Video file-ra kulso hangfelvetel

Legyen meg, ha meg kellene maskor is:

# Osszefuzni a sok kis 4 gigas video file-t egy darab nagy video file-ban
ffmpeg -f concat -i list.txt -c copy VIRB.MP4

# Kivenni a hangot egy kulso file-ba, hogy konnyebben lehessen dolgozni vele
ffmpeg -i VIRB.MP4 -vn -acodec copy VIRB.AAC

# Osszehasonlitani akivett hangot a kulso hangfelvetellel, es megtalalni egy kozos pontot
# Kivagni a videobol a kulso hangfelvetelnek megfefelo reszt
ffmpeg -i VIRB.MP4 -ss 00:21:26.325 -t 00:33:34.192 -acodec copy -vcodec copy -async 1 VIRB_PART1_ORIG.MP4

# Lecserelni a hangot a kulso hangfelvetelre, amit kozben atkonvertalunk wav-bol aac-be
ffmpeg -i VIRB_PART1_ORIG.MP4 -i R_20160727-210646.wav -c:v copy -c:a aac -b:a 384k -strict -2 VIRB_PART1_AAC.MP4

# Levagni a vegerol a folosleget
ffmpeg -i VIRB_PART1_AAC.MP4 -ss 00:00:00 -t 00:33:10 -acodec copy -vcodec copy -async 1 VIRB_PART1.MP4

# Kimenteni a video eredeti hangjat
ffmpeg -i VIRB_PART1_ORIG.MP4 -vn -acodec copy VIRB_PART1_ORIG.AAC

# Visszatenni az eredeti hangot masodik hangsavkent
ffmpeg -i VIRB_PART1.MP4 -i VIRB_PART1_ORIG.AAC -map 0:0 -map 0:1 -map 1:0 -c:v copy -c:a copy -bsf:a aac_adtstoasc VIRB_PART1_DUAL.MP4

Megj.
- Utolag jott csak az otlet, hogy hagyjam meg masodik hangsavkent az eredeti hangot is
- Most mar tudom mire van a felvetelek elejen a "csapo"

Hozzászólások

Koncertfelvetelrol van szo, ahol volt egy szunet a koncert kozepen. Mig a videofelvetel folyamatosan ment a szunet alatt is, addig a kulso hangfelvetel szunetelt. Igy a kulso hangfelvetel 2 reszletben van meg. Ezert a videobol is 2 reszletet kellett nekem tulajdonkeppen kivagnom.

Kb igy nez ki az idovonal:
Video: |----------------------------------------------------|
Audio:     |-----------------|     |----------------------|

Felulrol a masodik parancs a teljes videofelvetelnek veszi ki a hangjat, mig alulrol a masodik parancs csak az elso resznek. A masodik resz kivagasa es feldolgozasa ugyanaz, csak mas idointervallumot kellett kivagnom a videobol. Ezert azt nem irtam be kulon.

Sic Transit Gloria Mundi

Meg az ilyen problémák megoldására - tőlünk nyugatabbra - ezért adnak ki 299 USD-t a PluralEyes-ra... ;-)
(Két-négy kattintással megcsinálni ezt... :) )

Hát mivel általában más célra (komplex video-vágás, effektezés) van nekem PowerDirectorom, én meg azzal álltam volna neki, de jól jöhet még ez is, úgyhogy subscribe. :)
(ja, egyébként a power directorral két klikk az automatikus sync a hangsávok-videosávok között)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Félek nem ugyanazt értjük alatta, de hogy lehet automatikusan syncelni a képet/hangot? Mert mondjuk ahol tátog a maca, már ott se világos hogy minden esetben működne, de ahol a képen a tegngerben levő szikla látszik a narrátor viszont a parton levő halpiacról beszél - no azt nem tudom hogyan tudná értelmezni :-) Persze lehet, hogy pont ekkor látom/hallom az automatikus szinkronizáció (nem)működését.

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Gondolom ugyanugy csinaljak, ahogy en: elemzik a video eredeti hangsavjat valamint a kulso hangfelvetelt, es keresnek egy kozos pontot, ami alapjan aztan lehet idoziteni oket. Nah, erre jo a "csapo" a felvetelek elejen. Viszont errol en nem tudtam, igy nalam nincs ilyesmi. Valamint az egyik felvetel a mixerbol jott, ami minimalis kozonseg zajt tartalmaz, a masik meg tele van a kozonseg alapzajaval. Nem vagyok benne biztos, hogy ilyen esetben is olyan siman menni az automatikus idozites. De na, vegulis valamit kell tudjanak azok a programok az arukert...

Sic Transit Gloria Mundi

a csapó nemcsak a szinkronizáláshoz jó, pld. egy átlag magyar játékfilmhez kb. 2000 felvétel készül, nyilván jó, ha látod egy klip elején (vagy végén, ha végecsapóztak), hogy mihez is készült az...

szerintem amelyik hangrögzítő nem tud timecode-ot rögzíteni, az nem való professzionális munkára, és az a kamera sem, amelyiket nem lehet jam-elni, azaz nem lehet közös timecode generator-ra "kötni",

persze azt is lehet csinálni, hogyha valódi jam-elésre nincs lehetőség, de ún. Free Run-ban tud futni az összes rögzítő, akkor elég egy szinkronpontot megtalálni, és a többi felvételnél ennek megfelelően "offszetelni",

szerkesztés:
mielőtt valaki belekötne abba, hogy akkor egy (hagyományos)film kameránál hogyan is van? egyes kameráknál a celluloidra is lehet timecode-ot exponálni (lásd https://www.google.hu/search?q=aatoncode%20arricode), de "nem szokás", és ekkor nagyon-de-nagyon jól jön a hagyományos csapó, vagy "újabban" a timecode-os csapó (mert az utóbbi jam-elhető)

Lehet a hangsávot cibálni, finomhangolni, ha az automatika rosszul számol, gyorsan kiderül, de eddig nem volt gondom vele, jó a matek, ami mögötte van, kevés dolgot hagy szándékoltan a felhasználóra, de bele lehet szólni a folyamatba. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

a PluralEyes sem "csodaszer", a legtöbb magyar dokfilmes azt hiszi, hogy majd azzal pikkpakk összeszinkronizálja a musztert... aztán meglepődik, hogy nem megy, pld. vonat/autó/vízcsobogás/meg hasonló "periódikus" zajjal nem igazán boldogul... meg sokszor előfordul az is, hogy elfelejtenek kamerahangot rögzíteni, és akkor ugye nincs mihez "keresni" ...

Úgy tűnik túl kényelmes és lusta vagyok. Amikor nagy ritkán ilyesmire van szükségem, az MKVToolNix Gui-t használom.

szerintem, ha vágni is akarod az anyagot, akkor felesleges cserélgetni a hangsávokat, és új médiát gyártani, szerintem az összes népszerűbb/komolyabb(?) vágóprogramban tetszés szerint szinkronizálhatod a "klipeket"...