külföldi használtautó

Hi,

Külföldről behozott, pár éves, de egy zsír új autóhoz képest kb. 90%-os állapotú autó (nyilván csillogóra pucolták és befújták "Eau de új autó" szprével).
Hárman átnéztük, vezettem (telepen áll, -1.5 fokban pöccre indult), már csak szakszervizes átvizsgálásra vár, mielőtt megpróbálok alkudni rá.

Papírjai (szervizkönyv) ránézésre rendben, az óraállás a szervizkönyv alapján hihető.

Idézem az eladót: "rendszámmal, névre íratva adom át". (Ezt majd még pontosítom vele, de az én értelmezésemben ez a regadót, honosítást, vizsgáztatást és az okmányirodai ügyintézést jelenti.)

Mire érdemes még figyelni? Az eredetvizsgálatról azt olvastam, hogy senki nem vállalja a felelősséget, ha mégis kiderül, hogy lopott/átütötték az alvázszámát, stb. és akkor futás van a pénz után.

Thx.

Hozzászólások

Márkaszerviz alvázszám alapján elég sok mindent lát a külföldi előéletéből is. Persze csak a jóindulatukon múlik, hogy mit árulnak el neked. Ha hozzájuk viszed be átvizsgálásra és előtte leegyezteted, hogy te mit szeretnél akkor szerintem ránéznek.

Ha tudsz, beszélj az előző kinti tulajjal, rákérdezhetsz nála is, hogy mennyi kilométerrel adta el, volt-e törve, stb.

ha nyugodtan akarsz aludni csak akkor vedd meg ha valahogyan le tudod checkolni, hogy az adott orszagban nem korozik ahonnan behoztak.
nemreg olvastam a totalcar-on, hogy lehetseges eredetvizsga nelkul behozni, honositani autot...

es majd ird le lecci , hogy mi lett az 'eredmeny'.

A kereskedő által az állami apparátus felé intézett ügyek illetékeiről ne "felejtse" el átadni a befizetési igazolást/csekket.

Létezik ebben az esetben egy trükk amire jobb figyelni. Én sajnos ezt konkrétan beszívtam, tanultam is belőle.
Amikor kereskedőtől így veszel autót, akkor a honosítás úgy fog zajlani, hogy hivatalosan te a kinti tulajtól vásárolod az autódat, és a kereskedő hivatalosan meg sem jelenik a dologban. Konkrétan, az adásviteli a kinti tulajjal a te nevedre fog szólni. Ez két szempontból aggályos, az egyik, hogy ezzel a kereskedő hivatalosan nem adózik az árkülönbözetből, teljesen feketén keresi a pénzét. Ez még nem olyan szörnyű, bár szerintem etikátlan. A másik gond, hogy mivel hivatalosan a kereskedő nem jelenik meg a folyamatban, nem ő ad neked garanciát az autódra, hibás teljesítés esetén neked a kinti tulajhoz kell fordulnod, és vele kell egyezkedned. Már ha ki tudod deríteni, hogy ki volt, mert adásvételi-d nem is lesz, hiszen nem te intézed az átírást.
Én többet biztosan nem veszek így autót. A korrektnek csak az az ügymenet nevezhető, ahol te a kereskedővel kötsz adásvételi szerződést. Minden más az átbaszásról szól.

Igen, aki külföldről vesz közvetlenül a saját nevére, annak bajosan lesz bármiféle garanciája.
Többek közt ezért is olcsóbbak mint az itthoniak.
Ha garancia kell, lehet drágábban venni, itthoni kereskedésből eredetvizsgával, magyar papírral, mondjuk 6-8 éve bejegyzett cégtől ami nem fog eltűnni fél év után.
El kell dönteni az adott autónál megéri-e vagy sem.

Rosszul fogalmaztam, nem is igazán a garanciára gondoltam, hanem a hibás teljesítés miatti elállás a szerződéstől. Amennyire tudom kereskedőtől vásárolva, ha eltitkolt hiba kerül elő, egy évig a vásárló jogosult elállni a szerződéstől, az eladó pedig köteles visszafizetni a vételárat, illetve megtéríteni a vevő egyéb költségeit. De nem vagyok jogász, nem is értek hozzá, ez csak amit a totalcar-on olvasottakból összeraktam. :)

> Amennyire tudom kereskedőtől vásárolva, ha eltitkolt hiba kerül elő, egy évig a vásárló
> jogosult elállni a szerződéstől, az eladó pedig köteles visszafizetni a vételárat, illetve
> megtéríteni a vevő egyéb költségeit.
ezt jelenti a szavatosság. egyébként tudomásom szerint fél év az az egy év. németeknél 1 év, de magánszemélytől vásárolva semmi sincs.
> de nem vagyok jogász, nem is értek hozzá, ez csak amit a totalcar-on olvasottakból összeraktam. :)
dettó, illetve anno német viszonyokról olvasgattam pár éve, azokat írom amik onnét rémlenek.

ez egyébként egy eléggé gumicsont dolog, egy ideig a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy NEM volt hibás az autó akkor amikor eladta neked, de utána már neked, hogy az volt. németeknél 6 hónap + 6 hónap. nyilván mindkettő jogi buzulás amiben egy átlag kereskedőnek milliószor annyi tapasztalata van mint neked/nekem egyszeri kisembereknek. és mivel a többségük abból él, hogy átbassza a vevőit ezért túl sok elvárást én nem fűznék az ilyen dolgokhoz. bizonyos futásteljesítmény fölött az egyes főkomponensekre (váltó, motor, turbó stb.) amúgy sem vonatkozik már semmi. németeknél külön el lehet olvasgatni az elmúlt évek pereinek kimenetelét, ott mondjuk egy 140.000 km-t futott dsg váltóról kimondják hogy már nem várható el tőle a megbízható működés és hiába vonatkozna rá az 1 év szavatosság, nem kell fizetnie a kereskedőnek. kuplung mittomén 60k km, motor 150k, ilyesmi nagyságrendek. 200k km felett már kizárt, hogy bármire bármilyen kártérítést kapjon az ember, a legtöbbször nem is adnak el belföldi piacra ilyen autót, odaírják a hirdetésbe hogy "csak exportra" pont emiatt.

Ha magánszemély vásárol kereskedőtől és a kereskedő bizományos, akkor a vevő és az előző magánszemély tulajdonos között jön létre a szerződés és ha a szerződés másképp nem rendelkezik, az eladó a Ptk. alapján fél év szavatossági időt vállal.

Amennyiben a kereskedő nem bizományos, hanem saját tulajdonában van a jármű, akkor a szavatosság egy év.

Ha egy márkaszerviznek nincs felelőssége egy átvizsgálás után, akkor esélytelennek gondolom, hogy Egységsugarú Vevő bármilyen igényét érvényesíteni tudja Dörzsölt Eladóval szemben. Szerintem nagyon nehéz bizonyítani, hogy a hiba már az adásvételkor fennállt, vagy hogy a kereskedő tudott róla, de eltitkolta.

Elso magyar forgalombahelyezesnel nincs eredetisegvizsgalat!
Maga a rendszer (kulfoldrol behozott autot venni kereskedotol) jol mukodik, de erhetik az embert meglepetesek, szoval csak ovatosan.

Hali,

Köszi mindenkinek!

1. van alvázszámom, megpróbáljuk leinformálni, bár nem lesz könnyű (netes kereső szerint valid)
2. csekkek/igazolások: köszi, erre figyelni fogunk
3. szerződő felek: ezen már gondolkoztam, de egyelőre nem tudom, mit gondoljak (ld. 5. pont)
4. eredetiségvizsgálat: szánalmas, hogy ha a szomszéd autóját megveszem, akkor kell, ha külföldről hozom be, akkor nem kell.
5. arra kíváncsi vagyok, hogy a szakszerviz vállal-e garanciát a megállapításai helyességére (ez összefügg a 3. ponttal)

Milyen marka? BMW, VW, Audi nagyobb a veszely. Koreai francia olasz markaknal kevesbe all fenn az atveres mert ezek a markak nem annyira keresettek a bunko de penzzel rendelkezo emberek kozott.
Erdemes elolvasni a kovetkezoket is:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-va…
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-va…
Itt meg egy lista olyan motorokrol amiktol menekulni kell:
http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-oblo…
--
FeZo

nem akarok erről sokat írni, de pár gondolat. a legfontosabb szerintem a szervizkönyv. ellenőrizni kell az összes bejegyzést, az km-állásokat, hogy a pecsétek ugyanonnét vagy más szervizekből származnak, ha ugyanolyanok akkor eltérőek-e (mindig másmennyire volt-e festékes, más szinű-e a tinta, vagy utángyártották-e azaz vki egyszer betintázta és végignyomkodta vele fél perc alatt a 10 bejegyzést utólag, ezt látni fogod), vagy hihetőek-e a dátumok, ha az intervallokat beszorzod a vásárlás napjától az eladásig, akkor kb. kijön-e az aktuális állás (ha az első 2 évében ment 110 ezret a kocsi, és most 8 évesen van benne 140k akkor lehet nem stimmel vmi), végig szerepelnek-e a bejegyzések vagy csak 120e km-ig és most 160e van benne tehát lehet 40e óta nem cseréltek olajat. a motortérben szokott lenni ilyen-olyan matrica, a vezérlés- vagy bordásszíj-csere dátumával és km-óra állásával, mikor esedékes a következő, ennek egybe kell esnie a szervizkönyv szerinti állással. utolsó olajcserét általában a vezetőoldali ajtó keretére is felmatricázzák belülről, következő esedékesség, ilyesmi.
aztán ha ezek _mind_ rendben vannak, akkor utána még rá lehet nézni egy laptoppal az ecura (nyilván spéci kábel és szoftver kell, ezért kell szervizbe vinni átnézetni) mert a km-állás nagyon sok helyen el van tárolva, és általában nem ütik át mindenhol.

ja, a legjobb hogy ha egy autónak teljesen rendben van a szervízkönyve, még akkor is lehet egy rakás fos, lásd VW PDTDI dizelek, 30k-s olajcsere-ciklusokkal, amiket ha betartasz akkor elég nagy eséllyel szét is szaródik idővel a motor vagy a turbó, tehát semmire nem mész vele hogy lelkiismeretesen cserélték az olajat...

persze ha neked névre iratva adják el, akkor nincs a kocsin rendszám igy nem tudod elvinni átnézetni, a szerelőt kell vinned, aki így viszont nem tud alánézni. én festékréteget is mérnék mindenhol.

és miután megvetted a kocsit, még így is ajánlott rögtön egy olaj- és vezérléscsere, mert még ekkor is átbasztak :)

ja, hogy pöccre indul - nem sokat mond, nézted előtte, hogy meleg-e a motorháztető? füstöl indítás után a kipufogó?

undorító dolog a használtautó-vásárlás, és itt még csak a felszínt kapargattam. nem is akartam inkább irni, de most már mindegy.

Hali,

Szervizkönyv van, pofára jó, de majd a szakszerviz mond valamit.
Ahogy írtam, szabad ég alatt állt, le volt deresedve az egész autó és úgy indult pöccre.
Az autón P-s rendszám volt, mentünk egy kb. 5 km-es kört, szóval kipróbáltuk, a mi hozzáértésünkkel (ami nem sok) nem találtunk problémát.
Nyilván nem fogok tudni semmit kiolvasni az ECU-ból, de nem is akarok, ezért van a szakszerviz.

> VW PDTDI dizelek, 30k-s olajcsere-ciklusokkal

Pont egy ilyenről van szó. A 30k-t azért írod, mert szerinted sűrűbben kellene, mert a gyártó hülyeséget írt a kézikönyvbe?

Ezt olvastad?
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/11/30/az_ev_hasznaltautos_atver…
Meg persze ezt:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/12/11/igy_vegyel_autot_ha_nem_a…

Mivel azt irtad, par eves autorol van szo, en biztosan sajat magam vennek valamit kulfoldon, majd megbiznek egy ceget, hogy intezze el a magyarorszagi forgalomba helyezest (tehat toluk nem autot veszel, csak szolgaltatast). Persze tudom, az ido penz, de elobb akarsz picit konnyezni, vagy kesobb nagyon sirni? :)

Volt egy kis időm a dologra.
Az Interpolnak van körözési listája, de csak a rendőrségek számára elérhető.
Magyar rendőrség: nem adhatnak ki ilyen jellegű információt.
Gratulálok mindenkinek.

Szia!

Egy kis howto a témához.

Mj. külföldről behozottnál nincs eredetvizsgálat, de KPM-es a műszaki vizsga (mondjuk nekem senki se vette észre egy db karakternek az elírását, én meg -miután hozták a forgalmit a rendszámmal - kérdeztem, hogy ellenőrizhetem-e az adatokat? Persze. Na, akkor ez miért 'S' a forgalmiban? Miii?? Hát a kocsi tábláin az van ott, hogy 'X'. Enyhe néma káromkodás, aztán: adja ide. Majd újra megfutva a KPM->okmányiroda->új forgalmi->új kötelező kör, immár egy órán belül. A német forgalmiban is el volt írva...)

____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.