Eladó Intel SSD 330 series
MLC nand-os.
1 hibas szektorral. Nem növekszik jó ideje az az 1 van, stabil. Sentinel shot-ok a link alatt.
árat mondjatok / ajánlatok
- 1155 megtekintés
Hozzászólások
10 e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
up!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kondíció: 99%
9 -ért vihető!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia
Bad sector van rajta?
Tudsz Sentinel képet küldeni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a sentinel shot smart adatokkal együtt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia
Itt csak a címkéje látható
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekerj lentebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sombody?
9-ért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
up
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy 19.23 TB-ot írtál rá.
Ennek az SSD-nek pedig 21.9 TB a Minimum Useful Life/Endurance Rating-je
(https://www.intel.com/content/dam/support/us/en/documents/ssdc/hpssd/sb…)
Intel solid state toolbox mit mond?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni, be***rok. (Én csak annyit látok rajta, hogy öreg, 2 éves, meg hogy nettó 14e-ért van új Kingston (ami lehet, hogy nem ilyen menő, de átlag ssd user-nek a méret számít)).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
illetve a garancia...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért döbbenet, el sem akartam hinni!
Tehát
- ez a modell: 180x
- a datacenter edition: 18.000x
- az ipari ssd-k: 2.000.000x
írhatók?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én gyerek korom óta úgy tartom, hogy amelyik adathordozón bad sector van, vagy bármilyen hiba, az kuka.
Ezenkívül soha nem vennék használt vinyót és nem is adnám el. (inkább ásom el a kertben mint eladjam :) )
Tegnap én is nézni akartam kíváncsiságból, h mennyi a max amit írni lehet rá, de közbejött valami és elfelejtettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látszik, azóta se komolyodtál semmit. ;)
A helyedben rettegnék. Képzeld el, ha kihullik egy szál hajad! Mi lesz akkor? El fogják vágni a torkodat, mert nem vagy tökéletes.
Inkább csak arról van szó, hogy a népszerű rendszerek (linux, windows) + az olcsó diszkek is képtelenek bármilyen hibát kezelni. (Lásd: mdadm 1 szektor hibánál kivágja a diszkat a tömbből.)
Ez a képtelenség természetesen "átragadt" a felhasználókra is. Persze jogodban áll ennek alapján is véleményezni.
Vajon a gyártók mi a rossebért biztosítanak tekintélyes méretű területet a sérülések kihelyettesítésére? Ezen még nem gondolkoztál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a testi épségemet féltem, hanem az adataimat. Elvből nem adok el olyan adathordozót amire a cuccaimat pakoltam rá. Függetlenül attól, hogy hányszor írtam felül nullákkal. (tudom, tudom, ki kíváncsi az én cuccaimra)
Régen is volt szó arról, hogy a hdd-n el lehet keríteni a hibás szektorokat és akkor nincs gond (bár nem láttam még olyat, hogy valaki ezt megjátszotta). Ettől függetlenül inkább megvettem egy pár ezer Ft-al drágább, de makulátlan darabot. Tudod, ahol egy van, ott van több is, de jó eséllyel hamarosan lesz.
Persze ha nem akarsz tárolni a disken semmi fontosat, akkor simán megjátszható :) (u.i.: hdd-re gondoltam ezzel kapcs)
Egyébként igen, tudom, hogy az ssd-n amikor kinyúlik egy szektor, akkor átnyúl a tartalék helyeihez. Számomra ez nem azt jelenti, hogy nincs gond, hanem azt, hogy ideje elgondolkodni a cserén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem nem sértődtél meg a trollkodáson!
Az adatvédelmi szempontokkal egyetértek, csak mindezt lehetne némi tudással vegyíteni. A diszkeknek van security parancskészlete. Pl. security erase funkció is. Ha azt kiadod, akkor akár kis is kapcsolhatod a gépet - a diszk "nem fog visszajönni", amíg a parancsot végre nem hajtotta.
Használt diszk esetén lehet több szempont is, hasonlóan a használt autó, mobil stb. esetéhez. Nem mindegy a szerkezet minősége és előélete. Nyilvánvalóan egy szerver kategóriájú és egy kommersz diszk azonos futásidővel össze sem hasonlítható. Persze ebben az esetben a bolti ár különbözete nem pár ezer Ft.
Természetesen - offtopic - hdd-kről beszélek én is.
A hibás szektorokat nem "elkerítik", hanem a diszk kihelyettesíti, de csak akkor, ha írni akarsz rá. Nemrég "javítottam" egy 2TB-os diszket, amin 1db hibás szektor volt. A mdadm kidobta, az üzemeltető közölte: kuka. Egyk kolléga ráengedte a nagyértékű hdsentinelt (no, ez egy tévedés volt:)) - a hiba kijavult, a pending szektor maradt. Közben az errorlog szaporodott, mert offline selftest közben valaki nekiesett a diszknek. - Nem árt, ha tudod mit csinálsz! A végén kézbe vettem a dolgot, így 0db hibás szektor és 0db kihelyettesítés maradt. (Valamint 2050db hibát naplózott a diszk.) No, ennyit a kukáról!
