vészfék 2.0

https://youtu.be/XzwOu1aoXV0

jónak tűnik. főleg ha a mögötted jövő is fel lesz rá készülve.

Hozzászólások

ez foleg akkor lesz vicces, amikor a veszfekezestol a traileren levo 25 tonnas papirnyomo henger letolja a vezetofulket a francba ahogy a lendulettol kiszakad a helyebol
egyebkent jo a cucc, csak esszel kell hasznalni :)

ez foleg akkor lesz vicces, amikor a veszfekezestol a traileren levo 25 tonnas papirnyomo henger letolja a vezetofulket a francba ahogy a lendulettol kiszakad a helyebol

azt akkor úgy hívják, hogy helytelen szállítás... vészfékezésre a sofőr is kényszerülhet, nem csak ez a rendszer.

nem errol van szo

jelenleg ugy rogzitik az arut, hogy a "mostani" veszfekezes ne okozzon gondot
egy sokkal nagyobb lassulast produkalo, "modern" veszfek sokkal nagyobb terhelesnek teszi ki a rogzitest, ami lehet hogy egy jelenlegi veszfekezest kibir, de egy olyan durvat, amire ma nem kepes egy kamion, nem

nem beszélve arról, hogy van amit nem lehet rögzíteni, egy egyszerű példaként a szokásos 50-60 élő sertés szállítása esetén lenne pár kényszervágás. személyautónál is lehetnek kérdések.

de alapjában véve nekem jónak tűnik az ötlet, csak gondosabb tervezést igényel minden - illetve a mögötted jövőknek soha nincs pardon. még akkor sem, ha nekik is ez a segítségük van: picit késnek és annyi.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

nem. csupán az a gondolatom, hogy bizonyos rakományokhoz egyáltalán nem felel meg ez a Torricelli rendszer - főleg ahol már a ma megszokott vészfékezés is biztosan komoly kárt okoz. a teljes -, majd 60% úton lefékező teherre ható erők különbsége elég mutatós.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez nem valami mechanikus dolog, hogy a sofőr csak kicsit tud rálépni fékre, a gép meg nagyon... Vészfékezés az vészfékezés és a sofőr is meg a gép is ugyanannak a hidraulikus féknek ad jelet.

Ez most nem olyan, hogy egyik autóban van ABS, a másikban nincs. Ugyanarról az autóról beszélünk, csak egyik esetben a sofőr fékez, a másik esetben meg egy szoftver, de pontosan ugyanannyi lesz a fékezés nagyságának maximuma.

Az lenne csak az igazán hibás koncepció, ha a sofőr nem tudna rendesen vészfékezni, csak egy kicsit...

Ti egyreszt egy prototipusrol beszeltek, masreszrol tovabbra is azt gondolom, hogy az akkor is helytelen szallitasnak minosul most is es a kesobbiekben is annak fog minosulni, ha "a veszfekezestol a traileren levo 25 tonnas papirnyomo henger letolja a vezetofulket a francba ahogy a lendulettol kiszakad a helyebol".

Épp ellenkezőleg. A helytelen szállítás az, ha a rakomány nem megfelelő elhelyezés következtében baleset okozójává válik.

Érted, ha a kocsi ablakán kilógatva szállítasz lerögzítés nélkül egy lándzsát és az fékezéskor kirepül és keresztülszúrja egy gyalogos mellkasát, akkor hiába mondod azt a rendőrnek, hogy "jáj biztosúr, hát nem gondoltam, hogy fékeznem kell majd"...

Ha "a traileren levo 25 tonnas papirnyomo henger letolja a vezetofulket a francba ahogy a lendulettol kiszakad a helyebol", akkor nincs megfeleloen rogzitve es/vagy szallitva, vagy a megengedettnel joval nagyobb sebesseggel kozlekedett a kamion es onnan veszfekezett.

Ha ezt nem fogod fel, akkor nalad van baj. Jol is neznenk ki, ha a kamionok megengedetten szallithatnanak ugy arut, hogy azok egy veszfekezeskor onmagukban balesetet okoznak.

A járművek adatainak rögzítése után meg kell mérni azok súlyát és az egyes tengelyek terhelését is. A fékezővezetékhez egy adaptert kell csatlakoztatni, mely lehetővé teszi a nyomás mérését, illetve elektronikus érzékelését. Ezután kezdődhet a fékerők és a fékkamranyomások mérése a görgős fékpadon. Azonos fékezővezeték-nyomásoknál kell feljegyezni a mért értékeket valamennyi tengelynél. Fontosak a 0–3 bar tartományban körülbelül 0,5 bar-lépcsőnként végrehajtott mérések, hiszen menet közben is a fékezések 90%-a ebben a nyomástartományban történik. A 3 bar-nál nagyobb nyomáskivezérlés már vészfékezésnek számít. A mért értékek táblázatának célszerű tartalmaznia a számított értékek megfelelő oszlopát is. Tengelyenként a bal és jobb oldali fékerők összeadása után elosztjuk a tengelyterheléssel. Ebből adódnak a lefékezettségi adatok. Ezeket összesítve a vontatóra és a pótkocsira, rajzolható meg a lefékezettségi egyenes. Az eredmény akkor megfelelő, amikor az így megjelölt pontokra fektethető egyenes a hatóságilag megállapított határegyenesek közé kerül.

Rengeteg ilyen részlet hatóságilag szabályozva és ellenőrízve van, de te nyugodtan gondold csak továbbra is azt, hogy a szállított acélrudakat tartalmazó rakomány egy vészfékezéstől átszúrja a vezetőfülkében lévő sofőr tüdejét...

Ezzel is az a gond, hogy mindig addig nyújtózkodunk amíg a takaró ér. Ha ennyire jó lesz a fék, az majd nagyobb teret enged a még rizikósabb vezetésnek, mondván, úgyis faszább a fék rendszer.

En inkabb azon szoktam flashelni hogy lehet hogy 50 ev mulva mar olyan kozutak meg elagazasok lesznek amit ember mar nem fog atlatni, csak gepi algoritmus. Plusz dugokat resolve-olni es kikerulni is mar csak gepek fognak tudni, akar sokkal hatejkonyabban kihasznalva az utakat. (Pl. kozuti lampa atlagos zoldjenel at tud vezetni 5 ember, de 10 gep, befer pont ketto balra kanyarodo amig varja a szembejovot, mellette jobbra pont elfer a tobbi, etc.)

Már most egészen közel vagyunk hozzá. Májusban jártam fel Pestre Balassagyarmatról a 2/A-n. Először navigációval, simán ment, tkp csak a forgalmat kellett figyelnem, hogy ne okozzak gondot az ársorolásokkal. Másnap navigáció nélkül, de enyhébb forgalomban, a táblákat figyelve lazán sikerült elkúrnom.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

"csak a forgalmat kellett figyelnem"

az lesz a durva amikor mar azt se fogod tudni figyelni elegge, mint ember

cserebe ha azt irja a rednszer hogy 35 perc alatt ott vagy, az tenyleg max 38 perc lesz elozo hetek statisztikaira epitve mesteseges intelligenciaval)

meg az lesz majd szep amikor a kamionosok luddista mozgalmakat kezdemenyeznek, hogy "elveszik a munkaaat". A taxisoknal mar elindult par helyen a reszben automatizalt Uber ellen. (Magyarorszagon mondjuk pont igazuk van a taxisoknak, de valahol tenyleg csak a hiszti megy, hogy "a gep olcsobban kiszamolja")

azokra lenne valami opció (a zárt ill. bentlakásos intézeteket ill. cégeket vagy a gyaloglást és tömegközlekedést leszámítva), akik nem bíznak a gépekben? én vélhetően soha nem fogok automata által vezetett személyautóban utazni, hacsak nem elkábítanak / leütnek / rosszul leszek és behajítanak.

egy kutyára hamarabb bíznám a volánt, ott biztosan tudom mire számíthatok.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Valahol olvastam, hogy a gyalogos-védelmi automata fékeket úgy állítják be, hogy azért elüssék a gyalogost, csak ne öljék meg. Bár beállítható úgy is, hogy elötte álljon meg, ezt nem teszik mert ez téves biztonságérzetet táplálna a gyalogosokba és ész nélkül lépnének minden jármű elé. Csak mind tud megállni.

Ave, Saabi.