VÉDA - élesítés

2016.04.05. 08:00-tól az összes, fixtelepítésű pintéroszlop teljes arzenálja élesben fog üzemelni.

pro:
másfél év után a hatodik indítási kísérlet talán sikeres lesz...

kontra:
kíváncsi vagyok, hány SK/PL/SLO/BG/RO/MK felségjelű, az országutakon és falvakon 90-nel átszambázó teherautós barmot sikerül megbüntetni. mondjuk az első három hónap leforgása alatt...

érdekesség:
a csorna és jánossomorja közötti "versenypályán" egyetlen darab sincs a technikából, de még mobilizált sebességmérés sem tapasztalható. az esetenként (évente kétszeri), tévedésből kint lévő NKH kontroll felületességéről nem is beszélve. bezzeg répcelaknál! (mintha ott volna bármiféle értelme is...)

röhög:
pár nappal ezelőtt egy személyautósnak sikerült legalább 60-nal beleszambáznia előttem egy ilyen kamerába mosonmagyaróváron (50-es tábla hatálya alatt). a vaku villant, szép pirosan.

Hozzászólások

Árpilis az nem 05. hanem 04. (Illetve te megelőlegezted az újabb egy hónap csúszást.)

Külföldre nem küldik ám ki, csak mi kapjuk meg szerintem.

ettől tartok én is.
hiányzik a pintéri fenyegetésből az a verzió, ami tökéletesen működik ausztriában, németeknél és olaszoknál: addig nem megy sehova a külföldi (meg a teherautója, rakománya), amíg nem fizeti ki a bírságot. ezt nálunk csak az útdíj-sikkasztókkal szemben alkalmazták.

--

Kollégámat két hete mérték be Magyarországon 70-es táblánál 90 km/h-val,öt munkanapon belül a bírság ki volt kézbesítve az ausztriai lakcímére.Osztrák rendszámú autóval volt, persze.
Úgyhogy csak óvatosan tessék külföldön is taposni a pedált.Oda-vissza működik a rendszer.

"országutakon és falvakon 90-nel átszambázó teherautós barmot"

Ezt Szarvason nagyon "kreatívan" oldották meg. Ott a 44-es kettészeli kvázi főutcaként a város, nagy teherautó forgalom a gyulai határátkelő felé. Először tavaly település kezdetén korlátozták a sebességet 3,5T fölöttiekre 30km/h-ban. Mivel ez nem jöttbe, néhány hónapja a főút városi szakaszán minden kereszteződésbe közlekedési lámpát rakott a közútkezelő. Ezek a lámpák úgy vannak hangolva, hogy teherautóval küzdeni kell hogy két lámpa között átlépd a 30-at.

"legalább 60-nal"

anyagiak tekintetében 65-től már érdekes, addig a villogás csak plusz meló. btw pirosan villan? az miért jó?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ketto darab elesites utani tipp:
1. Jon a BMW-s hulyegyerek es legpuskajat a kamerakon fogja majd kiprobalni, esetleg ha jobb kedveben van meg egy Molotov koktelt is megereszt
2. Kolomparek felet elhordjak es leadjak a gyujtotelepen.

Addig amig a politikusok megkulonbozteto jelzessel es rendori felvezetessel kozlekednek, a foldi halandokat letaszitva az utakrol, nem lesz senki aki belatna, hogy ertelmesebb dolog keruloutakat epiteni, mint teleultetni kameraval az orszagot. En meg letoltom es telepitem navimra az adatbazist. Latszolag erre a kibekkelesi modszerre egyik parlamenti szekfenyesito sem jott ra eddig.
--
FeZo

picit elgondolkodtató, hogy az alapjaiban hibás konstrukcióra épülő, abszurd hiányosságok mentén született véda-témából neked is csak az erről nyitott/indított posztokban rejlő nyelvtani problémák élveznek elsőbbséget az input feldolgozásánál.
(kollégánk pedig majd megtanulja a leckét, amikor egy szakaszon két ilyen oszlop közötti átlagsebessége után kap majd gyorshajtás miatt csekket)

--

közép- és kelet-európában elképzelhetetlen: mindig volt/van/lesz valaki, aki gyorsabban szeretne haladni nálad, nem áll meg a stop táblánál, áthajt a piroson...
de hogy értsd, mire megy ki a blogposzt: engem meg téged meg minden más, magyarországi lakcímmel rendelkezőt szivatnak ezzel, de mindenféle jött-ment külföldi konkrétan megússza.

--

A kulfoldiek nem a magyar allamnak adakoznak, hanem az alkalmazottainak.
Szemelyes tapasztalat: hazafele menet, Berettyoujfalu elott egy 5-6 autobol allo sor kozeperol engem uttek ki a kulfoldi rendszam miatt. 50 euromba fajt ez (kisebb cimlet nem volt nalam, bizonyara egy tizessel is megelegedett volna), faradt voltam, nem volt kedvem veszekedni. A biztos ur meg azzal fenyegetozott, hogy bekisernek a a kapitanysagra, nomeg hajtasi nelkul maradok, mert 10 km/h-val atleptem a sebesseghatart (az asszony erre meg is jegyezte, ha veletlenul tobbel leptem volna at, mi tortenik, lelonek?), amit egy kamion moge elbujtatott, haromlabra allitott radarkeszulekkel rogzitettek. Bizonyara minden roman vagy mas, nem oshonos rendszammal rendelkezo autos, befizeti ott a sarcot mindegy ha szabalyt sertett ha nem.
--
FeZo

Nálatok meg a magyar rendszámú autókat bactatják - ennél sokkal durvábban; gyakorlatilag ugyanis addig kötözködnek, amíg csak találnak valami mondva csinált indokot, amiért lehúzhatják a magyaron kívül csak néhány európai nyelven (románul tehát nem) beszélő autóst. Nálad egy szab.sértés volt, és igen, a nem magyar rendszám miatt nem működik az objektív felelősség (tulajnak kiküldik), úgyhogy ha van megállító pont, akkor ott kivesznek a sorból, miközben a hazai autóst nem biztos (ő ugyanis mindenképp megkapja a szerelmetes levelet).

En nem tudom, hogy szabalysertes volt-e vagy nem. Ha az lett volna akkor az elso autot kellett volna megallitani, nem a sor kozepebol kihuzni egyet. A romanoknal meg mindegy milyen a rendszam, ott mindenkit megszivatnak, mivel ok ebbol elnek. Csak azok nem jutnak bajba, akiknek ismeretseguk van. Lattam mar 60-al kozlekedo Logan-os oregembert fizetni, mig a mellette jokora sebesseggel halado luxuslimuzinok lattara a rendor hatat forditott.
A magyar rendszamu autot a roman mas indokbol bactatja, szerinte minden magyar nemzeti es tortenelmi ellensege a roman nemzetnek, amig magyar el es lelegzik ezen a bolygon, addig nekik felni kell. Legujabb felmeresek szerint Romania legnagyobb ellensege Magyarorszag.
Romaniat nem kellene Magyarorszaghoz hasonlitani, habar az utobbi idoben a magyar uthalozat egyre rosszabb allapotu, megis van elegge jo utrendszer es autopalyahalozat, amit tovabb kellene fejleszteni, nem pedig ilyen kamerarendszerekbe verni a penzt. Ezek a rendszerek soha nem fogjak megelozni a baleseteket es a gyorshajtast. Aki eddig szabalyosan kozlekedett az ezutan is ugy fog, aki meg nem, az megtalalja a modjat annak hogy ezutan is szabalytalankodjon (adatbazis, radarblokkolo, rendszamfolia, stb.), egy tokreszeget vagy egy baratnojenek bizonyitani akaro BMS Schumachert meg nem fog erdeklni a kameras megfigyelorendszer. A kerulout tobbet er, mint egy ilyen kamera, amit mint mar irtam, elobb-utobb vagy ellopnak vagy tonkretesznek. Nem lehet minden muszer melle ort allitani. Ezek a rendszerek egyetlen egy cellal vannak kiepitve: az allamkassza lyukait foltozgatni. Az, hogy en letoltom az adatbazist nem jelenti azt, hogy szabalytalakodni akarok, egyszeruen figyelmeztet arra, hogy ahol kamera van fokozott figyelemmel vezessek es jobban kinyissam a szemem,
--
FeZo

Erdekes modon, miutan leirtam, hogy az adatbazist telepitem a navimra mindjart szabalysertessel vadolnak. Tenyleg szabalysertes egy kamera adatbazis telepitese? Azert nezzenek magukba a trollkodok es dontsek el, ok soha nem hajtottak gyorsan, csak tiszta szoftwert telepitenek, soha nem warezolnak filmeket, mindenert fizetnek, tokeletesen helyesen irnak es minden szabalyt betartanak.
Irnak en is magyar karakterekkel, de nincs billentyuzetem hozza. Ha valakinek az ekezetek hianya szurja a szemet nem muszaj elolvasni. Azonban ha o erre tud csak elelvezni, felolem kritizalhatja a helyesirasomat amig nedves nem lesz a szek alatta.

A cikk alapjan nem lehet egyertelmuen megtudni, hogy a rendszer szakaszon is sebesseget szamit (maskepp nem irtam volna az adatbazisrol):


A fix telepítésű KKEP funkciói:
sebességmérés,
rendszámfelismerés,
forgalomszámlálás,
forgalomtorlódás észlelése,
veszélyes árut szállító járművek (ADR) észlelése,
biztonsági öv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése,
a járműről készített felvételek továbbítása,
behajtási tilalom megszegésének észlelése,
kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése,
záróvonal átlépés észlelése,
vasúti átjárón történő áthaladáskor a vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése,
a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése,
a leállósáv igénybevételére vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése,
autóbusz forgalmi sáv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése.

--
FeZo

ausztriában tilos használni a menetrögzítő kamerákat (első nyakoncsípésnél tízezer euró, másodiknál huszonöt + bíróság). ugyanakkor az asfinag saját kamerákkal figyeli a parkolóit, a franchise-ban működő raststationok szintén. egyesek szerint aggályokat vethet fel, bár én leszarom, hogy egy ilyen helyen a rólam készült képet/videót hányan és miért lesik vissza, főleg hogy mikor, hányszor - nem teszek olyat, amiért bizonyítékként szolgálhatna ellenem.
(de menetrögzítőm van, ausztirában épp úgy használom, mint bárhol, ahol autózok)

--

Kibekkelési módszert írtál, ami azért azt mutatja, hogy mi a célod az adatbázis telepítésével. A nincs magyar billentyűzeted az elég ótvar ócska OS-t tételez fel - a nincsenek ráfestve a billentyűzetre a magyar ékezetes karakterek az szintén elég gyér védekezés: meg lehet tanulni, hogy mi, hol van, csak egy apróság szükségeltetik hozzá, amit úgy hívnak, igényesség. (Bár aki ékezet nélkül ír magyarra hajazó nyelven blogot, attól igényességet elvárni elég nehéz, mondhatni fölösleges. Azért szégyen, hogy ilyen módon őrzöd a magyarságodat...)

Apropó, a csíki sörnél csak volt ékezet? Vagy azt másol/beilleszt módon...?

A sor meg sör osszekeverheto ezert irtam ott ekezetesen. Kulonben nagyon regota hasznalok angol billentyuzetet (kb. 20 ev) es e forum kivetelevel sehol nem kommunikalok magyar nyelven. Valamikor itt kezdetem el a netes forumozast, mikor meg a forum napi egy email alakjaban jott meg a postaladamba es ott szabaly volt az ekezetes iras mentessegre, mert imitt-amott rosszul jelentek meg a karakterek. Azota sem lattam ertelmet annak, hogy egy forum miatt atkapcsoljak magyar billentyuzetkiosztasra es keresgeljem, merre vannak a magyar karakterek eldugva.
Nem vagyok a forum szoszoloja, de ha Trey vagy valamelyik masik admin kedvet kap ra, indithatna egy felmerest es ha a forumozok nagy resze amelett dont, hogy csak a magyar helyesiras szabalyai szerint lehet irni ide, akkor maradok csendes olvaso es tobbe nem szolok hozza egy temahoz sem.
--
FeZo

Hixjózsi még hét bites korban volt, de hála a fejlődésnek ez már a múlté. (Anno én is használtam...) Ha neked határon túli magyarként ennyit jelent az anyanyelved, akkor nagyon tudlak sajnálni - remélem, hogy a többi ottani magyar azért jobban vigyáz közös örökségünkre...

Minden településre be és kimenő főbb utakra kellene egy-egy ilyen kapu és mehetne az átlagsebesség mérés. Mert az igazat megvallva ennyi kapu csak laza sarcolgatásra elég, komoly visszatartó ereje nincsen. Az átlagsebesség mérés például jól kiszűrné a csapatós barmokat.
A másik nagy előnye a rendszernek a vándorbűnözés megszűnése lenne.
2015 óta, az eljárás alá vont külföldi rendszámú, EUs autók és az üzembentartójának az adatait egy jogegyezmény keretében megküldik a magyar hatóságoknak és az csekket küld ki. Általánosságban, a nagy távolság és az ügyintézés nehézsége jól hat a külföldi autósok fizetési moráljára.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

majdnem minden település rendelkezik 1-2 kamerával, ami a településre behajtó járműveket sasolja. rahedli közpénz elment rá, de egy esetleges probléma felderítéséhez elégtelen, mert vagy szar a képminőség, vagy már nem működik.
átlagsebesség mérése a mostani felállással is működik, komoly visszatartó ereje csak a magyar lakcímmel/munkahellyel rendelkezők részére van, a vándorbűnözést nem ez fogja felszámolni (bár nagy segítség volt a 71 hullát rejtő hűtős teherautó "menetrendjének" felvázolásában is.
az a 2015-ös történet az az osztrák-magyar történet, mikor az itt szabálytalankodó osztráktól a bírságot ott szedik be, a kint szabálytalankodó magyartól meg itt. se több, se kevesebb.

--

Nem mindegy mi van telepítve az oszlopok tetejére. Lásd. mondjuk a pirosbahajtókat figyelő, vagy közterületfelügyelő "webkamerákat". A VÉDA sokkal komolyabb kamerarendszert takar.
Az átlagsebesség mérés a mostani felállással nem mérhető,ahhoz sokkal nagyobb lefedettség és a kamerák sokkal pontosabb összehangolása szükséges. Az EUs rendszámokkal szemben ugyanúgy lenne visszatartó ereje, mert egy átutazó, táblákat figyelmen kívül hagyó kamionsofőr, pillanatok alatt elvesztheti az állását.
A 2015-ös szabályozás nem csak osztrák-magyar történet,hanem az egész EUt érinti. Amennyiben az adott üzembentartó nem fogadja a magyar hatóság megkeresését (értsd. nem fizet, nem fellebbez, stb.) akkor a magyar hatóság az ügyet átadja az illetékes ország hatóságának. Ez azért is kellemetlen, mert onnantól kezdve, a felmerülő pluszköltségeket is ráverik az illetőre. És, példának okáért, a német hatóság nem fogja fel mókásan, ha valaki mondjuk azt hazudja a magyar hatóságnak, hogy az adott időszakban "kölcsönadta" a kocsiját.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"egy átutazó, táblákat figyelmen kívül hagyó kamionsofőr, pillanatok alatt elvesztheti az állását."

pintér hosszú évekkel ezelőtt a következő szabályokkal állt elő:
-7,5t feletti járművek részére a kettő vagy több sávos utakon (főút, autóút, autópálya) reggel 6 és este 10 között előzni tilos (a kutya nem tartja be).
-7,5t feletti járművek részére autópályán a megengedett legnagyobb sebesség 80 km/h, az m0-ra képes volt 70-et szabályozni (a kutya nem tartja be).

legalább három éve nem bukta a kenyerét pilóta se gyorshajtás, se egyéb, kisebb fokú szabálysértések elkövetése miatt.

amit a behajthatóságról írtál: egy épkézláb, demokratikusan berendezkedett, megfelelő szemléletű polgárokkal telerakott országban ez mind működik is (tőlünk nyugatabbra). melyik jelző igaz a jelenlegi magyarországra...?
a nyitóposztban olvasható felségjelzésekhez tartozó delikvensek több mint 80%-ban azért úsznak meg mindenféle kontrollt, bírságot, mert "nem beszélünk egy nyelvet".
a német, a francia, az angol, az olasz, az osztrák, a belga vagy a holland rendőr konkrétan leszarja, hogy beszéled-e a nyelvüket. ha szabálysértésen kapnak, intézkednek. addig viszont senki sehova, amíg a bírság nincs kifizetve.

--

Kivancsisagbol beimportaltam az adatbazist a google maps-be.
Ami a tranzit forgalmat illeti, az M1 szakaszan semmi uj, az M0-an semmi, az M5 szinten tiszta, 4-es uton egy darab kamera a 42-es uttal valo keresztezodesnel. Kb ezeken az utakon zajlik a kelet-nyugat tranzit forgalom 90%-a. Olvasva a felhaborodasodat a kulfoldiek birsagolasat illetoen, ennel sokkal rosszabbra szamitottam.
--
FeZo

-7,5t feletti járművek részére a kettő vagy több sávos utakon (főút, autóút, autópálya) reggel 6 és este 10 között előzni tilos (a kutya nem tartja be).

Nem tudom, én azt látom, hogy a jelentős többség betartja, elhanyagolható a baszakszunk egy előző kamion mögött, ami előtte rendszeres volt.