mivel közúton haladva még mindig nincsenek előzetesen kötelezve semmilyen szabály ismeretére, szerintem az arányokban nem várható változás. legalábbis addig, amíg párat hangos média jelenlét mellett nem vasalnak ki, vagy amíg nagyember nem sérül biciklis okozta galibában. egyébként nem ellenük írom ezt: kis részben mellettük, java részt önmagam megnyugtatása miatt. szóval én szóltam. lehet reklamálni, bírom - az önpusztító és önáltató válaszokat viszont úgy rémlik ismerem, szóval azt ne.
a lényegre térve,
1., nem látom milyen komoly akadálya van annak, hogy a közúti forgalomban járművel részt vevők esetén a rájuk vonatkozó elvárások legalább hasonlítsanak egymásra? egy-két hetes tanfolyam, a végén kell valami vizsga. fizet érte a delikvens !néhányezer Ft-ot. lesz pár új munkahely, talán lesz belőle valami bevétel is. talán kevesebb baleset vagy korrigálandó helyzet is eredményként jelentkezik majd. a bürökratikus akadályok is leküzdhetőek, hiszen pénzről van szó, az meg lenyúlható :(
2., a kerékpárosok miért nem "lökik ki" maguk közül a fenti fogyatékossággal bíró tagokat? nem tudom hogyan, de talán lehetne rá találni valami módot. meg csak meg sem szóljátok egymást, pedig ennyit még az autósok is megtesznek egymás felé: ha más nem egy jóízű anyázás lesz belőle, a sokadik után valami hatása azért csak van.
3., az autósok nevében köszönöm azoknak, akik szabályismerettel és körültekintően tekernek. az más kérdés, hogy szerintem legtöbb esetben ők is vezetői engedéllyel rendelkező autósok vagy motorosok.
- kovi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1759 megtekintés
Hozzászólások
Kivetni magunk közül? Hogyan? Megyek a Károly-körúton az Astoria felé, sietek, mert tudom, az első két lámpát még elérem, a harmadikat nem. Ezért megelőztem egy békésen kerékpározót, a harmadik lámpánál megálltam. Aztán néhány másodperc elteltével kikerül, akit megelőztem. Konkrétan 3 piroson ment át. Most ezzel mit kellene tennem? Ja, robogós azért jön be a kerékpár sávba, hogy az álló autókat kikerülve a piroson átmenjen. Majdnem elütött, mert nem számított arra, hogy megállok a piros lámpánál. Marha jó! :(
Ami az autósokat illeti, elvileg mindenkinek van jogosítványa, de ez sem segít. Az egyik legcinikusabb az, hogy nem használják az irányjelzőt, ezért mellék útról nem tudsz kimenni, mert azt hiszed, egyenesen jön tovább. Ez hihetetlenül irritáló gyökérség, amikor csúcsban eleve esélytelen kihajtani a főútra. Előzni tilos tábla védené a gyalogosokat buszmegállónál, autósok folyamatosan kerülik a megállóban álló buszt, ha valaki a busz előtt akar átmenni a zebrán, s picit nem figyel, az ki lesz vasalva.
Eh, közlekedési morál... én nagyjából feladtam. Megyek, ahogy tudok, igyekszem szabályosnak lenni, s többnyire vigyázni magamra.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, az autósokról is sok minden elmondható - de az nem, hogy valamit azért nem ismernek, mert nem kell ismerniük. illetve az átlag emiatt nem a szabálytalankodó csürhét jelenti, ahol egyébként a szabálytalankodók vezetésre alkalmatlan rétegének potenciális átlaggyökér tagja a saját társai által lesz szembevizelve előbb vagy utóbb. de ez még csak egy apró különbség.
biciklisekre visszatérve nyilván azért teszik amit tesznek, mert megtehetik. tehát a nulladik lépésként felvetett tanfolyam megoldást jelenthetne - amennyiben nincsen jogosíványuk.
