Nokia HERE maps szintaktikai hiba

Fórumok

http://here.com/download/
Innen próbáltam letölteni a Nokia here mapset, mert Playen persze nincs fent. Az innen letöltött apk fájlra viszont szintaktikai hibát írt három Android eszköz is. Valakinek sikerült már használható here mapset telepítenie Andoidra?

Hozzászólások

Nekem felrakta, Android 4.4.4, es ADB 1.0.31.

szerk: Ne akard felrakni, nem lesz Neked rosszabb attol, ha nem tudod telepiteni.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Noha én is érdeklődve várom a választ, van egy *elvi* tippem a dologra. Az ingyenes offline navik jó része OpenStreetMap-et (a Mapfactor Navigator, vagy az OsmAnd pl.), vagy egyéb - szintén ingyenes - térképforrást használ (az OruxMap megeszik Garmin-formátumúakat is, amikből szintén van ingyenes is, nem csak lopott (*) ) . A legtöbb ember viszont nem túrázáshoz, geocaching-hez akarja használni az okostelefon GPS-ét, hanem autós navigációra. Ezek a szabadon elérhető térképek viszont sok helyen nem olyan pontosak, részletesek, mint egy-egy kereskedelmi térkép. A HERE a régen Navteq-nek hívott cég kereskedelmi térképeit használja, azért az nem rossz. Pl. fent említett Mapfactorhoz pénzért lehet venni TomTom (régi nevén TeleAtlas) térképeket. Amerre én jártam, ott az OSM térképek jellemzően egyáltalán nem, vagy csak igen elnagyolt házszámozással rendelkeznek - ami eddig még sose okozott különösebb problémát, de sokkal kényelmesebb címkeresésnél a házszám alapú (nyilván ahol meg van adva). Ugyanígy, a Tuhu-nak egész jó az utcai kút adatbázisa, de átlag utazó POI-ként nem erre hajt. Én személy szerint ezért várok a hivatalos HERE Maps-re. (**)

(*) Az ourfootprints.de Izland térképe kifejezetten jó pl. Túrázáshoz meg ugye a Turistautak.HU térképét szokták emlegetni itthon.

(**) nem olyan rég olvastam valahol, hogy valaki úgy használja az iGO-t, hogy valami térképválasztóval váltogat a 3 elérhető (NNG - leánykori nevén TopMap; TomTom - azaz TeleAtlas; és HERE - azaz Navteq) térképkészlet között. Ez már kicsit a perverzió kategória, de tény, valószínűleg ez az igazi megoldás. Kár, hogy átlagember számára hivatalosan vásárolható androidos iGO nincs. És szintén hivatalosan ilyen térképváltogatás sincs. Azaz ha valaki igazán jó offline navit akar, akkor vagy lop, vagy bohóckodik az olyasmivel, mint GMaps-ben előre letölteni az 50x50 km-es szelvényeket még itthon - de ilyenkor nincs útvonaltervezés. Vagy használ PNA-t.

Ha a házszám kezelés fontos számodra akkor a Sygic nem fog bejönni neked. A Sygic házszámkezelése valami botrányos. Amellett, hogy gőze nincs a házszámokról, ha házszámmal írod be a címet néha még magát az utcát sem találja meg. Kicsi, rövid utcánál nem probléma de egy hosszú, sok kilométeres utcánál már nagyon zavaró. Ilyenkor ha tudod milyen kicsi keresztutca van a közelben jobb azt megadni.

Amit az NNG művel azt totális öngólnak tartom. Bár egyértelműen az iGO lenne a legjobb offline navi, ők tudatosan nem árulják a legnagyobb elterjedtségű Androidon. Ennek ellenére van androidos iGO, amit állítólag dél-amerikai szolgáltatók mobiljaikkal együtt adnak. Így van jól összeállított iGO warez kiadás európai térképekkel is és az is warezhez fordul aki egyébként hajlandó lenne megvenni.

