Közösségi tartalom / nézettség

Sziasztok,

Szeretném kikérni véleményeteket egy szerintem minden vállalkozó számára fontos dologban. YT és FB közösségi médiáról van szó. Egy barátommal kutatunk és tesztelünk dolgokat egy ideje és megrökönyödve látjuk az eredményt.

Röviden szólva azt tapasztaljuk, hogy egy "mechanizmus" a háttérben blokkolja a mai felhasználót attól, hogy feliratkozó vagy követő közönséget tudjon létre hozni ingyen, de főleg nem könnyedén. És inkább agresszív módon olyan irányba akar kényszeríteni mindenkit ez a mechanizmus, hogy mindenképp fizessen nem keveset azért, hogy a videói nagyobb közönség elé kerüljenek. Ez logikus a szolgálató szempontjából.

Félre értés ne essék. Az természetes, hogy nagy a verseny és hogy ma már egyre jobb tartalom kell azért hogy figyelmet találj és hogy a reklámból nagy pénz esik be a nagy cégeknek. Viszont az alábbi nem normális dolgokat látjuk:

Teljes nyugat <-> keleti láthatatlan tűzfal. Bármit csinálsz, nem jelenik meg a videód a gazdag nyugati szférában. Beraktunk érdemi, érdekes kontenttel csak angolul 45-80 ezres FB csoportba videót, és max 4-5 megtekintés érkezett. Ugyanez 30 db! ilyen csoporttal is max 10 a megtekintés száma, feliratkozóról ne is beszéljünk. Követők csak Pakisztán, India. Félreértés megint ne essék, nem velük van a gond. Ugyanez YT esetén. Nem hozza fel keresésre a videót. Ajánlott tartalmat nyilván nem tudjuk ellenőrizni.

Szerintetek belenyúlhat a találatokba a szolgáltató? Csak kérdezem, nem feltételezem. Nyilván erős érdeke fűződne mindenkinek hozzá hogy ki és mi mennyiszer és hol jelenik meg - komoly marketing érték, viszont most már a nem normális határon túl érzékeljük. Populáris témában is csinál videót barátom és közel nulla megtekintés hosszú időn keresztül gondosan megválasztott leírással és gondos hash tag-ekkel profin megvágva. Az nem normális szerintem hogy nem tudsz összeszedni 20-30 megtekintésnél többet fél éven keresztül adott videón gondos keyword-ökkel angolul profi vidwóval populáris témában.

Nyilván az is érthető hogy a nagy néptömeg az élvezeti és vicces termék kategóriát nézi leginkább. Arra is gondolunk, hogy ma már az emberek nem keresnek a keresőben, hanem csak arra klikkelnek amit feldob a fő oldal. Ezt nem akarom elhinni.

Cáfoljatok meg nyugodtan, érdekelne a véleményetek. Nem spekulálni akarok, hanem megérteni hogy kemény fél év munkával ma miért ilyen nehéz 30-40 embernél többhöz eljutni. Ennyire agresszív lett a piac? Nyilván nem érdeke a nagy cégeknek és még sok más szférának, hogy a "domb" alján lévők figyelmet tudjanak generálni. A hierarchiai struktúrát fenn szeretnék tartani, sőt, csökkenteni a piramis csúcs által bezárt szöget. :) De ezt megint nem akarom elfogadni. A piac nagy része szerintem elég szabad és van lehetőség. Csak éppen a fenti 2 közösségi médiát nem lehet már érdemben használni?

Vagy arról van szó hogy ma már tényleg sikerült az egész iparnak úgy átprogramozni meg elhülyíteni a nagy néptömeget, hogy csak a kaja-pia-szex-sorozat-vicces videók-celebek érdekeljék a népet és ráadásul ott sem keresnek, hanem csak az ajánlott tartalmat fogyasztják? Ezt sem akarom elfogadni.

Többfajta témában is próbálkozik barátom teszt jelleggel, de sikertelenül. Kérlek értsétek úgy, hogy ez egy teszt és alulról vizsgáljuk a dolgot. Tehát nem úgy hogy miért nincs 100e nézettség, hanem hogy fél év alatt még véletlenül sem jut el a videó 30-40 emberhez se. Hangsúlyozom, nem feliratkozóról beszélek hanem megtekintésről! Itt már valószínűségeknek is be kell lépnie.

Mi folyik itt gyöngyösön? :)

Köszi.

Hozzászólások

Konkretumok nelkul meglepne, ha barki tudna konstruktivat mondani.

Az meg eleg nyilvanvalova valt, hogy megoszto/politikai temakban a fonokseg oldalat tamogatjak, az azzal ellenteteset meg eltapossak. Annak ellenere, hogy pont a megoszto temak generalnanak tobb megtekintest (es igy tobb reklamot), mert ott nincs meg a konszenzus. Viszont a befolyasolas igenye miatt hajlandoak lemondani errol a plusz bevetelrol.

Az indiai/pakisztani kb. "vasarolt" latogatok az organikus megtekintes karara valnak ido utan (ha jol emlekszem, Veritasiumnak volt erre kiserlete). Masik YT csatornak alapjan a 7-12 perces videokkal lehet elerni a legtobb embert, ha napi 1 videot toltesz fel (a kevesebb es a tobb is rossz).

(tudtommal a FB-ra is igaz az agymosasos resz, de FB-on nem vagyok, arrol nem tudok tobbet)

Esetleg meg megprobalhatsz mashonnan bevonzani embereket. Pl. twitterrol/instagramrol, fene tudja. Elobbin meg lehet szolitani celebeket, es ha kelloen fel tudod ingerelni ahhoz, hogy valaszoljon, jon egy csomo latogato. Azzal a kritikus tomeget mar elerheted, es ha jo a content, akkor ott tudod tartani oket. De ez attol is fugg, hogy milyen temaban alkotsz. YT-on vannak olyan alkotok, akik kifejezetten szeretnek massal egyuttmukodni, bizonyos meret felett felkeresheted az ilyeneket, es a kovetok oda-vissza megismerhetik mindket felet.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Ja, az a 30-40 megtekintes meg ahhoz hasonlit, mint amikor egy kepviselojeloltre csak 1 ember szavaz (sajat maga), meg a felesege es gyerekei sem.

Amikor tonkrement a fenykepezogepem, es hup-on erdeklodtem, hogy az-e a hibaja, amire gondoltam, meg azt a videot is 100+ ember megnezte. Meg egy like-ot is kapott. :)
Pedig tenyleg semmi erdekes nincs rajta: https://hup.hu/node/110535

Legalabb ha csinal valamit, az ismeroseinek elkuldhetne, aztan akinek tetszik, es megosztja, az mar tobb lesz, mint 30-40 megtekintes.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Nem ti vagytok paranoiások, a Facebook tényleg korlátozza, hogy az ingyenes megosztás hány emberhez juthat el. Többet csak úgy lehet összeszedni, ha fizetsz érte. A Facebook abból él, hogy reklámot és megosztást ad el. Ha minden mindenkihez eljutna ingyen, lehúzhatnák a rolót.

Egy spanyol blogger barátom is ezzel szívott. Akármit osztott meg, nem látták 20-nál többen, pedig volt feliratkozóból valami több száz neki, és a blogján is a posztokat olvasták vagy 100-an minimum, de a FB-on mégis csak kb. 20-hoz jutott mindig el.

A YT esetén nem tudom, de nagyon valószínű, hogy ott is lehet ilyesmi.

„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek…” Aron1988@PH Fórum

Mivel rengeteg a tartalom, ha "rogton" nincs erdeklodes, az ajanlasok es a keresek listan is hatra lesz sorolva. Gondolom.
Mindig vannak ingyenes talaltok, a nagyobb forgalmat generalo videokat emelhetik ki jobban.
Olyan embert keressel aki komolyabban foglalkozik SEO-val, tutira tud olyan trukkot, ami segit megerteni.

Mivel rengeteg a tartalom, ha "rogton" nincs erdeklodes, az ajanlasok es a keresek listan is hatra lesz sorolva. Gondolom.
Mindig vannak ingyenes talaltok, a nagyobb forgalmat generalo videokat emelhetik ki jobban.
Olyan embert keressel aki komolyabban foglalkozik SEO-val, tutira tud olyan trukkot, ami segit megerteni.

Ez a Zukkerberg fiú nagyon jól kitalálta ezt a dolgot.

Ha valamit ingyen kapsz, te vagy a termék. Például a malac ingyen kapja a kaját. Ezen hasonlat alapján a fb juzer disznó. erre majd visszatérünk.

annak idején mikor indult ez a baromság, meg kitalálták a zseniális lájk gombot, amire lájkot nyomtak, az megjelent a falon. nagy elérést generálva az oldalnak, mivel jellemzően kevés volt a ganyé, eljutott sok emberhez minden magic nélkül. ez volt a beetetés, a kábszer. voltaképpen ingyen tereltük a népet a fb-re.
ahogy telt mult az idő, az ereszdmeg kategoriábol a huzd meg-be kerültünk, a nép ingyen tolja a kontentot a fb-n, örülnek a nyuggerek, meg a tinik, nekik mindegy mi kerül eléjük, lehet pénzt kérni azért, hogy a te kontentod legyen az, amire érkeznek a lájkok. aztán egyszeri hülye marketinges azon sír ,hogy nemtud embereket terelni a weboldalára. jol van hülyegyerek, annak idején nem kellett volna INGYEN a fbre telerelni, most fizess azért, hogy visszatereld.
véleményem szerint egy erőssen önbiráskodó, mindenféle supporttól mentes, illetve nehézkes ügyéntézéssel rendelkező keményen liberális hátterű oldalnál/ra jövőt épiteni igencsak veszélyes. ipari/értelmes/ hasznos dolgokra nemigen való, tultol marketingre, hasztalan és szükségtelen szolgáltatásokra/ termékre jolehet, és kifejezetten a bukszaszájú kaszatibiféléknek való. 0áról felépiteni most egy olyan oldalt ott, ami érdemi bevételt hozzon tartosan, "garantáltan" (nem basz ki a fb mint macskát.) nagyon nehéz. persze kaszatibinek sikerült, és ha az a szint a cél, sok sikert, de sokaknak nem az. a malacokat folyton etetni kell, kontent kell, tolni kell az FB szekerét. az emberek nem értelmes üzemmódba vannak az fb-n. lásd indexes kommentek, politikai "rajongótáborok", stb.
mivel semmi nem örök, egyszer ennek is vége lesz. addig is a sok fb-n elbaszott időt másra kell forditani. hasznosabbra.

------------------------
Jézus reset téged

Van ilyen jelenség, szépen el is tűntek pl. a gamer tartalmak a YouTube-ról. Több általam követett videós is panaszkodott, hogy a "TOP 10 legcukibb kiscica" típusú videókat minden elé sorolja a YT, az igazi tartalomgyártókat meg csak szívatja. Szépen át is pakolt már mindenki, aki ilyesmivel foglalkozott Twitch-re.
A cenzúrára is elég erősen rámentek, Szirma Gergő (HollywoodNewsAgency) is panaszkodott már nem egyszer, hogy bocsi, megvágta a kritikáját, tök jó lett, de a YouTube lecsapta a videót a feltöltés pillanatában, mert tartalmazott 3 másodperc bevágást a film traileréből.
Szép lassan kinyírja szerintem a Google a YouTube-ot ezzel a hozzáállással, de ő tudja mit szeretne...

Mint ahogy írták, a Facebook is igen erősen korlátoz, "szűri" a tartalmat. Engem ez nem is hirdetői oldalról érint, sokkal inkább felhasználói oldalról. Rendszeresen előfordul, hogy pl. a Boxutca Facebook oldalán kiírják csütörtök ~16 órakor, hogy este mikor lesz a Boxutca magazin. Fent is vagyok csütörtök délután elég sokat Facebookon, de nem jön velem szembe a cikk. Viszont másnap, dél körül szépen kirakja, mert akkor már elég reakció érkezett rá és így "talán engem is érdekel" alapon már megmutatja nekem is a Facebook. Hát köszönöm szépen.

this, illetve utolso bekezdeshez:

Bal oldalt, neved alatt: "Hírfolyam", attól jobbra a három pöttyre bökj, majd "Legfrissebb események".
Ezt 4-6 óránként (illetve amikor átváltasz másik device-ra) ismételni , mert visszaállítja állandóan a '""""Legfontosabb"""" hírek'-re.

Kösz az eddigi hozzászólásokat. Alternatív platformokat tudnátok javasolni? Még ha kisebb közösséggel is, de ahol érdemes megjelenni? Nyosi javasolta twittert és instagrammot, utóbbival nemrég próbálkoztam de ugye csak mobilról megy (ki akarják kényszeríteni hogy ne tudj videót más forrásból feltölteni és csak telóról, szórakozni kellene ha valaki desktop-on megvág gy videót akkor áttenni állandóan mobilra és onnét feltölteni) és most látom hogy nem is enged képeket kinagyítani, kitrükközik, érdekes hogy mit gondolnak használhatónak sikeres cégek :)

Twitter vajon megérheti a befektetést? Nem csinálják hogy mire megnőne egy tartalom szolgáltató, elkezdik lehúzni?

Hova lehet érdemes manapság tartalmat folyatni értékesnek hitt munkával? Akár technológia, akár egyéb terülteről? Kösz.

Saját oldal, saját brand, saját szerver, stb.
A nagy tartalomszolgáltatókat és közösségi oldalakat el kell felejteni. Ha nem hozol nekik pénzt, nem fognak promotálni és nem fogják a tartalmadat előre sorolni. Kell a közösségi jelenlét, de csak ahhoz, hogy a saját oldaladra bevonzd a látogatókat.
Komoly tévedés, ha azt várod, hogy bármelyik a fentiek közül, bármit is tegyen a te előrejutásodért. Ahhoz fizetned kell. Pár éve már a szakmában vannak, tudják, mekkora látogatottságból, mekkora pénzt tudsz kitermelni és mennyi pénz kell ehhez kérniük, hogy kiemeljék a digitális zajból a tartalmadat. Mivel egy látogató után leeső pénz elenyésző, a videókészítők is egyre inkább az in-video reklámokhoz fordulnak. Így a reklámért leeső teljes összeg a készítőnél landol. A reklámozó biztos lehet, hogy minden letöltésnél megjelenik a reklámja, és a néző nem klikkeli azt el.
Végül, de nem utolsó sorban, a metrikák kérdése, a saját oldalnál sokkal egyszerűbb kérdés. A nagy szolgáltatók, ilyen vagy olyan okkal kozmetikázzák a látogatószámodat. Ez nem gyanú vagy urbán legend, hanem tény. Ha egy szűk földrajzi területről, hirtelen sok látogatód lesz, pillanatok alatt lekapnak pár ezer látogatót azzal a felkiáltással, hogy botnettel/farmerekkel pörgeted a számlálót. De ugyanezt megteszik, ha saját oldaladról irányítasz át látogatókat, azzal a felkiáltással, hogy "reklámra klikkelésre ösztönzöd" a láogatóidat és az nem megengedett.
Szóval, nem éri meg ilyennel baszakodni. Csinálj saját tartalomhoz, saját oldalt és nyomd annak a promócióját a közösségi rákfenében.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"Saját oldal, saját brand, saját szerver, stb."

Ha G nem hoz fel téged a találataiban mert azt is megkozmetikázza mert bizonyos okok miatt nem jó neki (meg a fizetősek kerülnek előre ahogy mondjátok), akkor hogyan tudsz forgalmat és látogatókat generálni a tartalmadhoz?

Nincsenek alternatív keresők, vagy alternatív közösségi médiák? Az a baj hogy G a keresőjével úgy tulajdonítja ki és folyásolja be a piacot ahogy akarja.

Szakadjunk már le a nagy nevekről. Van élet rajtuk kívül is.
Lehet saját közösséget építeni. Lehet RL marketinget folytatni. Amint megvan a kritikus tömeged, máris előre leszel sorolva.
A másik, hogy meg lehet hackkelni a keresőt a médián keresztül. Ha virális tartalmat generálsz, az előbb-utóbb a csapból is folyni fog. Ha ügyesen vízjelezed a tartalmat, minden egyes letöltés a te oldaladat fogja reklámozni. Ezt csinálják a pornómegosztó/gyártó oldalak is. Nem csinálnak semmit, ha valaki az ingyenes részlegből újraposztolja a videóikat más oldalakon, mert minden megtekintésnél, ott lesz a saját magukra mutató rekklám.
A másika relevancia. Ki kell törnöd a tömegből, hogy észrevegyenek. Középszerű videót, középszerű tartalmat bármelyik kisiskolás tud csinálni. De tudsz mellé többletet adni? Itt bukik a youtube vagy a face. Nem képesek vegyes tartalmat megfelelően kezelni.

Azt kell felfogni, hogy egy közösség/brand/kutyafüle felépítése 5-6 év. és nem csak annyiból áll, hogy feltöltök egy videót és már klikkelnek is rá és dől a lé.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

HN - Ha nem felelsz meg a community normájának (érts. legutolsó webes buzzword felszopása és nagyon lberális agyhalottság) akkor repül a posztod, másodikra te is.
reddit - irgalmatlan zaj van, még a tematikus szálakban is. Ha rálépsz valakinek a tyúkszemére (értsd. ugyanabban a businessben utazol) még a föld színéről is downvoteolnak. Ha frontpage-es vagy a 9gag-en, akkor hamar a címlapon találod a tartalmadat repostként.
9gag - rohadt belterjes, kicsit EU kompatibilisebb, kevésbé polkorrekt mint a reddit. Ha a tartalmad kinn van a reddit főoldalán, akkor piszok hamar itt is reposztolják.
LinkedIN - Csak a saját csoportod (még ha hűdepublikus is) látja a posztjaidat, amit senki nem olvas.
4chan, 8chan, *chan - Próbálj reklámot posztolni és semmi idő alatt szétszednek, DOS-olnak, DOX-olnak, SWAT-elnek, és a végén még mémet is csinálnak belőled, pusztán a móka kedvéért.
hackaday - A tartalomhoz szóló leírásba mellékelj egy 10 oldalas cikket, amit aztán az editor jó alaposan megvág. Ha olyan ötletet/leírás posztolsz, ami egyszerű vagy zseniális, akkor seggfájós lesz a szerkesztő és nem posztolja ki. Megfelelő húzószavakra vevők.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Persze,sikerült extrém oldaláról megközelíteni a dolgot,de azért közel sem ennyire gáz a helyzet, szerintem. :) Simán meg lehet találni a megfelelő célközönséget (community-t),csak jól kell belőni: egy folyamatosan bővülő vlog-ot inkább egy ehhez kapcsolódó subreddit-en lehet befuttatni,sem mint HN-en postolgatni állandóan, azon inkább egy-egy, időszakos hype videóval lehet jó helyre kerülni.
De nem ez a lényeg,ahogy korábban is írta valaki a legfontosabb úgy is a content. Jó tartalmat könnyű eladni. Ha nem tud az OP olyat gyártani, amivel kitűnik az átlagból, akkor sosem lesz annál a pár nézőnél több. (és még így is van rengeteg olyan, akinek hiába vannak jobbnál jobb videói a témában, akkor sem tud párszáz nézőnél többet összehozni)

Ők követik ezt a szemfényvesztést ami folyik: http://marketingmorzsak.hu/
Olvasok néha érdekes dolgot, szerintem érdemes legalább a címeket átfutni, hátha találsz releváns hírt, vagy akár közvetlenül őket megkeresni, hogy tudnak-e segíteni.

Ugyanezt tapasztaltuk már mi is, alapvetően a fizetett hirdetés kikényszerítése a cél. Plusz hozzájön, hogy a fizetett megjelenés (bárkié) egy organikus megjelenéstől veszi el a helyet, ergo minél több a hirdetés (nem csak a tiéd), annál kevesebb az esélyed organikus eléréseket szerezni a saját tartalmadnak, sajnos ez van. Sok helyen látom, hogy kamuprofilokkal ráerősítenek a tartalomra (like, hozzászólás, stb) mert a tartalom alatt mért aktivitás beleszámít a megjelenés gyakoriságába, de szerintem nagy dolgokat ezzel sem tudnak elérni.

----------------
Bruce Lee

Ez most olvastam a gluténmentes csoportban amit követek (ez a csoport az egyetlen ok amiért FB vagyok).

"Közérdekű! ⚠️ Képzeljétek el, a Facebook bizony tréfálkozik velünk. Trükközik az elérésekkel és már a követőknek sem feltétlenül jeleníti meg a posztokat a hírfolyamban, ami szomorú, hiszen Ti, akik követitek az oldalt, biztosan szeretnétek látni az új tartalmakat.
Hogyha látjátok ezt a posztot, akkor kérlek nyomjatok rá egy lájkot, kíváncsi vagyok, hány emberhez jut el.
Illetve, ha van egy fél percetek, akkor még légyszi kommentben írjátok meg, hogy a hírfolyamban általában megjelennek-e Nektek a Gluténmentes élet - blog posztjai. :) (vagy csak akkor látjátok az új tartalmakat, ha külön rákerestek az oldalra?)
Nagyon köszi a segítséget!

Ezt írod: "Beraktunk érdemi, érdekes kontenttel csak angolul 45-80 ezres FB csoportba videót, és max 4-5 megtekintés érkezett. Ugyanez 30 db! ilyen csoporttal is max 10 a megtekintés száma..."

1. Mi van, ha ez nem organikus látszám, hanem "tupírozott"? A valós mondjuk 1-2k, a többi pedig papucs orrán pamutbojt?
2. Mi van, ha sokan csak tagok, de nem követik? Én is tagja vagyok néhány fb csoportnak ami nagyon pörgött, ezért "ignoréra tettem", mert nem ezt akarom látni a fal 90%-án. Vagy épp nem ignoréra, csak párszor rányomtam hogy kevesebb ilyet akarok látni, és mára alig látok onnan valamit.
3. Szerinted az ilyen 50-100 ezres csoportokban hány hozzátok hasonló ember próbálja saját magát eladni? Ha napi 50 videót betolnak, akkor az máris olyan mennyiségű tartalom, amit nem fog senki megnézni. És nyilván nem a rookie-kat fogja előre sorolni a fb, hanem azokat, akik már bizonyítottak, akinél sok volt a like, a komment, a megosztás, sokan végignézték, stb.
4. Mi van, ha mégse annyira jó és releváns a videód? (No offense, ez is egy lehetőség.)
5. Ha pedig betolod ugyanazt 30 csoportba, azzal szerintem pont azt mutatod a fésznek, hogy ez egy spammer. Pláne ha a user is jelzi, hogy 3x is ott a falán a "kontentod".
6. Időzónák. Ha magyar időben post-olva akarsz USA nézőket fogni, akkor sok sikert...

Nézzünk egy reális forgatókönyvet: az 50k valós feliratkozónál van esélyed kb. 20k falára kikerülni, mert a többi épp nem lép be, letiltotta, levette a priort, más jobban pörög nála, stb. Ha én lennék a fb algoritmusa, akkor mondjuk tesztelnélek max. 1%-nál, és a reakciók függvényében növelném az nézettségedet: ha sok a like, a megosztás, ha aktív kommentelés zajlik, stb.
Na ez az 1% 200 embert jelent, náluk megjelenik a videód. Legyen a harmada-negyede az, akinek van kedve/lehetősége épp akkor videót nézni és felkeltetted a figyelmét, ez 50-70 ember. Ha közülük végignézte 4-5, akkor az egész jó arány.

De nézzünk egy valós példát, youtube-on pl. ott az eevblog 1000+ videóval, Dave lassan 10 éve tolja, az elsők között kezdte. Egy niche szegmenst talált, ezen belül eléggé ismert lett (de korábban is újságcikkei jelentek meg), és van egy nagyon aktív közönsége a tecsőn kívül is. Van félmillió feliratkozója, és ez a félmillió ember erre a konkrét csatornára iratkozott fel, és nem úgy általában egy bizonyos érdeklődésű csoportnak a tagja. És így is nagyon sok olyan videója van, amit "csak" pártízezren, mondjuk 50 ezren néztek meg, pedig kirakta fél éve.
És ha jól emlékszem azt mondta, hogy a youtube nézők kb. fele a keresővel találja meg a videóit...

Szóval szerintem az a baj, hogy sokan rácsodálkoznak a nagy számokra, aztán arra a néhány befutott szerencsésre akinek bejött az élet és ebből megél, és azt hiszik hogy menni fog ez nekik is. De mindenki ezt akarja, mindenki szeretne sok megtekintést, az emberek viszont csinálnak mást is a fész/tecső nézésen kívül.
Ez olyan mint a SEO, mindenki a találati oldal elejére akarna kerülni, de ehhez vagy keményen csengetni kell, vagy hosszú idő alatt (több év) kell felépíteni egy brand-et. Ami vagy sikerül vagy nem, leginkább nem, de addig is ölni kell bele az erőforrást.

Mennyire titkos egyebkent, hogy milyen temakorben alkot az illeto? Illetve mennyire titkosak a videok?

Ha ugy latod, hogy a kaja-pia-szex-sorozat-vicces videok-celebek vonalon lehet sikert elerni, akkor elindulhatsz azon is, nagyon sok temakort talalhatsz viccesen.

Pl. felmerult az eevblog, szinvonalas, de tul hosszu, es neha unalmas videok is vannak a csatornan. Aztan ott van ugyanebben a temakorben (elektronika) az electroboom, ami eleg nepszeru, sokkal ujabb, es sokkal viccesebb (minden reszben felrobbant valamit/megrazza magat, vagy maskepp okorkodik).

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Ami szerintem nagyon fontos, az a nyelv. Nemzetközi a cél, ha rosszul beszélsz angolul akkor eleve bukta a dolog. Sokszor találtam tecsőn olyan videót, ahol az orosz, kínai, stb. előadó olyan angolt beszélt, hogy inkább elkapcsoltam. Persze lehet ezt viccesen is előadni, pl. Andreas Spiess kezdi mindig úgy a videóit, hogy "dear youtubers, here is the guy with the swiss accent". Persze ettől nem lesz kevésbé szörnyű, de legalább egyedi, és ha először látsz tőle videót akkor legalább egy vigyort elért nálad, az első benyomás máris pozitív.

Szerintem mindenképpen egyedinek kell lenni, és az első benyomás is nagyon fontos. Ha "megnyered" az első pár másodpercet, akkor se biztos hogy végignézi, de ha ott elveszted, akkor tutira nem. Jól kell indítani, az nagyon fontos.

Amitől pedig agyfaszt kapok, azok a baromi hosszú bevezető logók, főcímek, akármik. Igazából már 3 másodperccel is csak az időmet rabolják.

Egyébként ha nem titok engem is érdekelne, hogy konkrétan miről van szó

Barátom cuccait nem linkelhetem, de én speciel tech videókkal tesztelem a médiát. Ha már segítetek, természetesen beteszem ide. Lásd lejjebb.

Tisztában vagyok vele hogy milyen szintet ütök meg, sok tech videót láttam és nézek. Igazából az egész felvetésem abból indul ki, hogy meglepődtem hogy milyen nehéz 20 megtekintést összehozni. Ennyi. Se több, se kevesebb. Nem célom a videókból megélni. Egyszerűen tesztelni akartam a piacot (konrkétan YT-ot és FB-ot) hogy ennyi és ilyen befektetéssel elérhető-e valami.

https://www.youtube.com/channel/UCCsMogqWLpj51jxUg8siq3g

Bocs, de ezek a videók így nem eladhatóak. Marketing és egyéb tekintetben egy csőd.
- Nulla branding (ki, mi, miért csinálja)
- Nincs se eleje, se vége. Kell bevezetés, hogy honnan kerültünk ide, és befejezés, hogy hová megyünk vele
- Generikus cím.
- Csak hang alapú magyarázatot kap a néző. Tutorial videoknak kicsit slideshow jellegűnek kell lennie, és akkor is működnie kell ha leveszem a hangot.
- Nincs semmiféle hivatkozás, csatolt egyéb média tartalomra mutató link. Tutorialnal min. forráskódra vagy azok részleteire mutasson egy link.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Több dolog áll amit mondasz.

Valszeg az is baj hogy azt csinálom ami nekem tetszene. Tehát pl. engem zavar a branding. Ugyanis ma már egy akármilyen apró dolognak is világcég brandet gyártanak bevezető intróval, identitással és még egy rakás körítéssel. Ez sosem volt szimpi. Eleve egy csomó időt rabol el a videó elején lévő sok másodperces intro.

Engem könnyen fogyasztható, gyors, fél vagy 1 perces de max 2, gyorsan a közepébe vágó lényegi dolgok érdekelnek.

A hang szerintem jobb mint az olvasni való slide, mert kényelmesebb (kevésbé fárasztóbb) és rövidebb idő alatt gyorsabban és többet megmagyarázhatók. Legalábbis én így vagyok. Inkább hallgatok valakit magyarázni dolgot mint hogy olvassak. Persze ez független a videóm minőségétől, csak a célját magyarázom.

Nem tudom hogy vagytok vele, de rengeteg olyan tech videóba futok, ami iszonyat hosszú. 40 p - 1.5 órás és közben megáll 10 másodpercekre a prezentőr, vakarja a fejét, néz maga elé, stb - vontatott mint az állat. Én például megpróbálok olyan gyorsan hadarni és beszélni, ahogy csak tudok, ugyanis nagyon unalmas és zavaró tud lenni mikor lassan beszélnek.

Tehát rövid, tömör, pörgős, gyors, közepébe vágó infó jön be nekem ami hordoz érdekes értéket. Nem biztos hogy sikerül ilyen, de ezt célzom.

De mindettől függetlenül, arra utaltam feljebb, hogy nem is az mozgatott hogy jajj de miért nincs sok nézőm. Hanem hogy miért nincs legalább 20, márcsak véletlenszerűen is. Tehát a dolog mechanizmusa érdekelt, mert azt feltételeztem, hogy nincsenek korlátozva az ingyenes videók megjelenése, és ezért nem értettem hogy ha ez így van, akkor az esélyek alapján is miért nem esik be több. Most már körvonalazódik.

A branding nem csak a pénzesítésről szól, de észrevehetővé, megtalálhatóvá tesz téged és tartalmaidat is. Így tudsz bekerülni a közbeszédbe, így mémesedsz. Ez nélkülözhetetlen, hogy látogatószámod lesz. Kell valami amihez lehet kapcsolni a tartalmadat.

A hang azért kritikus, mert nagyon sokan néznek tartalmat letiltott hanggal, vagy olyan környezetben, ahol nem használhat fülhallgatót/kihangosítást az illető. Mivel nincs nemlineáris tartalmad, a néző kénytelen, pusztán a képi információk alapján feldolgozni az ott látottakat.

A videóid hossza ideális, erre jól ráéreztél. A mai világban 5-7 perc a maximális figyelem amit egy alacsony fontosságú információ fenn tud tartani.

Sajnos a látogatók száma, nem attól függ, hova dobod fel, hanem a tartalomtól és a ismertségétől.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A feliratozás okés, ha a szöveg és a megjelenített képi tartalom típusa eltérő.
Ebben az esetben a képi tartalom egy kód, azaz szöveg és egy felirat is egy szöveg, ráadásul teljesen eltérő felépítésű, nyelvezetű a kettő. Szóval elég ufó kategória egyszerre a kettőt követni.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hát... szerintem az ilyen programozós téma nem annyira való videóba. Ez az 1:45 hosszú videó kb. egy oldalnyi kontent, én ezt inkább elolvasom mint megnézem. Ráadásul kimásolni is könnyebb, ctrl-c ctrl-v az IDE-be aztán el is tudok vele játszani egyből.

Másrészt az ilyen "in medias res" kezdés furcsa, mert pár másodperc bemutatkozás kell szerintem. "Hi, I'm Andras and I'll try to teach you some web programming tricks. The actual topic is ..."
Pár másodperc, gyorsan megvan és "képbe teszi" a nézőt. Másrészt valami jó név is sokat segít, lásd a korábban említett eevblog, electroboom, Primitive Technology, stb. Senki se fogja arra keresni, hogy lesson #29 html+css+js+whatever programming, és főleg senki se fogja a másiknak azt javasolni, hogy erre keressen rá. De olyan már többször is volt, hogy "az eevblog-on tesztelték ezt a multit, keress rá", és akkor máris bekerül a keresőkifejezésbe az eevblog kulcsszó is, és ez jót tesz a nézettségnek. Ha a videó alatt linkeled néhány hasonló videódat, így azoknak is nagyobb esélye van.
De ha nincs neve se a gyereknek, akkor baromi nehéz így rátalálni. (Nem, a "more syntactic sugar / free lessons on a free platform / frontfoo.com" nem név.)

+1

Facebooknál (és minden olyan platformon, amit nem te kontrollálsz) csak egy számot lát. Hogy ennek mennyi a valós része, arról fogalmad sem lehet. Még, pl. a HUP viszonylatában is igen érdekes, a felhasználói létszám, passzív és aktív létszám viszonya.

Szintén jó példa, a Primitiv Technologies csatornája. Ő is 2012 óta nyomja, és kellett vagy 4 év, hogy a kocka körök felfigyeljenek rá és elkezdjen terjedni a közösségi hálón.

Csengethetsz, hogy a találati helyeken előre kerüljél, de soha nem lesz akkora látogatottságod, hogy pénzt lássál belőle. Ahhoz az kell, hogy virálissá váljon a csatorna vagy a videó. Még a legnagyobb a tartalomkészítőknél is ott van, hogy 4-5-8-10 videót csinálnak, amit senki nem néz a hardcore rajongókon kívül. Aztán jön valami ami beüt, és akkor 2 nap alatt van fémillió nézettség.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

FB:
A statisztikai adatok sem feltétlen a valóságot tükrözik.
Amit a nyitóban írsz, hogy 10 megtekintésszám, az a valóságban kb. 1-2 ember, aki valóban megtekinti a videót. A többi "megtekintés" az annyi, hogy xy-nak megjelent a hírfolyamában, vagy a jobb felső tickerben a videó, vagy utalás a videóra (Jani kedvelte Pista videóját - ez is egy megtekintés).
Van olyan videónk, amin van 50.000+ megtekintés, belenézve a statisztikába ez 900 végignézés, 1200 10 másodperces lejátszás. Ebből hanggal 400 nézte végig, a többi hang nélkül.

Viszont akkor még kevesebbről van szó szerinted is - tehát ahogy írom feljebb, én alulról nézve csodálkozok a dolgon, hogy pár megtekintést nem lehet összeszedni - ha így van, akkor nem éri meg az adott platform. És ugye abban szerintem egyetértünk hogy videó tartalomtól függetlenül is be kellene esni pár megtekintésnek úgy, hogy gondosan megválasztod a tag-eket. Tehát ha szar a videó kontent, akkor legfeljebb nem nézi végig. De akkor ebből is kellene lennie pár darabnak. De nincs.

Jó itt a hup felpörgeti 30-40-re amit ki szoktam tenni, de önmagában nem tudtunk 20 fölé menni adott videókkal a fent nevezett platformokon. Ez azért elgondolkodtató.