Azt is írják:
„Regisztrált ügyfeleink számára részletesebb tájékoztatást nyújtunk személyes felületünkön.”
Azt ugyan nem részletezi, hogy a részletes tájékoztatás miben fog kimerülni. Nosza, regisztráltam az ÉnPostám szolgáltatásra, remélve, hogy lehetőség lesz eltárolni a küldeményazonosítót, esetleg értesítést is kapok, ha változik a küldemény státusza. Na, ilyen funkciót nem találtam a regisztráció után sem. Gondoltam, hogy akkor itt vége a dolognak, és törlöm a regisztrációmat, mert így semmi értelme nincs az egésznek. Viszont regisztráció törlése funkció nincs. Így írtam egy üzenetet, amelyre viszonylag gyorsan válaszoltak, majd miután megadtam a regisztrációkor használt adataim, akkor törölték is a regisztrációt.
Közben találtam egy olyan információt is, hogy van egy Magyar Posta app is, amivel lehet követni a csomag útját. Illetve:
„Letöltésével számos egyéb hasznos funkciót és szolgáltatást is elérhet.”
Azt megint nem részletezik, hogy ezek az egyéb hasznos funkciók és szolgáltatások konkrétan mit jelentenek. Most már óvatosabb voltam, és előbb beleolvastam a véleményekbe a Play-en. Például:
„Akkor lenne teljes az alkalmazás, ha lehetne állítani értesítést, ha egy csomagnál változás történik. Mert most is van olyan opció, hogy értesítés bekapcsolása, de csak posta biztosításról kaptam eddig, megfigyelt csomagokról még nem.”
Tehát ez megint nem lesz jó nekem. A fenti véleményre adott válasz is érdekes:
„Kedves ...! Írja meg észrevételét az ügyfélszolgálatunknak az ugyfelszolgalat@posta.hu e-mail címre! Levelében adja meg az alábbi adatokat, hogy meg tudjuk vizsgálni a probléma okát: készülékének pontos típusa; operációs rendszerének verziószáma; hiba pontos időpontja (amennyiben meg tudja határozni). Köszönettel: Magyar Posta Zrt.”
Hogy jó hír is legyen: A régi módszer (URL-be ?ids=azonosító1,azonosító2,…) most is működik, és az oldal frissítése után nem kell beírni újra az azonosítót.
- ironcat blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5114 megtekintés
Hozzászólások
Ezért az URL-es trükkért pacsi, nem tudtam, de nagyon-nagyon hasznos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy most hogyan megy, mivel elég régen kaptam nyomkövetett postai küldeményt, ha tehetem kerülöm, mint a pestisest. Szóval régena nyomkövetési információ csak akkor vált láthatóvá, miután kézbesítették a küldeményt, előtte semmi érdemi nem látszott. Ha ennél előrébb tartanak, már az is haladás szerintem :) (feltételezem, hogy a minőségbiztosítási követelményeknek meg nem felelés miatt volt ez a fantasztikus dolog régebben...) Amikor a jelenlegi app fejlesztőinek ezt felhoztam, csak egy kis zavart mosolyt kaptam :) (az app hiába működne jól, ha a megrendelő nem használja jól, illetve ha a megrendelőnek mások a prioritásai, érdekei, mint az ügyfeleknek, úgy nagyjából ez jött le - a posta mintha nem lenne érdekelt benne, hogy ez teljesen flottul menjen, pláne a mai hatalmas kézbesítőhiányban illetve némely fővárosi kerületben többhetes kézbesítési lemaradással)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreértés ne essék, nekem nem a szoftverekkel van problémám, hanem szolgáltatással.
Korábban (pl. tavaly) nagyjából ez volt a menet:
- Beérkezett az országba a küldemény, és néhány órával azután hogy a küldő nyomkövető oldalán megjelent az információ, a Posta oldalán is megjelent a „hír”
- 2-x nap után megjelent a Posta oldalán, hogy „Továbbítva belföldi feldolgozásra” (vagy valami hasonló). (Ha nem volt áfa/vám vonzata a küldeménynek.)
- 1-y nap után megjelent a Posta oldalán, hogy „Kézbesítő postára megérkezett”. Ha ez éjszaka, vagy hajnalban történt, akkor még aznap kézbesítette a postás. Egyéb esetekben másnap megkaptam a küldeményt.
Volt, amikor porszem került a gépezetbe, és nem teljesen így mentek a dolgok, de az esetek többségében így működött a dolog. Amikor nem volt korrekt a tájékoztatása, akkor – utólag, vélhetőleg hasra – megjelentek az elmaradt információk.
Az egyik küldeményem kb. 2 hete (szerdán) érkezett be az országba a Posta oldala szerint. Egy hétig semmi változás. Tehát nincs belföldi feldolgozásra, vagy kézbesítő postára hivatkozás, de múlt pénteken megkaptam a küldeményt. Most még arra sem vették a fáradtságot, hogy utólag kozmetikázzák a dolgot, csak a kézbesítés ténye jelent meg a Postánál. Olyan apróságon ne akadjunk fenn, hogy délután 5 körül* kézbesítette a postás, és valamikor este megjelent az oldalon, hogy délelőtt, 8 óra akárhány perckor kézbesítették. Most van egy küldeményem amelyik tegnap este megérkezett az országa. De csak a küldő nyomkövető oldala szerint, mert a Posta oldalán még: „A megadott küldeményre vonatkozóan a rendszer sajnos nem talált adatot.”
Tehát, ha a tavalyi színvonalhoz hasonlítjuk a mostani működést, akkor jelentős visszaesést tapasztalhatunk a szolgáltatásban. Pedig az sem volt túl magas színvonalú. És nem, nem a kézbesítő postás végzi rosszul a munkáját, hanem rendszerszintű problémáról van szó.
Sajnos a külföldről érkező, kis értékű küldemények esetén nem kerülhető ki a Posta, így kénytelen vagyok igénybe venni a szolgáltatásukat.
*: Egyébként a postásunk mostanában általában 4 óra után ér hozzánk, ami nekünk jó, mert ilyenkor már általában van otthon valaki, így nem kell másnap bemenni a postára a küldeményért. A postásnak már valószínűleg nem annyira jó, hogy délután 5-kor még kézbesítenie kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hét elején vette a fáradságot a Királyi, hogy kihozza a náluk lapuló csomagot.
Délután látom a telefonomon, hogy 12.03-kor volt egy nem fogadottam. (Mindegy, úgysem voltam otthon...)
A nyomkövető oldalon 12.03-mal beírva a sikertelen kézbesítés, majd 4 körül, hogy leadva a helyi postára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csomagkövetésre én droidon ezt használom: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.metalsoft.trackchecke….
---
Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem létezik olyan mobilos/desktop/webes alkalmazás, ami meg tudja jeleníteni azokat az információkat, amelyeket a Posta visszatart. :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni