szerviz meg az ügyfél sem bírálhatja felül. Pont.
De ha már elkezdtem fikázni ezt a szemétláda multit akkor még néhány érdekesség. A multit csak a bevétel érdekli. Most gondolom mindenkinek újat mondtam. Az ügyfél ugyanúgy le van szarva, mint az alkalmazott.
Akkor tudatosodott bennem, hogy pattannom kell, amikor 15 éve ott lévő level 3-as műszerészek kezdtek tömegesen felmondani. Azt kell tudni erről a cégről, hogy voltak új felmenő üzletágai, ugyanakkor elhaló is. A jobb dolgozókat nyilván próbálták megmenteni, de voltak gusztustalan dolgok. Nem egy esetben, amikor nem volt szükség annyi level3-as műszerészre, akkor lefokozták level kettőre elég gyalázatos módon. Tesztet irattak velük a felvételi teszthez hasonlóan és olyan szopatásokat tettek bele, hogy ne tudják megoldani. PL mi a hiba a kapcsolási rajzon? Persze sokan ráírták semmi. Aztán az volt a hiba, hogy az ellenállás értéke nem szabványos. De volt durvább is. Az elenállás értéke, már nem szabványos, kereskedelmi forgalomban már nem kapható. Szóval zsinórban elvéreztek a profi szakemberek is.
Külön felállítottak egystábot, akiknek az volt a feladatuk, hogy figyeljék az embereket munka közben és találják ki mivel lehet a hatékonyságot növelni. Ilyen megoldások születtek. A csavarozó készlet ennyi meg annyi centire legyen jobb oldalon, mert ha túl messze van, akkor három másodperccel tovább tart felvenni, ez havi szinten több óra. No comment.
Szóval tanulság. Mielőtt telefont vagy bármit vesztek, járjatok utána milyen szervizháttere van. Ha multi, akkor felejtős.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1 mp-ig nem volt bennem kétség h. így működik egy eldobható kacatokat szervízelő cég. Köszönet h. megosztottad hogyan rohadnak ezek a szervezetek belülről! Egy cégnévnek azért sokan örülnének. Vagy még meg is fenyegettek h. kicsinálnak családostul ha megírod mi folyt ott miután eljöttél?
Tippek: Foxcon / Flextronics / TMX kft ?
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írtam az elején. Aláírattak minden dolgozóval nyolc paksaméta papírt. Hogy tartsuk a pofánkat. De nem félek. Facebook posztért azonnali kirúgás járt. Bár nem tudom emiatt kerülhet-e bajba ez a portál.
Véleményem szerint ez nem egyedi eset. Nem is az a baj, hogy a multi hogy bánik a dolgozóival, jó az is baj, de az ügyfelekkel is, az már felháborító. Szinte biztos az összes multi kivétel nélkül így működik. Minél nagyobb haszon akár a dolgozó, akár az ügyfél kárára. Tudnék még mesélni, de nem szeretnék bajt okozni Treynek.
De ennyi erővel a Microsoftot is lehetne fikázni. Véleményem szerint ők sem az ügyfélért vannak. Vagyis meg akarják mondani, mit használj, mit szeress, mire van szükséged. Én azt a céget sem szeretem. De ez meg nem ide tartozik.
https://www.google.com/search?q=iqor&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod amikor nemmulti, de ggaranciális szervízből kijelzőcsere után megváltozott MAC címmel kapom vissza a készüléket, akkor úgy érzem, nem csak a "nagyok"-nél van gond. Vagy épp a másik telefon, amit egy "nagy" cég gyártott, és a szervízponton háromszor járt: öt hónaposan akkumulátor, néhány hónappal később kijelző, majd még egy éves kora előtt alaplapcserén...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért én árnyalnám a képet, bár ott nem de hasonló helyen dolgoztam.
1 kérdés ki állhat be a CUSTOMER feliratú parkolóhelyre a szerviznél?
Szerintem így néz ki.
ember (Vevő) - Multi Telefon márka -> vevő a Telefon márka - Multi Szerviz itt dolgozhattál feltételezem az CUSTOMER elégedett volt hisz azért a multik elég könnyen beszállított váltanak ha nem felel meg nekik.
Dokumentálás valószínű "ügyfél igény", egyrészt védi magát a vevőtől (embertől, hamis jótállási jegy), egyrészt a szerviztől pl. lesik a szervizben a telefon ki a hibás.
Igen ez az optimalizálás, szedjük szét a feladatokat és mindenki azt csinálja amihez a legjobban ért.
pl cipőt mikor vettél utoljára cipésztől? Vagy cipőbolt és veszel egy Tisza cipőt. Vagy órát órástól olyat amit ő készített?
Igen tudomásul kell venni egy ilyen szerviz egy daráló, 17 perc egy teflon itt nincs egyedi igény, de ezt nem a multik hibájának tudnám be hanem az eberekének, nincs igényük lehetőségük az egyedi termékekre. A multi csak kiszolgálja az igényeket legyen olcsóbb ok legyen mégolcsóbb na ekkor kiszervezi a szervizt egy másik multinak aki azt ígéri jobban gyorsabban olcsóbban megvalósítja.
Ha mint ügyfél vevő egyedi bánásmódot akarsz, akkor nem oda viszed, hanem felkutatod azt a helyet, ahol ezt reményeid szerint megkapod, de ott tudomásul veszed hogy ha egy rendszermérnök fog vele 3 napig szívni akkor annak ára lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szóval a fejest is megkérdeztem, aki azt mondta, hogy a műveleti utasítás a mérvadó. A kis szerviz meg az ügyfél sem bírálhatja felül. Pont.
Ez eleg konkret, a tobbi alapjan hiheto is. Ha nem Microsoft lenne, meg fel is haborodnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben annyiból igazad van, hogy ha a szerviz kötelezve is van frissítésre, meg teljes alaplapcserére, stb., akkor mondhatták volna az ügyfélnek, hogy ezt a kérését nem tudják betartani, ezért inkább ne adja be, ha az adatok fontosak, előtte menjen adatmentő szakihoz. Tényleg gerinctelenség olyat ígérni, amiről előre tudják, hogy képtelenség lesz betartani.
Gondolom valami üffélszolgálatos hölgyike ígérte meg, hogy megmaradnak az adatok, hogy lenyugtassa az ügyfelet, meg az ő bölcsészmérnöki szemei előtt még úgy tűnt, hogy ez lehetséges lesz. A szerviz meg egész más szempontokat néz, nevezetesen hogy meg legyen csinálva hardveresen, meg frissítve legyen kiadva.
Viszont legvégső soron az nem az ő hibájuk, hogy fontos adatokról nem volt mentés. Persze, lehet rajta vitatkozni, hogy hogyan lett volna tisztességes, meg egy ideális világban ennek hogyan kéne mennie, de nem érdemes. Legközelebb ennek mentéssel elejét kell venni.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a kijelzot csereltek. Az imei szam ugyanaz maradt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal a koreai kiadta nekik az ukászt, hogy MINDEN garis javítás esetén szoftvert is kell frissíteni. Ez lehet akár egy fejlhallgató csere is...
Tehát ha nem hadrvert cseréltek benne, hanem csak a frissítés miatt veszett el mindened (ez rajta kéne legyen a munkalapon), én adnék egy próbát a MiniTool Mobile Recovery-nek is.
"If I had six hours to chop down a tree, I'd spend the first four hours sharpening the axe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ugyan nem tudom, hogy koreai- e, de pontosan igy volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az addig rendben is van, de a szakembernek illik tudni, hogy ez mivel jár, mit okoz és a vevőnek meg kárt nem okozunk...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó a topic, felhívta a figyelmemet, hogy hétvége óta még nem csináltam backupot a szerverre a telefonomról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Jó gondolat. (Annál is inkább, mert a droid-vonalon kb. "tízmillió" és működő backup-lehetőség van a kezdetektől fogva, mennyivel komolyabb gond ez pl. WP-vonalon.. :( ) - Ja.., ez már senkit sem érdekel, legkevésbé a fejlesztő MS-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyém automatikusan szinkronizál a NAS-ra, amint beléptem a WiFi hatósugarába.
--
openSUSE 42.2 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régóta tervezek már egy youtube videót készíteni (blog már semmit sem ér, manapság nem divat olvasni) arról, hogy ami fontos adat az nem tároljuk egyetlen helyen, hanem minimum 2 másik helyre készítünk róla biztonsági mentést.
Ez hatványozottan igaz arra az esetre amikor mobiltelefonról vagy egy körömnyi sd kártyáról van szó. Mivan ha vízbeejted és tönkremegy? Vagy csak simán ellopják?
Egyből cseszheted a fontos adataidat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy átalakítóval meg egy usb hubbal egeret bele és lemented az adatokat számítógére. Legalábbis én ezt tettem volna. utólag könnyű. Az adataid mind elvesztek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni