Anyaghiba esetén élhetek jótállási jogommal?

 ( winben | 2017. augusztus 18., péntek - 13:41 )

A helyzet a következő:

Van egy Sony fejhallgatóm 30E ft-os árkategóriában, ami nem is olyan szörnyen drága, de nem is az az egyszer használatos kategória. Április elején vettem. Előtte pont ugyanez a típus volt kb fél évig, eltörött a pántja, szervizbe vittem, ott garanciálisan cserepapírt adtak olyan szöveggel, hogy "a következőre már jobban vigyázzak".

Én pedig jóhiszeműen (és rajongva a márka és az adott típus iránt) visszacaplattam a boltba és egy ugyanolyat elhoztam. Most eltelt 4 hónap és pont ugyanúgy, pont ugyanott elkezdett ismét repedezni a fejhallgató pántja. A korábbi szituból adódóan ezt már óvtam még a naptól is, de mégis megtörtént a baj.

Kérdem én: ha most bemegyek a szervizbe ott az esély, hogy elhajtanak, mert én vagyok a hülye biztosan, hogy nem vigyázok rá.
A jótállási jegyen két érdekes bekezdés szerepel. Az egyik arról szól, hogy "A SONY jótállás alapján az importőr a vásárlást követő egy évre kiterjedően a termék ANYAGÁRA, illetve összeszerelésére vállal jótállást". A másik pedig ide passzoló rész a jótállás kizárására vonatkozik, melyben felsorolnak nyolc dolgot, melyek közül meglátásom szerint 7 biztosan nem köthető a problémámhoz (pl más rendszerekkel való használat) de van ott egy pont totálisan kifejtés nélkül, csak egy szó magában, hogy "hanyagság", ami igencsak tág fogalom.

Tehát tegyük fel, hogy ismételten meglátogatom a szervizt ezzel a problémával és most mondjuk azt mondják, hogy ezt én törtem el, húzzak a fenébe akkor SZERINTEM joggal mutogathatok a jótállási jegy azon pontjára, hogy a gyártó a termék anyagára is jótállást vállal.
Viszont ez esetben a szerviz elkezdhet mutogatni az általam kiemelt másik pontra, ami a hanyagságról szól.

1. Olvastam fórumon, hogy mások is panaszkodtak már, hogy ez a széria pántja törik, de ez nem érv a vitánkban.
2. Korábban volt egy ugyanilyen termékem ami tök ugyanígy hibásodott meg.

Tehát az én álláspontom az, hogy a készülék gyártási/anyag hibás.

A nagy kérdés: ha a gyártó vitába száll kinek van a törvény szerint "inkább" igaza? Ha a gyártó sumákol forduljak hivatalos szervekhez? Ez esetben feltételezem nekem kellene bizonyítani a gyártási/anyag hibát, ami viszont az én pénztárcámat terheli feleslegesen.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Jótállás: ha vita van köztetek - értsd: te azt mondod h anyaghiba, a sunyi meg azt hogy user error - akkor jótállási időn belül neki kell biztonyítani, hogy te törted el.
De amúgy google://jótállás, elolvasod az első pár találat aztán tisztába kerülsz a dolgokkal.

Így van, ez a lényege a jótállásnak, a fordított bizonyítási teher, ebben különbözik a sima szavatosságtól. Bár már jó pár éve a fogyasztói szavatosságnál is megfordul a bizonyítási teher 2 évig, EU-s jogharmonizáció miatt hozták be még 2004 körül, tehát már ez is egyfajta jótállásként működik a magánember védelmében. Viszont pl. cégekre nem vonatkozik ez a kedvezmény, rájuk a korábbi 1 éves sima szavatosság vonatkozik, bár egyes termékekre összeghatártól függően még mindig játszik a kötelező 1 éves jótállás, szavatosságtól függetlenül.

Sunyikáéket terheli a bizonyítás, ők meg nem nagyon tudják ilyen pántnál bizonyítani, hogy fogyasztói gondatlanság. Főleg, ha fórumokon is írják, hogy másnak is törik el, meg először sem hajtották el. Nyilván az árát kell visszakérni vagy valami olyan Sunyi-terméket kell venni, aminek nem törik a pántja.

Egy jó tanács még a végére: jó fejhallgató vásárlásánál a Sony, Sennheiser, stb. kommersz márkákat elkerülni (nem azért mert rosszak lennének, de tudáshoz vagy hangminőséghez mérten durván túlárazottak), és elbattyogni a Prohardver vagy valamelyik Hi-Fi szakfórum fejhallgató topikjába a tapasztaltabb szakiktól ajánlást kérni konkrét modellekre, megjelölve a vásárlásra szánt anyagi keretet. Vannak új kínai márkák, amik nem szutykok, és sokkal kevesebb pénzért is hozzák ugyanazt a minőséget, vagy ugyanannyi pénzért jobb minőséget, és nem törnek sorra szériahibából.


„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek stb…” Aron1988@Proharder Fórum

Köszi a részletes infót!
Egyelőre ott tartok, hogy még nem tört teljesen szét csak már végig van repedezve, szerintem 1 héten belül szétesik, holnap még lehet nem viszem el a szervízbe, csak ha már el is tört (azaz használhatatlan).

Egyébként ez zajlik most nálam, alternatívát keresek, ugyanilyet még egyszer már nem látom értelmét venni, mert elveszítettem a bizalmam a széria iránt, a következő is el fog törni.

Akkor meg aztán végképp még azelőtt vidd vissza, mielőtt széttörne, mert pont a repedés fokozatossága a bizonyíték arra, hogy anyaghiba, és nem user error.

Alternatívát nem tudok ajánlani, mivel nem szeretem a fejeseket, füleseket használok.


„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek stb…” Aron1988@Proharder Fórum

Marhaság, a Sony is gyárt stúdiótechnikát, csak az nyilván nem kétfilléres kategória, azt meg az átlaguser nem annyira szeresse.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

En pont a Sennheiser reszbe akartam belekotni, hogy eddig a legjobb ar/ertek aranyu hangcuccaim senheiserek.

Lazám lapcsolódik, mert szinte biztos hogy a Sony
is már Kínában gyártat.
A múltkor vékony fúrók fúráskor elgörbültek!
Régen, az átkosban, amikor állítólag minden selejtes minőségű volt, egy furó max. eltörhetett.
Szóval biztos hogy anyaghiba.

Én eddig csak olyannal találkoztam, hogy a fémfúrót megette az acél. (Országúti biciklin ha régi villába amin 6mm-es lyuk van 8mm-es imbuszos féket akarsz rakni fel kell fúrni) Berakom a 8-as fúrót a gépbe aztán go, ledarálta a szélét a lyuk (mondjuk nem is kályhacsőből van az a villa), végül egy cobaltos 2000Ft-os fúróval kb. 5 másodperc alatt kifúrtam.

A bővítendő a furat átmérője <= 0,5x a csigafúró átmérője.

A "széle" az a fúró éle, csak nem olyan mélyen. ;)
Kb. a fejsze nyelével próbáltad a tuskót kettéhasítani.

Vékony? Nekem 6-os fúró görbült el!

"Tehát az én álláspontom az, hogy a készülék gyártási/anyag hibás."

Ennyi a sztori. Bemész a boltba, szervizbe és leadod, hogy a termék hibás, szeretnél élni a jótállási jogoddal. A jótállási időn belül nekik kell bizonyítani, hogy a hiba nem állt fenn már a termék eladásakor is.

Ha lejárt a jótállás ideje (általában 1 év de pl cipőnál azt hiszem fél év), akkor jön a szavatosság, amikor már neked kell bizonyítani. A kettő között _kb._ ez a különbség és ezt azért írom, mert olyan, hogy "garancia" nincs, csak jótállás vagy szavatosság.

A jótállási időn belül a szervizes meg mondhat, amit akar. Ha úgy gondolja, hogy nem pl anyaghiba, ami már benne volt az eladáskor is, hanem a te hibád miatt ment tönkre a cikk, akkor kezdeményezheti ennek a bizonyítását.

"A nagy kérdés: ha a gyártó vitába száll kinek van a törvény szerint "inkább" igaza? Ha a gyártó sumákol forduljak hivatalos szervekhez? Ez esetben feltételezem nekem kellene bizonyítani a gyártási/anyag hibát, ami viszont az én pénztárcámat terheli feleslegesen."
Ha a gyártó/szerviz vitába száll veled, akkor utána következik
1. dokumentálod, hogy véleményed szerint a jótállási igény jogos. Pl a szervizben írásban jelzed vagy ahogy lehet (pl email, nem tudom, mi van leírva a jótállási papírodon). Neked nem kell vitatkoznod a szervizzel, ne menj ebbe bele. Ha nem adnak neked igazad, jelzed írásban és kész, ne töltsd ezzel sok időt, nem érdemes.
2. erre kapni fogsz egy hivatalos írásos választ. Ha az továbbra is elutasítás, akkor goto 3
3. meg lehet próbálni a "nagy" sony weboldalon panaszkodni (biztos van valami email vagy ilyenmi elérhetőség), hogy elutasítottak. Mert ők lehet, hogy ügyfélcentrikusabbak. Ha ez sem vezet eredményre, akkor goto 4
4. (ezt a lépést ki lehet hagyni), a békéltető testület.
5. Ha ez sem hoz eredményt, akkor lehet perelni. A pernél a bíróság szakértőt fog felkérni, akinek a véleménye alapján dönt. Az ilyen szakértői döntések jósága persze erősen kétséges és nyilván mérlegelni fogsz, hogy megéri-e a macerát az egész.

Ha igazad van, akkor semmiképpen ne add fel. A békéltető testületi ülésre (rajtad kívül még ketten lesztek valószínűleg. Egy békéltető a "fogyasztóvédelemtől", te, plusz) pl valószínűleg egy ügyvédet fog küldeni a szerviz, aminek az óradíja is a szervizt/Sony-t terheli. Már az egy jó büntetés nekik :-)

Összegezve:
A szervizes mindegy mit mond vagy gondol, a jogszabály a lényeg. Ha igazad van, akkor szerintem a békéltető testületig érdemes elmenni, már csak azért is, hogy kifizesse a szerviz az ügyvéd munkadíját :-)

Köszi a részletes leírást, ez adott egy kis önbizalmat a dologhoz :)

Lehet nem ugyanaz a tipus, de szinten sony headset-el voltam en is igy, 4-et tortem el fel ev +-1 honap utan, egyszer se problemaztak rajta.
A negyedik utan kijott egy fem valtozat dragabban (egyeb extrakkal), kulonbozet fizetessel de arra csereltettem akkor.

Melyik típusra cseréltél?
Az a nagy bajom, hogy a mostani nagyon tetszik és nem akarnék váltani, de a sorozatos törések miatt rá vagyok kényszerülve.

Féloff: AKG-t vettem, többet is. Az egyiknek talán 8 év után szakadt el egy műanyag szövet benne, 200 Ft-nyi anyagköltséggel és 500 Ft varrónői munkadíjjal lett javítva. A többi műanyag rész makulátlan, pedig mukahelyi és hordozós, ütöm-verem típusú felhasználást kap. De az otthoni zenehallghatós is discountinued már, az is megvan vagy 6 éve, semmi baja, pedig párszor az is esett már le innen-onnan.
Szóval ha márkát váltanál, akkor az AKG-t csak javasolni tudom.

Első szériás K181 tört mint az állat. Pl. (nekem is az van, igaz, utolsó szériás, ettől eltekintve én is imádom, ajánlom)

Nekem K44 a hurcolós-munkahelyi, annak a bajáról írtam. Az otthoni hallgatós az K530, az se tört, pedig kapott már
Viszont a bőr kezd repedezni, attól jobban tartok. Azt vajon mivel lehet ápolni?

AKG-601 is törik. Oldalán a műanyag baszás. Pedig nagyon volt rá vigyázva.

...te miért nem Behringert veszel? :) (Bocs, magas labda volt...)

Nekem a Audiotechnika cuccok váltak be. Nem törik, szállításkor tömöríthető.
https://www.dj-sound-light.hu/studio-technika-/studio-fejhallgato/audio-technica-ath-m30x-3765
---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

+1, stúdióban használjuk az ATH M50X-est, amilyen könnyű,olyan masszív.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én is AT-t vettem volna, de az azért magasabb árkat., mint a 18-ért beszerezhető K181, és hangban elég jó ez is. // hangtechnikus vagyok

Ezt mindig megkapom :)

:)

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Sokéve van egy K-601-esem és mégcsak repedés sincs rajta. :)

Nem sikerült jól lefényképeznem :(
http://imgur.com/a/Y0OOI
Az az átlátszó műanyag, ami a bőr fejpántot tartja vonalban van eltörve a másik oldalon. Csúnyán van megragasztva nem látszana, ezért ezt fényképeztem. De most nézem már ez is repedezik. Ha kézbe veszed ránézésre egyértelműen ez a leggyengébb alkatrész. Érthetetlen h miért hagytak benne egy ilyen gyenge alkatrészt!

Vajon... Profit!!! :)

En esetemben ps4-hez valo sony headset-rol van szo, amibol anno csak az az egy fajta volt vezeteknelkuli, azota kiadtak egy dragabb de fempantos valtozatot is belole.

szerintem meg már a cserepapír is rágalmazás ilyen szöveggel, hogy te törted el. Már ennél a pontnál minimum egy bejegyzést érdemelt volna vásárlók könyvébe.

Itt arra gondolsz amikor a szervizes azt mondta, hogy legközelebb jobban vigyázzak rá?

Hát ja, ok, mondjuk, ahogy leírtad, nekem az jött le, hogy rá is volt írva (merthogy egy papír, ilyen szöveggel :) ) ...másrészt, ha ez nem volt ráírva, szerintem nem kell paráznod... a szervizes úgy is érthette, hogy ez a termék ilyen, ennyit tud, ne várj tőle többet, neki meg nincs kedve ezzel bíbelődni...

Én nem várnám míg eltörik, simán vinném most vissza.
Annó egy Sennheiser HD25-öt vettem, baromi jó, a füles részén a puha részt kellett cseréltetni, meg most már a fejrészen lévőt is kéne mert szétment az évek alatt, de olyan hogy törés. DJ-ként használtam annó most tv-nél használom amikor ps3-sal játszom meg amikor a Fűrészt néztem :) nem magam miatt, hanem hogy a család éjjel ne az üvöltésre ébredjen.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Alakulás:
Tegnap eljöttem korábban melóból, hogy be tudjak menni a szervízbe, mert az csak 5-ig van nyitva és utazni kell hozzá kb fél órát és oda kell nagyon érni időben, mert becsukják az orrod előtt az ajtót.
Bemegyek, mondom a csókának letéve elé a még nem törött, csak repedt fejhallgatót, hogy anyaghiba miatt szeretnék élni a jótállási jogommal. Megnézi a csóka, nézegeti, ekkor mondom neki, hogy anyaghiba, már nem először fordult elő pont ugyanez a probléma és mások is panaszkodnak rá neten erre a típusra.

Erre visszakérdez, hogy én voltam múltkor aki ugyanilyet hozott be törötten? Mondom igen. Erre leteszi a fejhallgatót a pultra, hogy jó, akkor vigyem vissza a MM-ba és ők majd elküldik a sony szervízbe. Megállok, mondom:
- Én most nem egy Sony szervízpontban vagyok?
- De.
- Akkor miért kell Pestre küldeni?
- Mert majd a Sony szervízében kivizsgálják.
- Hát de most is Sony szervízben vagyok, nem?
- Igen, de mi már ezzel nem tudunk foglalkozni, mert már maga volt itt ezzel egyszer itt.
- És miben változtat ezen az én személyem?
- Az, hogy már egyszer volt itt és akkor nagyon sokat kellett levelezni a Sony-val a csere miatt, most már ezt mégegyszer nem fogjuk megjátszani.
- Megjátszani? És innen nem lehet elküldeni Pestre se?
- Nem. Vigye vissza a MM-ba.

Majd miközben a dobozt csomagoltam vissza össze akkor nézegeti ismét a fejhallgatót, majd felteszi a kérdést:
- Én nem értem, hogy lehet egy ilyen fejhallgatót eltörni...
- Hát ezt kérdezhetném én is. 4 hónapot bírt.

Majd fogtam a cuccaimat és eljöttem.
Eljöttem, felültem a villamosra és irány a mediamarkt. A vevőszolgálaton prezentálom a problémámat, a hölgy megnézi, felfogja a problémát és szó nélkül felveszi az adataimat, aláírtam két papírt és kész.

A kirendelt szervizes nyilván el tudná küldeni, ha akarná, de az neki kerülne szállítási költségbe, így inkább elküldött a MM-ba, elhárította magáról a felelősséget és az a lenéző, elítélő hang amit megütött már csak hab volt a tortán.

Eddig azért vettem Sony terméket, mert itt van a városomban egy hivatalos márkaszervize, nem kell küldözgetni, heteket várni emiatt és minden helyben intézhető, mint annó a Dell laptopomnál is annak márkaszervízében. De ehelyett menjek csak vissza az üzletbe, mert majd az küldi a szervízbe.

Bocs, de akkor a miskolci szervíz ilyen hozzáállással inkább szopjon szöget...

Remélem a történetet megírtad a sunyi facebook oldalára is...

Nem írtam. Nincs nekem annyi szabadidőm...

Hát akkor copypaste innen? :D

+1

+1

Annelkul, csak kb. mint a viccben, a b+ roka a funyirodat effektus...

Igazatok van, holnap reggel még meló előtt lesz időm, megfogalmazok nekik egy szép összefoglalót a témáról. Őszintén szólva erősen kétlem, hogy ez bármiben bármilyen változást eredményezne, de akkor meglátjuk.

[szerk]
Najó, nem bírtam magammal, írtam most emailt. A teljes történetet az elejétől a végéig.
Kíváncsi vagyok mit fognak rá lépni...

Írj egy emailt a sonynak. Válaszolni fognak és nem hiszem, hogy tetszeni fog nekik a szerviz cocialista hozzáállása. Csak ettől változnak a dolgok.

A szerviz rövid i (bocs a nyelvtannácizás miatt :-) )

közben lejjebb olvasom, hogy nem akarsz írni a sonynak. Akkor viszont ne is várj változást, viszont ne is kérj segítséget, ha erre is lusta vagy.

mellekesen te a MM-el vagy szerzodeses viszonyban... neki kell a garanciat allni.

[UPDATE]

A történet úgy szünetelt eddig, hogy elvittem a MM-ba, leadtam szervizelésre, közben pedig panaszt tettem a Sony magyar képviseleténél a miskolci szerviz viselkedését illetően.
A panasztétel egyelőre pending, írtak vissza néhány nap múlva, hogy átadták az ügyet az illetékes osztálynak, azóta nem hallottam felőlük.
A másik pedig az, hogy visszaért a MM-ba a cserepapír, tehát a Sony ismételten cserélt, nem variált. :)

Szóval a történet vége ismét heppiend'.
A boltban több tucat fejhallgató ki van állítva, időközönként bementem az új darabokat (meg úgy az összeset) időről időre végigpróbálgatni és maradtam Sony-nál, de most már egy magasabb kategóriásat választottam egy kis ráfizetéssel. Erre a típusra is itt-ott felbukkan a panasz, hogy törik, de ez eleve nem feszül úgy a fejemen, sokkal kényelmesebb is, mint az előző, meg ha gond lesz vele most már nyugodt vagyok, hogy a márka tényleg márka és örömmel hozhattam el ezt az újat :)

[UPDATE]
Reagált a Sony is:

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük levelét.

Tájékoztatjuk, hogy panasza a SONY illetékes osztálya által kivizsgálásra került. A kivizsgálás során kiderült, hogy a miskolci SONY márkaszervizünknek (a második reklamálás alkalmával) lehetősége lett volna a szóban forgó terméket eljuttatni a budapesti központi SONY márkaszervizbe, ennek elmulasztásáért szíves elnézését kérjük.

Információink szerint xxxxxxxxxxx Kft. márkaszervizünk csereutalványt állított ki Önnek, mely a forgalmazónál beváltható.

Bármilyen más Sony termékkel kapcsolatos kérdésével a későbbiekben is forduljon hozzánk bizalommal.

Esete a következő esetszámmal lett nálunk regisztrálva: xxxxxxxxx. Ha további információra lenne
szüksége ez esettel kapcsolatosan, kérjük ne változtassa meg a címet a levélre való válaszoláskor,
hogy ezáltal könnyebben kezelhessük azt.

Üdvözlettel,
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Sony Europe Limited, Magyarországi Fióktelepe
Ügyfélszolgálat