"közlekedési morál... én nagyjából feladtam"
nem csodálkozom túlzottan, egyik indítéka volt ennek amit leírtam. jó lenne, ha nem kellene idáig jutni - jelen pillanatban viszont nem nehéz idáig jutni.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felesleges lenne vizsgáztatni. A közoktatás keretein belül kellene tanítani KRESZ-t, illetve gyakorlati szempontokat. Unalomig ismételt közhely, hogy nem járműtől függ a szabálykövetés, hanem embertől. Aki kerékpáron gyökér, az autóval is az, és a szabályos, előzékeny autós kerékpáron is így viselkedik.
Nekem is jólesik, amikor autósok udvariasak, elengednek, s én is lemondok az elsőbbségemről, amikor kicsit kell lassítsak, ő meg végre mehet. Ez így van jól, de sokan a frusztráltságukat közlekedés közben vezetik le.
Ugyanakkor van olyan, hogy szándékosan szabálytalankodom. Lejtős főút, párhuzamosan vele kerékpárút. A becsatlakozó mellékutcákban elsőbbség adás kötelező kitéve a kerékpárút előtt kiegészítő táblával, hogy ott kerékpárút van. Autósok rendre úgy jönnek ki, hogy átrongyolnak a kerékpárúton, s csak a főútnál lassítanak vagy állnak meg. Miért? Mert ott jöhet egy akkora vas, ami már neki is fájhat? Na, ebben a helyzetben nem a kerékpárúton, hanem a főúton jövök le 37 km/h körüli sebességgel, mert nem vagyok öngyilkos. Szabály ide vagy oda, az autósok jelentős része leszarja, hogy ott egy kerékpárút is van. Az nem vigasz számomra, hogy van néhány autós, aki észreveszi. Tehát néha túlélném, ha a kerékpárutat használnám. Kösz, nem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem lenne felesleges oktatni és vizsgáztatni, akármilyen közegre is gondolok, mivel akár még 60 évig is az úton lesz az, aki e pillanatban ott van és nem vett részt semmilyen oktatáson - talán soha nem is fog.
egyébként az, hogy valamit csak oktatnak az e tekintetben édeskevés. valami kontroll szükséges, máskülönben nem lesz megfelelő hatása. ennél jóval egyszerűbb és kisebb jelentőségű dolgokból is vizsgáznak az emberek egy átlag munkahelyen is, ha felelősségük van az adott területen - illetve megint csak az jön elő, hogy közúton járművel haladva lenne akinek kellett vizsgáznia (autó, motor, stb) és lenne akinek nem. tehát lenne aki leszarhatja az egészet, esetleg olyan is lenne aki nem akad fent semmilyen szűrőn, pedig kellene.
a szándékosan szabálytalankodom kezdetű gondolatokhoz annyit tudok tenni, hogy ez nem jellemző - hiszen abból nem lehet általánosítani, hogy van egy út és egy helyzet valahol, ahol a figyelmetlenség és a leszarás ural mindent. kivételes körülményekhez alkalmazkodtál - a félelemre adott hasonló ésszerűnek tűnő reakciót én pedig nem tudom elítélni. viszont általánosítani akkor már tudok, amikor Debrecenben *bárhol látok *bármilyen biciklist = valami faszságra kell felkészülnöm vagy ilyet fogok látni. ez meg az én reakcióm, ami azért szabályos marad és durván közelítve az esetek felében szükség van rá (mármint a biciklisnek az ő épségét óvó reakciómra és figyelmemre akkor, amikor nem rá kellene figyelnem).
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogadhatónak tűnik az érv, de akkor az kellene, hogy legyen kerékpáros jogosítvány, azt a sünök ellenőrizzék is. Máskülönben semmi sem garantálja, hogy csak ezzel a papírral használják a kerékpárt. Másfelől azt érzem, ez már túl szoros kontroll lenne az állampolgárok felett.
Ugyanakkor a kerékpárban ott van, hogy azon felül, hogy egy kellemes kikapcsolódás, mozgás, a szegények járműve is egyben, ezért erre is kivetni olyan kötelezettségeket, amelynek anyagi vonzata van, nem volna szerencsés. Közkutak is azért vannak, hogy ha meleg van, szomjas vagy, tudjál inni akár vasárnap is, noha cinikusan mondhatnánk, be lehet menni a boltba egy palack ásványvízért. Ha ez így megy tovább, lassan a kilélegzett levegő után is fizetni kell, mert csökkenti az ország szabadon felhasználható szén-dioxid kvótáját. Azért efféle vadhajtások nem kellenének.
Kerékpár az amolyan alanyi jogon járó eszköz, s ez jól van így. Jó, hogy nem kell már járda használati jogosítvány. Mert ugye, a gyalogosnak is ismernie kellene a kreszt, hiszen részt vesz a forgalomban.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Athidalo megoldas: valaszthato tema a KRESZ erettsegin, ha jelesre vizsgazol, automatan jar a kerekpar-jogsi. Az ECDL vizsgaval igy van mar egy ideje (vagy legalabbis regebben igy volt).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazabol egy kicsit oket is feltem, ahogyan irtam. 3-4 doboz cigi araert fejenkent nem dragallom a jobb statisztikakat. igaz, en zsenialisan tudom kolteni mas penzet.
apropo kisgyerekkel egy jobb jatszoteren vagy minden jatszohazban fizetni kell, pedig neki jo kikapcsolodas es mozgas. viszont ha akarja sem tori ossze magat. hulye hasonlat tudom.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne egyféléves vagy egyéves tantárgy valamikor 5-8-ban, ami miatt évismétlésre kényszerülne aki nem tudja a kötelező minimumot.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tőlem mehet, de egy általános iskolás gyerek agya alapból olyan, mint a szivacs. az összes tudnivaló megtanulható pár nap alatt - a fél maximum úgy értelmezhető, hogy valamikor ebben az intervallumban ismétlődve.
btw mi általános iskolás korunkban egyébként kaptunk ilyen adagot, sőt hetedikben technika órán Babettán motorozni tanultunk (másik nagy kedvenc volt a C64 mellett, nehezen felejthető).
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi mar ovodaban elkezdtuk tanulni a KRESZ tablakat.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
troll
Én már az anyaméhben!!!4!!44! :P
/troll
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közoktatás keretein belül kellene tanítani KRESZ-t, illetve gyakorlati szempontokat.
Van. Általános iskola 4-5 környékén. Egyes iskolákban régebben volt rendőri jelenlét, és délutáni bólyás biciklis akadálypályás megoldás is.
Most ezekkel nem tudom mi van, de de az alapoktatás tudtommal még megy.
Ahogy régebben hallottam azért ekkor, mert mire mehet főúton (12év) addigra legyen tapasztalata a táblákkal és a szabályokkal.
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyes. Amikor én jártam általánosba, még nem tanították, viszont édesapám kezembe nyomott egészen kisgyermek koromban, amikor már tudtam olvasni, valami irodalmat, s elvárta, hogy a táblákat megtanuljam, meg kaptam olyan tesztet játékként, hogy volt talán úgy egy 8x4-es érintkező mátrix, ezek úgy voltak bekötve, hogy egy sorban egyhez érintve a mérőzsinórt zöld, a többihez érintve piros lámpa gyulladt fel, s voltak lapokon KRESZ kérdések - egy lapon 8 db -, a), b), c), d) válasz lehetőségekkel, s a helyesnek gondolthoz kellett érinteni a mérőzsinórt, és ha jó volt a válasz, a zöld lámpa világított. :)
Hátránya persze az, hogy hamar lehet memorizálni egy fixen bedrótozott mátrixban, hogy melyek a helyes válasz pozíciói, de akkor meg abból tanul az ember, hogy elolvassa magának a helyes választ.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ismet egy kettos merce, ha tenyleg igy van. jogsid mikortol lehet <-> 12 evesen puszira kerekparral fouton. :(
pedig nem azt hallani, hogy tul sok a 12 eves es ritkitani kene oket. kemeny.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak szamonkeres nincs, pedig az lenne a legfontosabb.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dolgozatírás szintjén minimum meg szokott lenni.
Meg ahogy most hirtelen rákerestem a taneszkoz.hu oldalon az általam is említett kézilabdapályán felállított közlekedési tanpályához is lehet venni hozzávalókat.
Inkàbb a tanulás helyetti beseggeléssel van baj, meg hogy sok esetben a tanerő sem tartja ezt fontosnak, és elbagatellizálja.
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"lehet venni hozzávalókat."
lehet vs kotelezo. Gondolom azt te is erzed, hogy mennyire szoknak a KLIK-tol erre penzt adni, ha tablakretara se telik?
"Inkàbb a tanulás helyetti beseggeléssel van baj" - ezert kellene tisztesseges szamonkeres, irasbeli es gyakorlati vizsga is. Az, hogy egyszer irnak belole egy dolgozatot, aminek pontosan nulla tetje van - ne haragudj, de en meg enek-zenebol is kepes voltam egy kettes dolgozatot kigeneralni magambol, pedig tolem semmi sincs annal tavolabb, talan csak a kepzomuveszet.
Ami itt kellene, hogy a jogsira keszulesnel hasznalt tesztprogit nyomassak vegig a muszaki kerdesek nelkul, es ha valaki elbukik rajta, az tantargyi egyes.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetői engedély nélkül is lehet szabálykövetően tekerni,
bár sajnos a legtöbben nem így teszik. Itt Békéscsabán, ahol
rengetegen közlekednek biciklivel, korra való tekintet nélkül,
mivel sokkal több a biciklis, ezért sokkal több közötte a hülye.
De azért rendszeresen szóvá teszem, -kulturált formában
természetesen- hogy irányt kellene jelezni. Ez a leggyakoribb,
ahogy én látom. A másik kedvencem, a nulla, vagy jobb esetben egy
kézzel közlekedő, a másik kezével fészbukoló hülyegyerek.
De a gyalogosokat sem kell félteni. Simán lelép a kijelölt
kerékpárútra körülnézés nélkül, még rosszabb esetben mondjuk
egy tilosban parkoló teherautó mögül... Kivetni senkit nem lehet.
Magyarázd meg a hetven éves néninek/bácsinak, hogy hogyan kellene
közlekedni? Áh, esélytelen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a biciklis nagyobb sebességgel veszi be a kanyart, akkor elég nehezen tud irányt jelezni, mert kapaszkodik két kézzel a kormányba. Viszont akkor súlypontváltoztatásából azért elég jól látszik, hogy be fog kanyarodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valóban így van. Igyekszem irányt jelezni, de a kormányra támaszkodik is az ember, nem csak lazán el kell fordítani, szóval megfelelő tempóban kanyarodva egy kézzel, pláne, ha vannak úthibák, eléggé esés gyanús manőver.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelezni a kanyarodás szándékát, még kanyarodás előtt érdemes.
--
HUP Firefox extension
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Jelezni a kanyarodás szándékát, még kanyarodás előtt érdemes."
Ezt jó lenne, ha az autósok is betartanák. Kurvára utálom, amikor egy kerszteződésben lámpánál az utolsó pillanatban teszi ki az indexet, vagy kifejezetten a zöld lámpa után. Vagy egyenrangú kerszteződésben.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez mennyiben menti a kerékpáros (nem) cselekedetét?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony így van! Ezért jelezni egy kézzel szoktam, kanyarodni meg kettővel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom biztosan, de elképzelhetőnek tartom, hogy a kerékpárral való lassítás nem ördögtől való cselekedet...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz, de nagyon elméleti szempont. Gyakran kerékpározol? Például mész egy úton, balra kanyarodnál, be kell húzódnod a sávod belső oldalához. Ahhoz, hogy ezt megtehesd, a forgalom tempójához közel kell lenni a sebességednek, illetve a mögötted jövőhöz képest elég hellyel kell rendelkezz.
Hátra kell nézni, hogy van-e elég hely a manőverhez, előre kell nézni, hogy szemből jönnek-e, ha igen, fékezni kell, ha nem, lehet menni balra. Azért ezt a kavalkádot egy kézzel nem egyszerű véghez vinni, és előtte igen, fontos a karjelzés, hogy az autós értse, mit szambázol a sáv bal oldalában, s tőled jobbra elmehet.
Tehát kell a karjelzés, csak nem minden esetben olyan egyszerű ezt kivitelezni úgy, hogy ne legyen balesetveszélyes.
Szerk.: különben épp a fékezés az, amikor szinte biztos, hogy borulsz, ha egy kézzel fogod a kormányt, mert Newton II. axiómája miatt éppen megnőnek az erők, s az nagyobb részt a kézen a kormányra adódik át.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem tilos indexlámpát szerelni a biciklire.
Még az is lehet, hogy az autósok komolyabban vennének (nem mintha a biciklis kevésbé értékes partner lenne a közlekedésben, persze én utálom mindet).
Fuszenecker Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan az én bringámon volt, de egy ellenőrzés során közölték a rendőrök, hogy szabálytalan ilyet használni. Szóval inkább leveszereltem.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg aztán egy dologgal több, ami sérülhet, amit ellophatnak, amihez elem vagy akkumulátor kell, aminek a kapcsolóját valahova fell kell szerelni, de a kormányrúdon már nincs hely.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
És a féklámpának sem örültek...
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, én mást tapasztaltam a kékekkel kapcsolatban. A legnagyobb "konfliktusom" annyi volt (2x), hogy rám kiabáltak a kocsijukból, hogy miért nincs első lámpám és baj lesz legközelebb. Szóval eddig nem nagyon szőröztek velem. Lehet, hogy csak mákom volt eddig, minden esetre remélem ez így is marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreértések elkerülése végett, nekem sem volt gondom idáig velük. Annyit mondtak csak, hogy ami nem kötelező előírás a bicajokon, az kvázi tűrjük vagy tiltjuk kategoriai. Mint pl. a küllő prizmát helyettesítő ledes cuccok.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nahát. Nem gondoltam volna.
Fuszenecker Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Magyarázd meg a hetven éves néninek/bácsinak, hogy hogyan kellene közlekedni?"
én kissé radikálisabban közelítek a dologhoz akár autós szemmel is: a 60 éves korosztálytól kezdve évente rendelnék el szigorú alkalmassági vizsgát autó és motor terén. én hirtelen ennyi ötlettel tudnék segíteni a dolgon, a biciklisek meg majd kigondolják az általad felvetett életszerű kérdés rájuk eső részét.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem muszáj egyszerre mindenkit megtanítani, elég lehet, ha a fiatalabbakat és a fogékonyakat tanítjuk, _mától örökre_.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg kerekparral szabalyosan kozlekedni veszelyesebb mint nem.
Mivel a legtobb resztvevo nem szamit arra, hogy atlagnal jobban tanusitasz szabalykoveto magatartast.
Majd minden esetem abbol fakadt, hogy
1, megalltam pirosnal /futar majdnem athajtott rajtam(robogo)/
2, Megalltam elsobbsegadas tablanal /nem kotelezo/, hatulrol majdnem belemjott a masik.
3, Elengedtem a jobbkezszabaly szerint erkezo autot fekezessel /hatalmas fekcsikorgas hatulrol, auto majdnem athajtott rajtam/
4, Megallok szinten macisajtnal, igaz trackstand, de a jobbrol erkezo jarmu vezetoje fekez, majdnem beleszallnak hatulrol es var! kb 1 percig alltunk ott, amikor letettem a labam, ekkor indult csak tovabb, ez volt a leginkabb vicces
and counting...
Azt mondanam, hogy jelenleg korultekintoen nemszabad minden szabalyt kovetni, es ugy kell kozlekedni, ahogy jelenleg a tobbiek elvarjak. Ha elvaras az elsobbsegi szabalyok figyelmen kivul hagyasa akkor ugy, mivel a fentiekhez hasonloan inkabb valoszinu, hogy abbol lesz gond, hogy a masik nem szamit arra, hogy szabalyos leszel. Fejlodesi gorbe van itt is, meg az aljan vagyunk.
Szerintem.
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én javaslatom pedig: Minden autósnak kötelező legyen igazolt 1 hónap kerékpározás a jogsi megszerzéséhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szerintem is nagyon sokat segítene mindkét oldalon.
Másrészről meg - szintén szerintem - azért a legtöbb városban kerékpározónak amúgy van autója, vagy legalábbis jogosítványa, tehát ismerheti a kreszt és gondolkodhatna autós fejjel is egy kicsit.
--
"In a cult, there is a person at the top who knows it's a scam. In a religion, that person is dead."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ez mire lenne jó? hogy halmaz fent említett részével szolidaritást tudjak vállalni vagy sajnáljam őket?
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt reakció a szabályok [be nem tartása] kerékpáros kontextus féligazságára. Másrészt személyes tapasztalatom, h azon autók, amik kerékpárt szállítanak nagyobb ívben és körültekintéssel kerülnek ki kerékpározás közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálatra nincs szükség, de aki sohasem ült kerékpáron, vagy csak faluban ment 500 m-t, az nem igazán érti, mire miért az a kerékpáros reakciója, ami. Félreértés ne essék, a piroson áthaladásra nincs mentség, tehát az efféle szabálytalankodásokat magam sem szeretem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, de falun a tablak ugyanazt jelentik mint varosban. annyi a differencia, hogy ismered a keves rendort ill. nem halad el melletted masfel tonna otvennel masodpercenkent. en sokat tekerek faluban. a kocsma elott jo sok kero all mitagadas.
apropo magammal szemben is kritikusan kb 20 eves koromig bicikliztem rendesen. autos szemmel & jogositvannyal es szabalyismerettel nezve egeszen hajmereszto dolgokat tettem. annyira nem, mint amiket tapasztalok nap mint nap, de azert odab.szott szerintem amit csinaltam.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miként rögzítenéd a kerékpározás tényét? Vagy a jogsihoz kötelező egy akciókamera beszerzése, melyjel rögzíted a kötelező egy hónap kerékpározás minden pillanatát? Sőt, ha már hülyeségeket beszélünk, akkor legyen súlya is. Mindenféle jogsi beszerzéséhez legyen kötelező minden egyéb jármű használatával is tisztában lenni és egy hónapot gyakorolni. Biciklit, motorkerékpárt, személygépkocsit, teherautót, autóbuszt, mindet kelljen kipróbálni, ne kivételezzünk a kerékpárral! Természetesen ez vonatkozik a kerékpárosokra is.
Van még hasonló hülye ötlet a tarsolyodban?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A biciklis nem azert teker at a piroson mert nem tudja hogy nem szabad, hanem mert leszarja. Es emiatt a tanfolyam sem erne semmit.
Egyebkent a fentiek foleg fovarosi bringasokra igazak, videken sokkal jobb a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vidék: két helyet tudok mintául venni, az egyik Debrecen. az e tekintetben borzalmas, az általam leírtak mintája.
a másik a falusi környezet, ahol egy hazai faluban nincs közlekedési lámpa, vagy ha van akkor 1-2 + nincsenek túlbonyolított helyzetek sem és nincsen jelentős forgalom. de a random faluban kocsma<->lakóház vagy ivócimbora<->lakóház között bicikli van rendszeresítve ill. ezeken a helyeken a biciklin egyáltalán gyakran nagy szó a lámpa, prizma, esetleg a hatékony fék. az ivászathoz hozzátartozik, hogy FIXME nem is büntethetőek ha úgy érzik tudnak tekerni és a rendőr meg elhiszi :D
persze autó esetén két konyakmeggy komoly probléma, ez a szokásos maradt. mondjuk egy átlagos falun ez sem baj automatikusan, pár rendőr van állományban és kész - azok meg úgy is ismernek helyben mindenkit.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert a pici falu es a nagyvaros kozott van atmenet :)
kisebb videki varosokban (nehany lampas keresztezodessel) gyakran jarok, es leszamitva a nehany idiotat altalaban normalisak a bringasok (piroson peldaul videken meg senkit nem lattam athajtani, Budapesten meg le is anyaznak ha megallsz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en tenyleg orommel olvasom, sajnos ebben nincs tapasztalatom - pontosabban ilyet nem tapasztaltam.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Én minden pirosnál korrektül megállok, de főleg bicajúton szinte felöklel hátulról a sok balfasz szezonális istencsapása kerékpáros. Vagy anyázik, hogy mért nem haladok, amikor kvázi nincs forgalom. Meg megelőz indulásnál, éppen ahol tud. Meg szarnak a jobbkéz szabályra. Ég másik itteni blogba is írtam már, hogy sok évnyi kerékpározással a hátam mögött autós miatt csak négyszer kerültem baleset közelébe, bicajos miatt amikor beindul a szezon, hetente minimum egyszer. Amikor a csürhe elárassza tavasztól ősz közepéig az utakat, az valami szörnyű. Aztán jön a hideg meg takony és havas idő, és ilyenkor tényleg csak a megszállottak maradnak, akik tudnak is közlekedni.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sok korreláció van aközött, hogy ki a fázós, s ki a szabályos, szóval szezonális kerékpáros is tarthatja magát a KRESZ-hez, és egész évben tekerő is lehet szabálytalan. Mondjuk tény, hogy engem majdnem elcsapott nekem balró jövő biciklis, de ez egyszeri eset. Az jobban zavar, amikor megállok pirosnál, mögöttem a robogós vagy a kerékpáros evidenciának tekinti, hogy át fogok menni a piroson, így aztán majdnem elüt, de persze azért ő átmegy a piroson úgy, hogy mögöttem van. Ettől azért eléggé zabos tudok lenni.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És valami megállíthatalan 12-vel mennek át ezek a fajták tökön, paszulyon... :) Van ennek még egy másik fajtája.
Kerékpárúton ott a keresztbe felfestés, hogy ne akadályozd a keresztező kerékpárút/járda forgalmát. Megy lassan, megelőzöm, haladok, piros. Megállok vonalon, utolér megelőz, megáll a padka szélén. Gurigázik előre-hátra a keresztforgalom miatt, méltatlankodik sok esetben, zöldet kapunk kezdődik előről... :)
- - - - - - - - - - - -
A buszállomás az a hely, ahol a buszok állnak, a taxiállomás az a hely ahol a taxik állnak, az íróasztalomon viszont van egy munkaállomás....
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos van összefüggés. Akik szezonálisan bicikliznek, azok nagy részben egyfajta élményként élik meg a bicajozást, és nem közlekedésként.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden nap kerózok járdán és úttesten, ahogy rövidebb. A KRESZ szabályokat csak ajánlásként veszem figyelembe, tehát piros lámpa, záróvonal, egyirányú ha a helyzet megengedi nem érdekel. Ettől függetlenül biztonságosan közlekedek. Nagyon vigyázok a gyalogosokra és nem bízok az autósokban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsésebbek itt fent Pesten a biciklisek. Az autósok megértőbbek, előzékenyebbek. Szegeden sokkal nagyobb "fight" van az autósokkal.
Igaz, itt vannak olyan biciklisek akiket inkább a Dunába dobnék. (jellemzően a húdenagyon fullos szerkóm meg biciklim van) Tapasztalatom, hogy ezafajta a legkevésbé szabálykövető.
Aki meg tudatlanságból nem tartja be... Ezek amúgy hogy nőttek fel?!?
A "csak" gyalogosok se kutyák mondjuk.
A jogsit egyébként 5 évenként pszichológussal vizsgáltatnám felül. Katasztrófa milyen emberek vannak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) egyes felmérések szerint a kerékpárosok kb. 80%-a rendelkezik jogosítvánnyal, pld.: http://www.criticalmass.hu/forum/20130117/jogositvany-birtokaban-kerekparozol-ujratoltve
2) szerinted hogyan kellene "kilökni" őket?
"a sokadik után valami hatása azért csak van", szerintem optimista vagy, az autós példádat véve: lehet, hogy most nosztalgiázok ("régen minden jobb volt"), de én nem látom, tapasztalom azt, hogy az autósok közlekedési morálja, hozzáállása javult volna az elmúlt mondjuk 20 évben, legalábbis Budapesten, sőt...
3) a kerékpárosok nevében köszönöm azoknak az autósoknak, akik nem húzzák rám a kormányt, akik használják az irányjelzőt mielőtt elém kanyarodnának (ha már nem adják meg az elsőbbséget), akik mikor megállok egy kijelölt gyalogátkelőhely előtt, mert átengedném a gyalogost, akkor szintén megállnak, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hármas pontra reagálva, én ilyet még nem láttam. Komolyan, olyat, hogy egy kerékpáros megálljon a zebránál, még nem tapasztaltam. Pedig elbeszélésekből hallok ilyet. A kettesre meg azt mondom, de nagyon sokat javult. Csak közben a körülmények is változtak, új szereplők jelentek meg a forgalomban - húsz éve még olyan kevesen kerekeztünk az utakon, hogy a kerékpárosok köszöntek egymásnak - és a régiek is megsokszorozódtak.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autosok kozotti moral lehet, hogy javult, de a gyalogosokkal/kerekparosokkal szembeni viselkedesuk tovabbra is nagyon messze van az europai normatol. Konkretan egy lampatlan zebran gyokeret ereszthetsz, mir valaki meltoztatik esetleg lassitani/megallni, hogy atmehess. Tolunk kicsit is tavolabb az elso autos megall a zebranal, anelkul hogy le kellene lepned a jardarol, veszelyeztetve ezzel a sajat testi epsegedet. Feel the difference.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkretan egy lampatlan zebran gyokeret ereszthetsz, mir valaki meltoztatik esetleg lassitani/megallni, hogy atmehess.
Mivel kijelölt gyalogátkelőhelyen a gyalogosnak van elsőbbsége, én megyek. Gyökeret ereszteni legfeljebb humuszos talajba. :) Persze figyelek, előre eldöntöm, hogy ha az életemre törnek, merreugorjak, fussak. Be szokott válni, nem ácsorgok zebra előtt. Ugyanakkor értem, hogy ezt idősen, kevésbé jó reflexekkel, hanyatló izomzattal, mozgással nem lehet bevállalni.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy fiatalon, de mozgasserulten, nem tul mozgekony labakkal.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Igaz.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mások nevében nem nyilatkozhatok, én igyekszem megállni. Nyilván, ha valaki az utolsó pillanatban lép elő takarásból, vagy rejtő színekben közlekedik és emiatt nem veszem észre, annak nem állok meg.
A minap a Műegyetem mellett elengedett egy kislány a zebrán. Úgy értem, hogy álltam a zebra előtt, a gyalogosok meg csak jöttek, csak jöttek. Épp annyi távolságot tartva, hogy elmenni se tudjak de el se fogyjanak egyhamar. És ekkor egy kislány megkegyelmezett rajtam és intett, hogy menjek nyugodtan tova. Egészen meghatódtam.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, persze, nagyobb városokban vannak olyan gyalogátkelő helyek, ahol folyamatosan áramlanak a gyelogosok, ilyen esetben én is megállok, ha látom, most épp kevesen vagyunk, hagy menjen el néhány autós. Természetesn enegem is engedett át úgy autós, hogy neki volt elsőbbsége, én kerékpárral voltam. Ez fordítva is megesik, ha a forgalmi helyzet indokolja. Az viszont irritál, ha a másik fél nem adja meg az elsőbbséget, a nyers erőt választja.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majdnem felesleges a hivatkozott felmérés, nagyjából az a helyzet, mintha a a komplett IT-ről beszélnénk - de te a HUP-ról, tehát az egésznek egy rétegéből kivennél 1000 írástudó embert [tehát a kapott részhalmaznak is egy részét], majd ezek szavát puszira és kontrollálatlanul beírnád. a szálban említett !12 évesek vélhetően sehol, öregek sehol, de akár a mindent leszaró (a criticalmass-t is) tagok is. kb annyira reprezentatív, mintha én a szokásos vesszőparipámra ülve bemondanám, hogy falun 10-ből 9-nek meg nincs jogosítványa és 3 részeg. egyes felérések szerint pl. a lottón könnyen el lehet találni négyest és ötöst. viszonylag sokan tudnák mondani.
nem tudom hogyan kellene kilökni őket, én csak az igényét jeleztem. autó terén én pl. folyamatosan csesztetem azokat akik bénán vezetnek - esetleg magam segítem ki őket. tudom hogy csak szájalásnak hangzik, de van akinél van eredménye. sőt, nem várt eredményként van aki nem ül már volánhoz akkor, ha bizonyos forgalmi helyzetekre kell számítania a nap bizonyos szakában. nyilván ez már a másik véglet, de egyelőre jobb így mindenkinek.
nagyon szívesen, de ha mást látsz akkor tégy meg mindent az ellenkezőjéért. könnyű dolgod lesz, hiszen itt is kettős mérce áll fent: a kerékpárral ellentétben az autónak legalább van rendszáma és lesznek tanúid.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni