Milyen autót?

 ( Mik | 2017. szeptember 4., hétfő - 10:04 )

Üdv,

mint azt itt sokan tudjuk a HUP olvasók jó része az ITnál csak az autókhoz ért jobban :-)
Előzmény: a már 20 év feletti Peugeot 306 utód kerestetik hasonló méret kategóriában. Jelenlegi felhasználást tekintve időben és km-ben is nagyobb részben országúton van használva és az össz. KM futás nincs 10K/év.
Elvárások: a mókuskerék motorokat hagyjuk, min. 1.4T benzin, 1.6 benzin, 1.6 diesel. 5 ajtó, 4.2-4.3m hossz, max. 5 év.
Több lehetséges jelölt (C-MAX, kombi Fabia, kombi Clio, Leon, i30, Ceed, 308, C4) most éppen a C4 felé hajlok, mert használtan elég olcsó...
kérdés 1.: bármi C4 ellenvélemény?
kérdés 2.: valami amit még érdemes lenne megnézni?
kérdés 3.: Ha nem C4, akkor melyik a fenti listából? :-)

Köszi,

Mik

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

És vajon miért olcsó használtan.?
1+ Ceed
--
God bless you, Captain Hindsight..

Bármilyen fórumot nézek, nem mondanak rosszat a C4-ről. Egyébként köszi!

Túl sok az elektronika = túl sok hibalehetőség
Egyébként most kell vennem új akksit egy koreai csodába. 14évig bírta.
--
God bless you, Captain Hindsight..

Japánt vagy koreait vegyél.
--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

+1

ha ésszel vásárol az ember, szerintem a Kia a 7év garival mindent visz...

ps: a legoptimálisabb vétel pedig, ha van olyan (közép)vezető ismerős, akinek lízingel autót a cége, és a futamidő végén megveheti magának az autót. No, tőle venni egy ilyet...

"...legoptimalisabb..." :)

+1 és lehetőleg min. 1.6 szívó benzinest.

+1
szerintem valts japan , koreai vonalra es nem lesz csalodas. es szigoruan szivo benzinesre.
(sajat, illetve csaladi tapasztalat hogy a honda, toyota, hyundai megbizhato. szinten sajat tapasztalat, h az MK3 Mondeo nem eri el muszakilag (gepeszeti tartalomra gondolok) az elobb emlitettek szinvonalat. orultem is amikor vegre elvittek pedig eloitelektol mentesen probaltam hozzaallni a kapcsolatunk kezdeten, de bebizonyitotta a gep, h nem veletlenul szerepel a Ford a harom F betus mondasban. :)

De csakis észak-koreait!

Szerintem ilyen futáshoz eszedbe ne jusson a dizel.
Plusz felvenném a Focust, Octaviát is a listára. Nem írtál összeg és korhatárt, az azért segítene.

gyártás elejéből származó C4-et (2004-2005-től) ne nagyon erőltetsd. Nekem xolt Xsarám, nagyon szerettem, pont a gyártás végéből sikerült venni egyet 2004 közepén, amikor a C4 váltotta. Felmerült a C4 is, mert 1-2 hónappal később lett volna már, de a kereskedő javasolta, hogy legyen inkább a Xsara. Mondta, hogy a frissen gyártásba kerülő típusokkal sok a probléma, kell nekik pár év, mire az gyerekbetegségeket kijavítják. Viszont, mivel meghúztad 5 évnél a határt, komoly és gyakori szívások nem lesznek vele.
Skoda felejtős, túl nagy már a hype körülötte, baszott drága az alkatrész és a szervíz. Nem márkaszervíz javításhoz meg nehéz tényleg hozzáértő szerelőt találni, aki érti is a márkához/típushoz és nem gányol. Épp most van a mailboxom-ban egy 1-es Octaviára kormányszervó cserére márkaszervíz ajánlat (170e Ft), a nem márkaszervízes megoldás is olyan 120 körül áll meg a végén. Ugyanennek az autónak a vezérlés cseréjére 12 évesen is bemondtak egy 200e Ft körül összeget.
A Fabia erős kompromisszum, amolyan kényszermegoldás, Rapid dettó. Ha már Skoda, akkor inkább Octavia II, vagy II Facelift, ha belefér a keretbe. O2FL-ből viszont a korai 1.4TSI-ket kerülni kell, mert a motorban a láncos vezérlés elég nyűgös. Plusz ahhoz, hogy menjenek, taposni kell őket, úgy meg városban erölködés nélkül lenyeli a 11-12 litert is 100km-en. de a korul miatt nálad ezek már kiestek. Ezek most olyan 6-7 évesek lehetnek már. Ismerős pár hónapja vett egy Octavia III-at, 4 évesen, 150 lovas 1.4TSI-vel, ezek már jók, nincs velük gond, és a fejed se zabálja le. A szedánnak is van akkora csomagtere, hogy simán leveri a Fabia vagy Clio kombit.

Én Ceed, i30 azaz koreai, japán irányba mennék el inkább. Ceed volt kollégának, nagyon szerette, gondja nem nagyon volt vele, hyundairól ilyen szinten nem tudok nyilatkozni.
De alapvetően igazából mindegy, hogy mit veszel, ami fontos:
- nézetsd át az autót (pl. állapotfelmérés márkaszervízben, 15-20e Ft-ot megér ha komoly a szándék, hogy ne szaladj bele szopórollerbe)
- informáld le az autót (pl. NISZ-es autószkóp már tud adni támpontot, hogy toltatott-e az autó eladás előtt 100e+ km-et vagy sem, esetleg tulajjal menj el márkaszervízbe a szervíztörténetért. Ha ettől elzárkózik, akkor az már jelzés értékű)
- az autó vételárának kb. 10%-át tedd el tartalékba "meglepetés" javításokra.
- 10 000km-es éves futásra a dízelt felejtsd el. Mindegy, hogy ki gyártja, dízelben 30 000km/év környékén kezdj el gondolkozni, alatta nem éri meg.

Szerintem egy szerelő/karosszériás haver, http://nepitelet.hu, vagy egy hivatalos, amerikai felmérés http://hvg.hu/cegauto/20170831_ime_a_friss_toplista_ezekkel_az_autokkal_a_leginkabb_elegedettek_a_vasarlok sokkal valósabb képet fog adni a számodra, mint amit itt kaphatsz. :D
Az utolsó jó Citroën meg a DS volt a 70-es években...

"If I had six hours to chop down a tree, I'd spend the first four hours sharpening the axe."

<fun> http://selejt.hu/ </fun>

--
trey @ gépház

A C5 első generációja ritka sz@r egy jármű volt. aztán a C5-II-ben sokat javítottak, a 2010 utániak már teljesen normális kocsik.
Mondjuk a Citroen Hungária hozzáállása azóta nem tudom mennyit változott.

Te jó ég! Ez az igazi horror. Köszi a linket! A PUR habnál majdnem feladtam.
(És a használtautón lehet kapni ezzel pontosan egyidőseket.)

"If I had six hours to chop down a tree, I'd spend the first four hours sharpening the axe."

Csak a lényeg maradt le a sztoriból, hogy mi történt az expót követően.

Nem tudom mi áll az oldalon. Egyszer beszélgetésben jött elő és akkor arra gondoltam, hogy milyen fokú frusztráció kell ahhoz, hogy valaki domain-t regisztráljon az autója szarakodásainak.

--
trey @ gépház

Én végigolvastam, azért mondom :)
Kíváncsi voltam.
Amúgy igen, eléggé durva.

Mondjuk nem minden igaz ami annak tűnik. Melóhelyem domain nevét regelte egyszer be valaki egy "noname" tld-vel és nekiállt ott pocskondiázni a céget, olyan sérelem miatt amiben totál nem volt igaza.

Mindenesetre az kicsit árulkodó, hogy nem fejezte be az ember az oldalt. Vagy megunta, vagy kártalanították.

Szerintem miután kieresztette a gőzt, és utána már nem volt olyan fontos, hogy a világgal megossza. Ha tényleg akkora szop@s a sztori, akkor vigye végig, így nekem hiteltelen. Hirtelen felindulásból elkezd fröcsögni, aztán félbe marad a történet. Ha kártalanították volna, akkor az oldal többi része se lenne már neten szerintem, max archívumban.

Érdemes a Totalcar és vezess.hu videókon picit átrágni magad, pl. ez az egyik Totalcaros mesterkurzus: https://www.youtube.com/watch?v=_X84O4Wl9TU

Van egy mondás: F-el kezdődő autót nem vásárolunk (Fiat, Ford, francia...) A felsoroltak közül a következő sorrendben vásárolnék:
1. Ceed
2. i30
3. Leon vagy kombi Fabia (habár az utóbbi eléggé torzszülöttnek néz ki és a TS(F)I VAG benzinesekkel eléggé sok a probléma: vezérműlánc, szívótorkok kormosodása, olajfogyasztás)

A dízelek rákfenéje a kettős tömegű lendkerék (az utóbbi években már egyre több benzinesben is van) és a részecskeszűrő. Ezek a városi használat esetén eléggé rövid életűek.
Amit még ajánlani tudok: Honda, Toyota, Mazda (ez rozsdásodik). Mennyit szánsz rá?

"Van egy mondás:..."
Ez már 15 éve is baromság volt :)

+1. Ezt 99,9%-ban olyanok mondják, akinek se Fordja, se Fiatja, se francia kocsija nem volt, tehát semmilyen személyes tapasztalattal nem rendelkeznek a témában.

Jelen pillanatban egy Fiat Lineat hajtok, most cserélem le, mert már meguntam javítani. A motor kivételével egy elfuserált konstrukció az egész. Volt még Peugeot is. Ismerősnek, kollégának van Ford is. Ott is vannak hibák. Hányan próbáltatok csak izzót cserélni egy francia autóban? Tehát ebben az esetben olyan mondja akinek volt francia és olasz is.
Tökéletes autó nem létezik, de a japánok, koreaiak, németek (ebben a sorrendben) közelebb állnak a minőséghez mint a francia meg az olasz.

izzócsere? Honda Jazz első izzójához 2 szervízóra a szintidő. Csak mondom...

nekem csak peugeot 206 volt/van, abban 5 perc az izzocsere, de elso alkalom se volt tobb 25 percnel.

Nekem volt Xsara II-m. Elsőre 45 perc/db volt az izzócsere, miután meglett a rutin 15 perc alatt megvolt a kettő. :)
tökéletes autó nincs valóban. Sőt a németek sem azok, csak hype-olják, mert a 30-40 éves merciket még tényleg örökélet + 1 napra csinálták. De az már rég volt. Nagyjából 3 hete volt szerencsém tréleressel beszélgetni, miközben hazafelé vitt a kocsimmal együtt. Mivel neki van merítése a dologból, kérdeztem, hogy mit visz a hátán leginkább. Mondta, hogy Audi, Volkswagen az stabil ügyfélkör neki, és mindegy, hogy 10 éves vagy 2.

Hogy mit visz a tréleres a márka gyakoriságától is függ. Jóval több a német autómárka mint a többi. Különben már írtam valahol, a németek nagyon elfelejtettek autót gyártani. Ebben az iparban tevékenykedek én is és nagyon szeretnék már egy olyan autót amiben csak a szükséges elektronika van (még elektromos ablak nélkül is megvolnék) ellenben jár hozzá egy normális motor, futómű, fék, stb.
Az igazi megoldás, ahogy már írtad W123-as Merci, 80/100-as Audi. Ezek még autók voltak, lassan elérik a veterán kort, az illetékek kicsik, alkatrész akad még. Sajnos nincs garázsom és sajnálok egy ilyen autót az utcán tartani, főleg ha jó állapotban van.

Francia autóm van 12 éve (Peugeot 206) és eddig amit cserélni kellett benne az az önindító behúzó tekercse.
Ennyit a mondásról!

Hatsohid? Stabpalcak? Kormanykapcsolo? :)

:D +Klímahűtő

Volt Xsarám a fentieket mind kipipáltuk (első autó, mit tudtam én még akkor), nem lesz többet francia :D

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Köszönik szépen jól vannak :)

Szerencses ember, nekem mind vagy rozoga, vagy cserelve/ javitva lett.

> F-el kezdődő autót nem vásárolunk
> Fabia

:D

Ferrari?

Folkszvagen!

lol

Az emberek jobban elhisznek egy mondást, mint a tényeket. Így szép az élet.
Nyilván nincs tökéletes gyártó. Vannak jól sikerült szériák és kevésbé. Vannak jól karban tartott és szervizelt autók és kevésbé.
Vásárlás előtt: totalcar népitélet, hogy mik a tipikus hibák az autóval. Elvinni megbízható, ismerős szerelőhöz, de még jobb, hogy olyanhoz, aki műszaki vizsgáztat is, és vásárlás előtt átnézetni. A legjobb, ha ismered, aki eladja az autót, vagy ismeri, aki használta.

Sakk-matt,
KaTT :)

"Van egy mondás: F-el kezdődő autót nem vásárolunk (Fiat, Ford, francia...)"

Ez egy közmondás, amit lehet puffogtatni azért hogy okosnak tűnj.

Ami viszont mindenképpen igaz lesz, az az, hogy az autó egy pénztemető. Ha újat veszel, akkor élből kicsengethetsz 4-6 milliót, ha használtat, akkor meg a szervizek fogják vinni a pénzedet. Utóbbi persze olcsóbb lesz, de arányaiban mindenki ugyanúgy szívni fog vele, a saját költségvetésének megfelelően. Ha 200 ezres koporsószökevényre futja akkor azért, ha meg fáj a 250 ezres lámpabúra a 3 millióból németből szalajtott BMW-re akkor meg azért.

A lényeg az, hogy közben úgy érezd megéri a pénzt temetni, mert jó autód van ami jól kiszolgálja az életedet / családod életét, öröm vele közlekedni és a fontos napokon nem hagy az út szélén, továbbá egy szerviz miatt nem kell kukoricakása-kúrát tartani a hónap végén.

Az F-es mondás nettó baromság, volt 93-as 306-osom, (közben volt egy Corsám), és most van egy 10 éves 307-esem, nagyon szeretem őket, jól sikerült autók. Nem azt mondtam hogy minden Peugeot jó, de ez a kettő az.
A Peugeotokról a korrektség kedvéért azt mondanám el, hogy amiben gyengék, az minden, ami műanyagból van: belső tér, sárvédők, lökösök, díszítő elemek, és az elektronika. Sajnos nem egy németes-japán minőség, ez látszik rajta, de a nagyrésze könnyen és olcsón javítható.
Cserébe a motorok és a futómű általában megbízhatók, sokáig bírják, az általános szervizellátottság nagyon jó, a legtöbb alkatrészhez 10 féle utángyártottból (vagy gyáriból) választhatsz.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Köszi mindenkinek az eddigieket!
Mennyiért? Legyen mondjuk 3,3M a feleső plafon.
KoGa: Octavia már nagy a Focus megfontolandó, bár csomagtartóban gyenge a többihez képest
fezo: Honda Civicből az 1.6 benzin ritka mint a fehér holló (cserébe van 1.8, drágábban) a Mazda 3 meg eleve ritka. Auris: szintén csomagtartóban gyengébb egy kicsit

Azért ritka a japán mert tartós. Lehet jobb lenne ha kijönnél Németországba és innen vásárolnál magadnak autót, itt nagyobb a piac, Civic, Mazda van bőven és a német autókhoz képest eléggé alacsony az áruk. Főleg koreaiakat nagyon jó árban lehet kapni. Személy szerint használt autót Kelet-Európából csak 100%-ig biztos forrásból vásárolnék.
3,3M Ft-ért (10 ezer euró) már jó kis autókat lehet idekinn vásárolni.

Csak sajnos, mire magyar rendszáma lesz, addigra a hajadat szálanként téped ki, és felkötöd magad egy villanyoszlopra vontatókötéllel vagy egy okmányiroda vagy egy hivatal előtt, aki benne van a történetben. olvasnivaló

Olvasom én is a Totalcart :)
Egy dolgot soha nem értettem meg, a vagyonszerzési illetéket. Milyen vagyont szerez az ember? A pénzét mit autóra vált már egyszer megadózták. Az autó meg egy használati tárgy, mint a mosógép, ami idővel elavul, totálkáros lesz, stb. nem vagyon! Vagyon egy ingatlan, egy aranyóra, részvény, értékpapír, stb. Ilyenkor csodálkoznak a politikusok, hogy miért emigrál az ember fia.

Az 1.6os Civic azert ritka, mert csak a 4 ajtosbol volt ilyen.
3.3-ert 7 eves 1.8as, leinformalt es megbizhato helyrol szarmazo 1.8as szivo Civic ufo-kat lehet kapni tobbnyire.

Viszont az 1.4es Civic remenytelenul gyenge volt gyakorlatilag 2002 ota mindegyik szeriaban.

Ha a Fabia belefer, akkor erdemes megnezni a Jazz-et, mert meret kihasznalasban jobb, mint a Fabia. 1.4, eleg jol mozog, kenyelmes volt az alatt 600km alatt amig vezettem.

S istenkaromlasnak fog hangzani, de ennyiert uj Daciat kapsz. Ha lenyegtelen a markajelzes, benzines kell, es elnezed 2000-es evek elejerol szarmazo designt, es csak olcson fenntarthato, jol mukodo autot szeretnel, akkor vess egy pillantast rajuk.
Ket haver is Dustert hajt, az egyik benzin, a masik dizel. Semmi gondjuk nincs, pedig azert a dizeles srac terepen es varosban jar vele fokepp, a masik srac meg autopalyan hajtja a benzinest.

Opel Ampera. Németben állítólag adják el, de nem azért mert szar, hanem mert 3 évente új autót vesznek. Hibrid. 70Km-t megy feltöltéssel utána rendes benzines. 4M körül van.

"3 évente új autót vesznek" -- meg annyit bír az akksi, némi túlzással és a cseréje egy új kocsi ára
--
God bless you, Captain Hindsight..

3-4 évente cserélik magyarázat: sokan lízingelik az autót. Fizetsz 2000 euró előleget, aztán havi 100-300 euró (típusfüggő) részletet 3-4 évig. Ha lejár választasz, kifizeted ami maradt vagy visszaadod az autót. Az emberek nagy része visszaadja, mert 3-4 évet bármelyik új autó kibír javítás nélkül. A bajok ezután kezdődnek. Különösen kedvező lízingelni ha például autógyártó alkalmazott vagy. Minden gyárnak van saját bankja.

Ezzel tisztában vagyok, itthon is ezt csinálja aki megteheti. De azért egy 6-8 éves akksi teljesítményére is kíváncsi lennék ilyen elektromos autóban. Télen biztos jól jön a tapadás miatt, aztán véget is ért szerintem az előnyök sora ennél a kornál már.
--
God bless you, Captain Hindsight..

Persze, ez a hátránya az elektromos autónak. Maga a konstrukció sokkal egyszerűbb mint egy belső égésű motorral szerelt autó. Váltó például egyáltalán nincs benne, csak 2 db. fogaskerékpár, ami az elektromos motor nagy fordulatszámát hivatott csökkenteni. Láttam képeket a Tesla darabokra szedett motorjáról is, nagyon egyszerű valami.
Érdemes lenne egy startupot létrehozni ami ilyen autók felújításával foglalkozna.

Érdemes lenne egy normális, 10+ évig használható akkumulátort kifejleszteni előbb.
Meg egy tisztességes megsemmisítőt is hozzájuk, nem Afrikában földet dobni rá vagy
hegesztett hordóban a Csendes-óceánban felejteni.
--
God bless you, Captain Hindsight..

Ha nem késleltették volna lehet mára egész másképp nézne ki az autópark (legalábbis nyugaton):
http://totalcar.hu/belsoseg/2017/08/29/ezert_kesett_a_villanyauto_masfel_evtizedet/

Vagy nem. Akármennyire is fujcsunyagonosz az olajipar, azt azért baromira nehéz megtippelni, hogy mi lett volna ha ez máshogy történik.

Az ma is nagy kérdés, hogy honnan lesz áram a töltéshez és honnan lesz alapanyag az akkuhoz. És azt se felejtsük el, hogy jelenleg 2-3x annyiba kerül egy EV, mint ugyanazon gyártótól ugyanazon kategóriájú benzines autó, márpedig nyugaton sincs kolbászból a kerítés. És ugye Elon Musk se született volna 15 évvel korábban, nem csinálta volna 15 évvel korábban a saját kis bizniszeit, végülis ezekből lett a Tesla. És Tesla nélkül századekkora hype lenne az EV-k körül...

Azt azert nem nagy kockazat megtippelni, hogy ha fejlesztettek volna, akkor elobbre lennenek.
Ezzel az allitassal akarsz vitatkozni?

Kérdés, hogy mennyivel lennének előrébb, mert az a 15 év azért bold statement. Prius például 20 éve létezik, és nem is sikertelen.
Az egész cikk az usák belpiacról szól, ami nagy piac, de máshol is terjedhetett volna az EV, már ha...

Az a kerdes, amirenem valaszoltal.

A cikk címe ez: "Ezért késett a villanyautó másfél évtizedet". Ami fasság.
Az igaz, hogy 15 évig akadályozta az olajipar az EV terjedését, de erre valszeg feleannyian se kattintottak volna.

És persze, nem válaszoltam rá - mert nem is lehet. Nem tudok szimulációt futtatni a világra, ahol minden pont ugyanolyan lenne mint a való életben, csak az olajipar nem geciskedett volna EV témában.

Felteszem akkor a fassagra futtathattal szimulaciot. En szemely szerint megzabaltam, hogy joval korabban is johettek volna a villanyautok.
De hat ha fassag, akkor az.

A telesitmennyel/sebesseggel nem volt baj. Villanyautoval leptek at eloszor a 100km/h hatart.

Amivel gond volt, az az akkukapacitas, es emiatt a hatotav. Ebben az attorest a mobiltelefonok es laptopok hoztak, ezek miatt lettek eleg jol hasznalhatoak a litium akkuk (volt kereslet, sokat gyartottak, es megerte fejleszteni). Mobilok viszont nem voltak 100 eve.
Igazabol ez sem idealis, konnyu, jo az energiasurusege, es eleg jo hatasfokkal megy a toltes/kisutes, de veszelyes, kenyes a homersekletre, es nagyon hamar elhasznalodik. Autokhoz majd az evente bejelentett csodaakkuk egyike fog kelleni (amirol valahogy mindig kiderul, hogy nem eleg jo). Az a NiFe cella, amit meg Edison megalkotott 1901-ben, allitolag meg mindig mukodokepes. Viszont rossz a hatasfoka, nehez, es sokkal rosszabb az energiasurusege. A tobbi akkumulator fajta sem igazan jo erre. Majd ha elokerul egy, a gyakorlatban alkalmasabb, el fognak terjedni az elektromos autok. Ha akarjak az olajcegek, ha nem.

Amint alkotnak egy, a NiFe-hez hasonloan hosszu eletu, de a Li-ionhoz hasonlo kedvezo tulajdonsagu akkut annak hatranyos tulajdonsagai nelkul, onnantol egy elektromos autoban alig lesz kopo/cserelendo alkatresz, es meg akar magasabb bekerulesi koltseg mellett is kiszorithatja a belsoegesut.

(szoval reszben +1)

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Egyetértek, csak egy problémát nem említettél: honnan lesz a töltéshez áram?

Mert amíg kerekítési hiba nagyságrendű az EV-k száma, addig elbírja a hálózat és az erőművi kapacitás. De ha töltőre teszel 170 ezer Tesla3-at, akkor az lassú töltéssel is elviszi a paksi termelést - már nem számolva a hálózati veszteséget. És ez óránként 60 kilométernyi áramot tesz az autóba, mármint elméleti kilométernyit, amikor nem mész gyorsan, nincs hideg, nincs meleg, nem klímázol, nem fűtesz, stb.
Szóval probléma még az is, hogy honnan lesz ehhez áram.

A villanyt mindenkepp meg kell oldani, az EV-k elterjedesetol fuggetlenul.
Egyebkent alaperomunek foleg nuklearis energiabol: uran+thorium+remelhetoleg fuzios is lesz addigra. Szabalyozottra meg gazturbinas+tarozos viz.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Vagy nem. Nem tudhatod meddig bírja. De amit még érdemes figyelembe venni, hogy jelenleg magyarországon ingyen töltöd és ingyen parkolsz. 70km meg városban elég. Szóval ezt is érdemes figyelembe venni.

fixme, de az ingyen töltöd addig lesz, amíg magasabb a reklámértéke, mint az elhasznált elektronok.
Az ingyen parkolsz (meg buszsáv) azért hasznos lehet. Pláne, alacsonyabb a cégautó adó is.

Hát lehet nem azért adják el, mert szar (de), de ha jó lenne akkor megtartanák, vagy legalábbis nem ennyiért adnák el. Mert az új korában kb. 12 milliós Ampera itthon kerül (hahu-n írtak szerint) 3-4 évesen, 150e km-rel 4 millióba, az azért brutális értékvesztés az első pár évre. És még így is annyi, mint egy új autó...

Szerintem ezek a hibridek magukkal hozzák mind a benzines (belsőégésű), mind az EV-k problémáit. Azaz ott van benne egy kis turbós motor a maga minden potenciális problémájával, és mellé megnyered még az EV protenciális problémáit, azaz cserélheted az akkut (és egyéb sallangokat) horror áron ha elpusztul. Plusz nehéz mint a sár.
Ráadásul a kutya se ért hozzá (na nem mintha sok olyan autószerelő lenne itthon, aki bármilyen autóhoz is ért), alkatrészt is max. gyárit találsz hozzá ("Just over 10,000 Opel/Vauxhall Ampera cars had been sold in Europe as of June 2016"), szóval ha valami megkotlik benne, akkor hamar eljön a GTK. Ezért is adják el.

És az a 70 km hatótáv leginkább max. 60 km, ez is csak akkor igaz, ha nem kell fűteni, hűteni, vagy szellőztetni, és nem mész 70-nél gyorsabban. És még viszonylag új az akku, és nem taposod neki, és stb.

Értékvesztés minden autónál nagy. Főleg az első 5 évben drasztikus. Az autó amit most vettem 7 éves, új korában kb 25-30 ezer euró lehetett az ára, most 9 ezret adtam érte. A Fiatom 2009-ben 13 ezer euróba került újan, a nepper akitől az utódját vásároltam ígért érte egy ezrest (májusban ugyancsak egy ezresbe került az új kupplung).
Már több autóstémába is beírtam, vagy a klotyón húzod le a pénzed, vagy autóba fekteted ugyanaz. Hibird helyett meg inkább vennék egy benzinest és gázasítanám ha már a fogyasztás a fő szempont.

Az értékvesztés igaz, csak nem mindegy, hogy 7 év alatt bukja el az ára 2/3-át, vagy 3-4 év alatt.

Amúgy ja, én is egy benzinest vennék, lehetőleg szívót.

Értékvesztés: eléggé márkafüggő. Németek, japánok és prémium márkák jobban tartják az árukat mint a francia, olasz, koreai. Az olcsó autók mint a Dacia nagyon gyorsan veszítik az értéküket. Az ilyenekkel érdemes addig járni míg a javítás díja meg nem haladja az autó értékét. Ha magad is javítani tudod, akkor érdemes addig tartani míg átmegy még a műszakin, másképp totális ráfizetés.

Nekem a Fiatban 1,4-es T-Jet van, avagy turbós. Nem volt semmi bajom vele, az autót szépen viszi, gyorsulás kb. mint a régi 1,4-es három hengeres TDI. 160 ezret ment a motor, semmi nem volt cserélve olajon meg gyújtógyertyákon kívül (de ez nem a gyártó által előírt 30 ezres intervallumban, hanem ennek felénél és mindig Castrol Edge olajat használtam). Ez a régi konstrukció, ami a szívócsőbe és nem közvetlenül a hengerbe fecskendez. A közvetlen befecskendezéssel bajok vannak: korom lerakódás, szelepek hűtése amit a szívócsőbe fecskendezett benzin végzett eddig, nincs rendesen megoldva.
Szívó motornál annyira gyenge a nyomaték, hogy 1,8-2 liter alatt nem érdemes vele foglalkozni. Városban mondjuk mindegy, de előzni már csak nekifutásból lehet.

Hát azért csak lehúztunk pár évtizedet szívó benzines motorokkal, és túléltük valahogy. Előzni is tudtunk, pl. visszakapcsoltunk és nem alapjáratról próbáltuk meg húzatni. Bár akkoriban nem 1,5 tonna volt egy átlagautó, de a motorok is sokkal gyengébbek voltak.

Asszony most szerzett jogsit,teljesen tök az autókhoz. A tanuló turbódízel Toyota Aurisból ült át az 1.2-es 60LE Twingóba (925kg a 2010-es). Kérdeztem tőle milyen? Azt mondta jól megy. Annyi baja volt vele, hogy eleinte lefulladt indulásnál, mondtam neki pörgetni kell.... :)
Azt, hogy a Twingóban nincs kormányszervó észre sem vette, amíg nem kérdeztem meg tőle, hogy nem érez-e valami különbséget az Aurishoz képest...

El vagyunk kényeztetve na....

A kérdező helyében most is csak szívó benzinest vennék, csak első tulajtól, lehetőleg anyuka autóját. Kettő tipus jöhet szóba: Honda vagy Mazda. Koreait nem vennék. Ezt pl. https://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_1.6_active-11970221 nem azért mondom. Nem vagyok érdekelt benne, de sztem ez még 10 évet el fog menni simán.

"Az olcsó autók mint a Dacia nagyon gyorsan veszítik az értéküket."

Vagy nem:
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/slowest-depreciating-cars-on-sale

Akkor inkább már egy Prius... Ampera egy híresen szarul sikerült elektromos autó. De pont most van ezekről egy cikk a Totalcaron.

Két tényező a pénz és a (szervíz miatt) kieső idő.

1. Ha nem számít a pénz, se a kieső idő (pl. van a családban másik autó ilyen helyzetre, vagy egyéb módon megoldható, tömegközlekedés, stb.), akkor tökmindegy, válaszd amelyik tetszik.

2. Ha számít a pénz, de nem számít a kieső idő, akkor nézd meg a típushibákat, és az azokhoz tartozó alkatrészek árait.

3. Ha nem számít a pénz, de számít az idő, akkor japán vagy koreai.

4. Ha mindkettő számít, akkor 2. pont + japán vagy koreai.
--
ne terelj

Mazda 3-at vegyél. Valóban nincs nagy kínálat, de érdemes várni vagy külföldön is körülnézni.

Ha Mazda mellett döntesz előbb kattingasd végig az alábbi képeket és aztán dönts. Nem egyedüli eset, mindeniknek hasonlóan rohad az alja és a sárvédő széle. Én megnéztem pár darabot, aztán elálltam a vásártól.
A képeken egy 2010 utáni autó látható:
http://www.autobild.de/bilder/gebrauchter-mazda6-im-test-5838117.html#bild1

Egy tevedes van. A hup olvasok a god mode it mellett rendkivul ertenek az autok mellett a motorokhoz, a politikahoz, az epuletgepeszethez, a kozigazgatashoz es termeszetesen a szexhez.

Az autokkal kapcsolatban ennyit tanacsolnek:
Keszulj fel a karbantartasokra, javitasokra. Tipikus vagy varatlan eseteire. Ellenorizd az alkatresz arakat.
A gazolajat keruld. Sok sok godod lesz vele es evi 30k folott eri csak meg.
Az auto vasarlasakor halgass az erzekeidre. A motor karbantartasa es az rlozo tulaj hozzaallasa latszik a belson is.
Az auto minden pontjat nezd at. Alul. Oldalt. Mindent.
Ha eddig ok akkor markaszervizben kerj allapotfelmerest.
Olvasd at a totalcar nepitelet velemenyeket de vedd hozza az eladott darabszamot.

Mar nincs olyan hogy francia vagy nemet. Markak sincsenek igazan.

Gondolom a "fodbalt" már veleszületett hozzáértésnek vetted.
--
God bless you, Captain Hindsight..

+ a dinnye
--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Uhh. Azt kifelejtettem, de termeszetesen igy van.

Lenne itt egy Ceed, azt írja a tulaj:
"Én új kora óta 5W-30 C2 -es olajjal járok ami tudja az A5 / B5 –ös motorolaj teljesítményszintet+ Prolong motorolaj adalékot"
Itt abbahagytam az olvasást, 101000 Km-el, elbizonytalanított.
Vélemények a Prolong témával kapcsolatban? Én nem vagyok adalék párti...

Prolong szerintem drága placebo. Az olajcsere gyakoriságának szerintem nagyobb jelentősége van.
Ha valóban! annyi a kilométer, azért még az nem a világ vége egy normális autó életében
--
God bless you, Captain Hindsight..

Motorba semmit, amit a gyártó nem ír elő.

Semmiféle adalékot nem szabad sem a motorba, sem az üzemanyagba tölteni, az egész egy humbug ami lehet még kárt is tesz az addig működő szerkezetben.

Mondjuk én speciel szoktam olajcsere előtt ilyen kerozin alapú adalékot beleönteni és járatni egy öt percet, hogy egy kicsit megdolgozza a lerakódásokat / olajsarat -ha lenne-, de ezt inkább mindenki maga döntse el. Folyamatos üzemre nem raknék bele én semmit.
--
God bless you, Captain Hindsight..

Egy dologra jók ezek, alapvetően erre is lettek kitalálva anno az akkori benzinmotorkhoz.
Ha valahol az isten háta mögött vagy és elmegy az olajnyomásod, pedig van elég olajad, akkor beleborítasz ebből egy üveggel és hazáig el tudsz vánszorogni úgy hogy nem sül be a motor.
Ugyanaz a kategória mint a váltóolaj adalék vagy a szivárgás elleni adalékok, csak egy ragtapasz a vérző sebre.

Na, egy sztori..
Olyan hat éve akartam cseréltetni a kocsiban váltóolajat, mégis csak 8 év, kb. 100.000 km
Egy haver gyári szervizben dolgozott, mondom műszaki közben, hogy ha már fel van emelve a kocsi cseréljenek már váltóolajat is benne
Azt mondja "élettartam garanciás", nem kell benne cserélni olajat, olyannyira, hogy
-- nem tartanak tömítést hozzá, esetleg rendelni tudnának
-- nincs olajleeresztő nyílás
-- nincs olajbetöltő nyílás
-- nincs szintjelző csavar
Na ilyet se hallottam még addig, mindenesetre váltani még tudok..
--
God bless you, Captain Hindsight..

Ezt a baromságot minden gyártó nyomatja. Illetve nem baromság, mert valóban így van, hogy élettartamra szól. A kocsi gyár által tervezett élettartamára, ami kevesebb, mint a szokásos magyarországi futásteljesítmények. Nekem VW csoportos kocsim van, én is mondtam a szervizben, hogy váltóolajat kéne cserélni, mert az automata erre azért érzékeny. Mondták, hogy nem tudnak, meg nem is kell mert élettartamos olaj van benne.
Elmentem automata váltós szervizbe, és ott mondták, hogy igen. Valóban élettartamos olaj van benne a gyár szerint, de a tervezett élettartama a kocsinak 300 000 km és nem az örök élet meg egy nap. Csak sokan ezt hiszik, hogy az élettartam ezt jelenti.

Nyilván mondjuk ha majd kuplungtárcsát kell cseréltetnem akkor csak kicseréltetem én is, de még nem kellett megbontani soha különösebben, meg a váltásnál sem vettem észre semmi megszokottól eltérőt..
--
God bless you, Captain Hindsight..

ez milyen verda?
mert igazabol nincs olyan, hogy orokke tartson az olaj.
ha tenyleg nincs rajta leereszto, beonto csavar (amit ketlek) akkor hamarosan el kell dobnod a verdat mert eleri az elettartama veget:) ~10 ev, ~150Kkm.
nyilvan fugg attol milyen sportosan hasznalod a gepet, mennyire melegszik be, stb. de semmilyen valtoban nem tart orokke az olaj. mind1 mit mondanak a marketing osztalyon:)

Ez nem marketing, hanem általában az automata csodaváltók ilyen "factory sealed" módon jönnek újabban. Ismerős cserélt egy nagyobb autóban ilyet és a váltó gyártójának visszaküldték a rosszat, majd kapták gariban a cserét.

komolyabb szerviznek van rá workaroundja. Simán fúrnak a váltóba leeresztő csavar, a betöltést meg megoldják valamilyen irányban. De persze, ha garis a váltó, akkor nyilván az a tiszta, hogy gyártónak visszaküld, cseredarab beépít.

Melyik autómata csodaváltóról beszélsz? A VW DQ váltóiban 60 ezer km az olajcsereperiódus, amit most, az új váltóknál nyomtak ki 100 ezerre. Persze a cserét csak a márkaszerviz végzi el és az olaj ára sem kevés (20 euró/liter). Ezért nem vettem DQ váltós autót.
Csak a sima kézi váltókban nem kell elméletileg olajat cserélni.

Nem ótomat, öt sebsességes kézi.. Az nagyon hiányzik még nekem, az automata váltó..
--
God bless you, Captain Hindsight..

A kézi váltósban kell olajat cserélni. típus és márkafüggő a periódus. :) Már pontos típusra nem emlékszem, de a 7 sebességes németautós DSG csoda rémlik. Igazából a lényeg, hogy a gyárban komolyan gondolják a gondozásmentességet, az már más kérdés, hogy mi a valóság.

Mazda 3 benzines? Nekem 6-os van és nagyon szeretem. Megbízható, kényelmes és szépnek is szép.

A 306 milyen állapotban van? Esetleg nem lenne eladó? Az első autóm is az volt, szerettem, és lehet hogy érdekelne második/szerelgetős hobbiautónak.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Szia! Akár... Részletek majd privátban.

Szia,

próbálok Neked írni, de a mailer daemon levelezik velem. Kaptál mailt?

Mik

Szia! Érdekes, pedig jó email cím van beállítva :) Küldök én PM-et

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Én Ford Mondeo MK4-et hajtok kb 5 éve, idén lett 10 éves. 2.0TD, rendesen felextrázva, távolságtartó tempomattal. Kettős tömegű lendkereket kellett cserélnem (vételkor), illetve a légkondi radiátora kilukadt, cserélni kellett (szerelőm szerint a maiakban már papírvékony aluból van az összes márkában, úgyhogy nem azon múlik). Mindig pöccre indul, jól húz. Kényelmes, jó kocsi. Szeretem.

A családban volt több Focus is, eggyel volt csak probléma, hogy beállt a fékhenger, kicsit észrevétlenül ráfogott, és ezért a tárcsa elkopott. Ebben is inkább a szervízek nyeglesége bosszantott fel, mert elsőre nem tudták rendesen megcsinálni.

Nekem összességében az a benyomásom, hogy elég megbízható a Ford. És árban egész normális. Csak azért írtam, mert itt sokan szidják.

[off]
az ultimate megoldás: céges autót! :) Nem Te veszed/fizeted alízingjét/bérletét, nem te tankolod, nem te fizeted a szervizét, nem te fizeted a biztosítását. DE te használod!
[/off]

ON.

Ha van egy cége akkor akár áfamentesen is vehet új autó de még pályázaton is kaphat rá pénzt. 30 alatti kezdő vállalkozók 3 milliót kapnak vissza nem térítendő támogatásként akár autóra.

akár.
tudtommal személyautó áfája nem visszaigényelhető, csak teherautónál áll a dolog.
Ebből kifolyólag igaz ez üzemanyag áfájára is.

Teljesen szemelyes poszt:

En csak olyan autot vennek, ami tetszik, amirol el tudom kepzelni, hogy evek utan is szivesen ulok bele.

Volt egy kollegam, aki kiszamolta mindenfele modszertannal, melyik auto lesz neki a legjobb.
Megvette, s mar amikor vette, akkor sem tetszett neki.
Jol meg is gyulolte, 2 evvel kesobb, netto bukoval adta el, mert addigra nem birta tovabb.

A masik, hogy ha a kocsi jo, es vegeredmenyben nincs bajom vele, en nem adnam el.
Ceghez jar emberke 197[456]?-os Mini Morris-szal. Imadja, karbantartja, hasznalja.
Bennem is felmerult, hogy lecserelem a 12eves kocsimat. Korbejartam a piacot, vagyakoztam picit, majd visszaultem a fenekemre. Ismerem a kocsit, kiadok egy raklap penzt, hogy legyen egy teljesen ismeretlen tenyezokkel megaldott ujabb, szebb(?) autom.

A fenti listabol az
i30 es Ceed majdnem ugyanaz. Szivo benzin, 1.4-gyel is lehet haladni, de az 1.6 joval dinamikusabb. Vezettem ilyet, kenyelmes, kellemes.
A C4-eknek eleg rossz a hire, foleg az korabbi generaciok sulyos motor es elektronika problemai miatt. Az ujabbakat nem ismerem sajnos.
A Fabia VW konszern, korabbi TSI/FSI motorokat nem szabad venni, ismerosok tapasztalata szerint az atlag fogyasztas sokkal tobb, mint ami a papiron szerepel. Tovabba, ha a joember csak egy olajcserevel is megcsuszott, barmi lehet a motorral. Ilyet en nagyon reg, 2001-ben vezettem hosszabb (1100km) uton, szoval nem relevans mar.

Clio, 308 - ha 25000 km-es szervizciklus szerepel es azt az elozo tulaj tartotta is, akkor a kocsi egy lutri. Nem reprezentativ minta, de a kenyesebb dizelnel haver 600ezret koltott meg a kocsira, hogy 1millioert el tudja adni. A benzinnel kollega 6szamjegyu nem vart hengerfej javitast nyert fel even belul.
C-Max - nem ismerem.

Vegul pedig a net tele jo tippekkel. Az en kedvence: autot allapot alapjan veszunk, nem oraallas szerint. :)

sub

Mazda 3