Azért csináltam már valódi "elkerítést" is! Volt szerencsém 3 olyan diszkhez, amelynél az előző firmware még nem tudta a "szuper halk seek-et" a következő már igen, ezek meg tán a félresikerült kísérleti verziók lehetek. :( Az 500GB kapacitású diszk utolsó 12GB-ja használhatatlan volt. Azon a területen véletlenszerű idejű és igen hosszú volt az elérési idő. Közben meg úgy csörgött, mint egy jól fejlett szarka. Szóval a szervó kicsit megbolondult. Amíg nem zártam ki a diszkek végét, addig az egyik hányta a hibákat. Cseréltetem garanciában - természetesen ugyanolyan verziót kaptam vissza. :( Lényegében a művelet sikeres volt, mert már >50000 órát futottak - lassanként megérnek a cserére.
Az IBM ajánlása szerint a bad sector - kisebb mennyiségben - nem gond, csak a trendet kell figyelni. Persze szerverekről és szerver diszkekről van szó.
Visszakanyarodván a topichoz és az ssdkhez, nem is értem mit jelent a hibás szektor egy ssd esetén!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trollkodásokat általában már keményen bírom, régen sokat toltam gyakorikerdeseken a politika topicban. :) De már évek óta leszoktam róla.
Amikor egy olyan hardver a célpont ami darabja 2-300e Ft, akkor valahol megértem, hogy megy az ügyködés. De ez itt kicsit ellentmondásos tud lenni. Ha kicsi csóró a cég, akkor nem vásárol 4 disket 1misiért. Ha nagy cég akinek van pénze, akkor nem fog javítgatással tökölni, hanem küldi gariba vagy vesz új makulátlant.
Mondjuk ez utóbbinál kicsit szembeköpöm magamat. Nagy cégnél melózom, de iszonyúan fogják a pénzt a tulajok amikor az IT-ről van szó. De mondjuk a rendszergazdánk soha nem menne bele szektor elkerítésekbe meg hasonló műveletekbe, mert több milliós kár keletkezhet egy minimális adatvesztésből.
Ha olyan disk-ről van szó aminek darabja 10-20e Ft, akkor te se állsz neki szerintem javítgatni, max hobbiból :) Aláírom, hogy hozzáértés nélkül tuti nem megy. Én nem is csináltam még ilyet, és nem is fogok, nem vonz a feladat.
Neked nyilván van türelmed, kedved hozzá és szakértelmed is, amit így látatlanban is elismerek.
A bad sectoros ssd-n nekem is megakadt a szemem, de beálltam a sorba, ezért írtam én is így. Nyilván arról van szó, hogy x darab cella elérte a max ajánlott életkort és az ssd read only-ba kapcsolta. (de ugyebár ilyenkor nyúl a tartalékhoz, így elvileg nem szabadna észlelni a jelenlétét, viszont mint írtam, ha ilyenről tudomásom lenne, akkor a cserén kezdenék el gondolkodni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van a macska elásva: ... hanem küldi gariba
Kell lennie olyan személyzetnek, aki ki van képezve arra, hogy ezt eldöntse! (alias: üzemeltető)
Szerver kategóriánál elvárható a hiba pontos diagnosztizálása. (Na ide beszúrok egy olyat, hogy az egykori munkagépemben 4 diszk volt: 1x új: $1240/db és 3x refurbished: $780/db ) Ellenkező esetben kifizetheted a bevizsgálás költségét, stb. Mindenesetre 20 év alatt, 20-30 szerveren (volt, amelyikben 14 diszk csücsült) nem láttam még adatvesztést.
A 10-20e Ft az desktop kategória. Bár az olcsójánosok berakják szerverbe is, de ott nem is lehet felelősséget vállalni az adatokért. Valójában ez a legdrágább megoldás. ;) Ennek ellenére, - mondjuk a 30e Ft a határ -, amikor csak el kell odáig jutni, hogy gari vagy sem. A hiba pontos megállapítása egy olcsóbb órabérbe belefér.
A hobbi javításnak is van előnye. Azon be lehet gyakorolni a tennivalókat, és éles helyzetben már szakértő módon kezelni a problémát. Ez a valódi megoldás, mert akinek nics türelme, az a fórumhoz fordul, amelynek -1 az eredménye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs, de nem értem. A HP pl bír prefailure warranty-val.
Azaz a lemez nem hozza azon értékeket amik elvártak és _lehet_ hogy meg fog hibásodni. De a gyártó erre már cseréli.
Jobb esetben azt is ki lehet alkudni, hogy nem azonnal adod vissza a "hibás" lemezt, hanem wipe után 1 héten belül.
Milyen diagnosztizálásra kell szakértő? hogy a BAD DISK / PREFAILURE jelzéseket értelmezze?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint a HP által gyártott diszkek már tudnak jósolni is. ;)
Nnna, hol vannak a kakukktojások?
Segítek a nyelvi nehézségek leküzdésében. ;)
Ezt írtam: ... már szakértő módon kezelni a problémát
Ez nem jelenti a következőket:
- szakértővé válni
- szakértőt pénzért alkalmazni
- stb.
Csak azt jelenti, hogy szakértelmet tanusítva megpróbálni a problémát megállapítani.
Továbbá:
A prefailure warranty nyilvánvalóan egy termék, amiért pénzt fizetsz. Akár külön szolgáltatásként vásárolod, akár be van építve a hardver árába.
Ezért cserében:
Nyilvánvalóan a BAD DISK / PREFAILURE jelzéseket értelmezni a takarítónő is tudja. Ez a képesség tökéletesen megegyezik a ma általános szakmai elvárásokkal. Itt tart ma a világ. Szakértelemre nincs szükség, mert üzletileg csak az olcsóság a helyes út.
Már csak egy kérdésem maradt. Ha egyszer nincs szakértelem, akkor ki az, aki el tudja dönteni, hogy 0,000000025% hiba az lényeges, vagy sem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni