ne húzzátok annyira!

Hozzászólások

Nem tudom azt sajnálni, aki a saját hülyesége, felelőtlensége miatt jár pórul.
(gondolom motoros arc lehetsz :), de ez ugyanúgy szól az autósoknak, bicikliseknek, gyalogosoknak és minden más közlekedőnek)

Az ilyen jobb, ha minél hamarabb elabortál, még azelőtt, hogy másban tenne kárt.
--
zsebHUP-ot használok!

Nem a választól fog függni, hogy lehet-e száguldozni. Csak tudni szerettem volna, hogy aki olyan szélsőséget állít mint ő, hogy közlekedik.
És nem csak a motorosok jelentenek veszélyt az úton. Sőt a saját tapasztalatim szerint inkább a többi autós.

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Úgy jön ide, hogy a véleményed szerint megérdemli a halált az aki felelőtlenül közlekedik.
Ebből aztán nekem logikusan következik a kérdés, hogy aki ilyet mond az vajon mennyire szabálykövető...
A felelőtlen közlekedés/közúti veszélyeztetés nagyon tág fogalmak és a megítélésük sem objektív.
Nyilván a videón látható motoros se úgy indult el reggel, hogy kinyír pár ártatlan közlekedőt.
Ő sem gondolta, hogy a szabályok be nem tartása ilyen következményekkel fog járni.
Lehet hogy csak fiatal, forrófejű, tapasztalatlan.

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Tegnap jöttem lefele bringával Dobogókő felől, Pilisszentkereszt után látom fordulnak vissza a kocsik sorban egymás után, kint van tűzoltóság, rendőrség, mentők. Rendőr srác megállít és mondja h halálos közúti baleset történt motoros ütközött egy autóval és le van zárva az út. Néhány helyi autós segítőkészen magyarázza, h merre menjek a mezőn keresztül, h kikerüljem a lezárt útszakaszt, h legalább nekem bringával ne kelljen visszamenni PSZentKereszt - Pvörösvár felé kerülni. De aztán pár perc alatt befut még vagy egy tucat bringás és a rendőr "lezsírozza" a helyszínelőkkel, h átmehessünk gyalog, tolva a bringát. Igyekeztem minél kevesebbet látni a dologból, annyit láttam, h a kocsi orral az árokban van, mellettem meg mondják, h a motor a kocsi alá szorult. :(

Pár napja meg a Kétbükkfától Esztergom felé vezető úton volt baleset, csak a rommá tört motort láttam, ott is helyszíneltek, de bringával nem állítottak meg.

Juniustol kb. szeptemberig nagyon megugrik a halalos kozuti balesetek szama :(

Bepánikolt és nem merte jobban dönteni. Ezért kell pályára járni néha és nem közúton gyakorolni.

A fenti, belesetekrol beszamolo hozzaszolasokrol jutott eszembe, hogy meg szerencse, hogy a kocsikat par szaz eve talaltak ki, es vezettek be. Ma mar nem lehetne megtenni.
Napi rendszeresseggel halnak meg emberek kozuti balesetben, teljesen termeszetes, az elete resze, es megis, amikor tobb ev utan egy google onvezeto vagy egy Tesla balesetet szenved, akkor mindenki fel vn haborodva, es koveteli a betoltasat.
De a Tesla meg csak a jobbik eset. Az amazon dronja miert nem kozlekedhet? Evente egy raesik valakire, az mennyi ahhoz kepest, ahany ember hal meg vetlenkent az utakon. Es megsem koveteli senki az autok betiltasat, mert az mar megvan, kell, es ertuk, hogy mennyire visszafogna a civilizaciot, ha nem lenne, de az hogy uj dolgok tiltasa mennyire visszagofja a civilizaciot, azon senki nincs felhaborodva.

Hat nem tudom. Kezdokent az ember benazik, de az autpoalyan nem okoz balesetet, mert ha esszel nyomja, akkor max koccan, es megkarcolja a masik autot. Szerintem egy halalos balesethez tudatosan kell hulyen vezetni. Azt pedig nem tudod a vizsgan kiszurni, hogy valaki szandekosan idiotal lesz-e.

Manapsag mindent visszafognak, a biztonsagra hivatkozva akadalyozzak a fejlodest. De a valosag inkabb a lobbi lehet, mert ha valami fejlodik, akkoe az velekinem a karara lesz.

Nemrég olvastam USA statisztikáról, mely szerint motoron 3500%-os esély van halálos balesetet szenvedni autóhoz képest. Vagyis, amikor motorra ülsz, 35-ször akkora eséllyel fogsz rajta elpatkolni, mint amikor az autóba ülsz be.

Ennek ismeretében nem igazán értem, miért motoroznak emberek egyáltalán... Gondolom motorozni muszáj.

Mondjuk én az autóba is csak azért ülök be, hogy A-ból B-be jussak.

Szerintem te egy picit összekevered az ok-okozatot. Nem azért halnak meg 35x akkora eséllyel, mert motorral megy, hanem azért, ahogy megy a motorral.

Ok, persze, kocsival nehezebb borulni, de szabályosan közlekedve, az útviszonyokat betartva motorral is nehezebb.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

"mert motorral megy, hanem azért, ahogy megy a motorral.

Ok, persze, kocsival nehezebb borulni, de szabályosan közlekedve, az útviszonyokat betartva motorral is nehezebb."

Motoroskent teljesen ki vagy teve a korulotted levo autosoknak. Kozlekedhetsz barmennyire szabalyosan, ha osszehoz a sors egy idiota autossal (vagy csak egy figyelmetlen tataval), nincs korulotted egy kaszni meg par legzsak, ami vedelmet nyujtana. Motrost nehezebb eszrevenniuk az autosoknak, mert sokkal kisebb. Egy auto stabilan all a 4 kereken, az autot vezeted, a motrot viszont "lovaglod", a tapasztalatlansag/vakmeroseg hamarabb megbosszulja magat.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Feltételezem, emiatt a sérülékenység miatt próbálja néhány motoros úgy felhívni magára a figyelmet, hogy kihasználva, hogy képes a kocsisor elejére cammogni a körúton egy pirosnál, onnan kilőve egy keréken ágaskodik a jobb láthatóság végett, majd utána próbál minél nagyobb zajt csapni a jobb hallhatóság miatt a Nagykörúton.

Illetve természetesen a videón látható motorosok sem létpék át 78%-al a megengedett sebességhatárt és teremtve mintegy kb. 94 km/h-nyi különbséget (26 m/s!) az autósok között. Gondolom, csak egészen véletlen egybeesés lehet, hogy a motoros-balesetek feltűnően nagy százalékánál fordul elő a
- sebességkorlátozások masszív túllépése (igen, tudom, az autósoknak is szokása, de ez nem mentség.),
- a kialakult csőlátásból adódó sávelhagyások,
- felelőtlen előzések.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Értem, tehát, ha egy motoros tapasztalt, akkor
- nyugodtan egykerekűzhet a Nagykörúton.
- nyugodtan száguldozhat a Nagykörúton.
- vagy bárhol máshol.
- átmehet a szembejövők sávába.
- össze-vissza előzhet mindenkit.
- KRESZ nem vonatkozik rá.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

nem igazán értem, hogy miért kell ezt kihegyezni a motorosokra, láttam én már a józsef krt-n a kristály cukrászdánál forgalommal szemben száguldozni egy autóst, hogy ne kelljen neki kerülnie a józsef utcába kanyarodáshoz..

vagyis aki hülye, annak mindegy mivel közlekedik, motorral, autóval, gyalog, busszal, az csak hülye marad, ha életben marad..

„Ennek ismeretében nem igazán értem, miért motoroznak emberek egyáltalán... Gondolom motorozni muszáj.”
Te ezt azért nem érted, mert valószínűleg úgy tekintesz egy autóra vagy motorra mint szállítójárműre aminek a funkciója az, hogy elvigyen A-ból B-be.
Jó eséllyel fogalmad sincs, hogy ezeket a járműveket nagyon is lehet szeretni.

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”