Tudtommal Magyarországon is lehetett egy-két mobilt iGO-val vásárolni. De egyrészt hol vannak már azok, másrészt meg nyilván azok is szeretnének igózni, akik nem pont olyan telefont vennének. Amúgy nekem is pont az a véleményem, hogy ezzel a húzással (nincs legális iGO Androidra) az NNG önmagát lövi lábon - illetve a háttérben nyilván olyasmi áll, hogy nagyon komoly pénzeket fizethetnek egyes cégek azért, hogy a tucattelefonra ne (meg a luxuskategóriásra se) legyen elérhető - hiszen mi másért nem árulják az egyébként létező Android portot. Én is pont úgy gondolom, hogy *értelmes* *árért* nagyon sokan megvennék

Minenesetre váratlan ötlettől vezéreltetve rákerestem, és meglepetéssel konstatáltam, hogy immár van Garmin app Androidra, Viago néven. Ez szintén offline, két gondom van:

- mint írják is, ez is Navteq (HERE) térképekkel operál akkor meg ilyen erővel használhatja az ember az ingyenes nokiát is

- egyelőre nem látom sehol, hogy ez az app kompatibilis-e az egyéb Garmin-térképekkel. Ami a Garminoknak az egyik legkomolyabb előnye (számomra például) hogy kb mindenhova van Garmin.IMG formátumú, vagy Mapsource-szal feltelepíthető térkép - pénzes és ingyenes is.

(Régen az iGO egyértelműen kényelmesebb, és sok szempontól jobban használható volt, mint a Garmin. Én ellenben az elmúlt pár év során eléggé hozzászoktam a PNA-jukhoz, és a térkép sokkal többet nyom nálam a latban, mint a kényelmi funkciók.)

Magyarországon talán a Galaxy Spica volt az utolsó hivatalos iGO Android, de javíts ki ha tévednék.
Az NNG-nél szerintem szokásos vezetői tévedés áll a háttérben. Kizártnak tartom, hogy Dél-Amerikai mobilszolgáltatók akkora összeget tudnának kínálni ami nagyságrendben párhuzamba lenne állítható az elmaradt európai eladásokkal. Valami mindenesetre megmozdult, megjelent egy iGO primo israel a Playen, ami az újabb warez kiadások alapja.

Általában sommás érvek állnak egy vezetői tévedés hátterében, majd védelmében. Ha reklámtámogatott modell ellen érvelne azt megérteném. De fizetős Play jelenléttel szemben azzal érvelni, hogy az ott fizetőket nem tekinti piacnak egyszerűen nevetséges. Még azzal lehetne érvelni, hogy nagy elterjedtségű Android platformon való jelenlét széles körű warezhez fog vezetni. De a szolgáltatói szerződések miatt eddig is jelen volt az iGO Androidon, és pont az általános hivatalos elérhetőség miatt a warez az első számú alternatíva.
Fogadni mernék rá, hogy "majd, hogy fogja megvenni a felsőkategóriás autógyártó partnerünk az iGO-t ha ott van minden olcsó mobilon is?!" klasszikus magyar vezetői tévedés áll érvként az általános Android mobil jelenlét ellen. A Nokia szintén komoly bevételi forrást lát az autóiparban. De nagyon helyesen a több lábon állás stratégiáját választották. A Nokia még az ingyenességgel járó bevételkiesést is vállalja azért, hogy megszerezze az első helyet a mobil offline navigációs piacon. Ez pedig nem gyengíteni hanem erősíteni fogja a Nokia pozícióit az autóiparban.
Egyébként imho a korábbi Google Android platformmal való csatavesztés eredményeként a Nokia HERE maps pont Playen nincs jelen, de minden Androidos számára elérhető. Ott van a Samsung Appson a többieknek pedig közvetlenül letölthető a HERE maps APK fájl. Akár egy saját Android alkalmazásboltot is felfuttathatna a Nokia kizárólag a HERE mapsra alapozva, ahogy természetesen az NNG is iGO-val.
Az NNG izraeli tulajdonosa valószínűleg más véleményen van mint a budapesti cégvezetők, talán pont ezért iGO primo Israel az egyetlen Playen elérhető iGO ma.

Tudtommal most is lehet iGOs telefont kapni (Navon Mizun elvileg mukodik, de nem neztem utana).

Tudod te mennyi penzd adott Escobar azert, hogy ne legyen iGOban kokaindealer POI?? :)
Valahogy igy kezdodnek az osszeeskuves-elmeletek.
Egyszeruen techinai okok es uzleti dontes eredmenye, hogy pillanatnyilag meg nincs.
Eleinte az NNG elodje mobiljatekok fejlesztesebol elt, aztan jott a PNA-s iGO idoszaka. Most az elotelepitett headunitok adjak a fo beveteli forrast, es ha nezel uzleti diagramokat, eleg jo dontes volt erre atallni. A kovetkezo nagy dobas a navfusion lesz, ahol a head unit es a telefon egymassal egyuttmukodik. Ha mar mukodik a telefonokon, akkor logikus lepes lehet feltenni a Playre (esetleg IAP-on terkepet venni).
A jelenlegi Androidos iGO inkabb az Android alapu head unitok miatt van, az, hogy telefonokon is mukodik, inkabb csak extra.

--
What's worse than finding a worm in your apple?
Finding a U2 album on your iPhone.

Az, hogy uzleti dontes, azzal tisztaban vagyok (no jo, sejtettem). Az, hogy technikai, no azt mar nehezen hiszem el, hisz az Android-alapu PNA-k es fejegysegek miatt *van* Android-port, es erosen ketlem, hogy azok akik ezekbol kiszedik az iGO-t, azok azon kivul, hogy osszeallitanak egy-egy elterjedtebb telefonhoz valo sys.txt-t meg hasznalhato licence fajlokat, nem nagyon nyukalnak bele. Oszt az o "aldasos" tevekenyseguknek hala, nagyon sok droidon megy. Szoval mivel mukodik - te is irtad - logikus lepes lehet feltenni Play-re. Sokan erre varnak, masok meguntak a varakozast.

Én használtam Sygic navigációt, vagy egy héten, vagy egy hónapon át trial verzióban kb. két éve.

Nem volt rossz, de nem tűnt jobbnak, mint a NavFree, amit egyébként használni szoktam.

Régen, még WindowsMobile telefonon használtam GarminXT-t. Ugyanúgy voltak benne ostoba hibák, mint a NavFree OpenStreetmap alapú térképében.

Van egy csomó másik fizetős navi is, de nem láttam olyant, amit ki is lehetett volna ingyen próbálni, márpedig anélkül nem veszem meg.

Még a Sygic próba sem volt elég hosszú, ha a térkép tényleg jobb, mint az OpenStreetmap, és ezt érzem is (=eleget használhattam volna), akkor megvettem volna talán (csak akkor nem, ha jobbat is látok).

(**)
Foleg delkelet Azsiaban volt divat ez a tobbfele terkepszolgaltatos moka. Viszonylag keves szolgaltatonak van megfelelo terkepe, ugyhogy ott egyalatalan nem mindegy, melyiket hasznalod. Ha a terkepes ceg pontatlanabb terkepet ad, hasznalhatsz OSM terkepet az iGO funkcioival (pl. tudsz utat tervezni rajta). Szoval a terkepvaltas feature iGOban is benne van.
Szinten arrafele volt olyan eset, amikor egy kutyure 2 iGOt telepitettek, egyet Kinara (ahogy a cenzurazott terkepet szabad csak hasznalni), egyet a kornyekbeli orszagokra. Az akkori iGO meg nem tudta egyben a kettot (azota megoldodott). Ausztraloknal pedig van egy eleg nepszeru offroad navi, volt olyan kutyu is, amire ez a program kerult fel az iGO melle (szinten NNG-s "terkepvalasztoval").

--
What's worse than finding a worm in your apple?
Finding a U2 album on your iPhone.

Na, jelentem az elmúlt 3 hétben az asszony szülővárosában voltunk, sokat kellett vezetnem ide-oda és kipróbáltam a here térképet.

Pozitívum: offline tud utcára keresni.
Negatívumok:
- rendszeresen egyirányú utcában rossz irányba akar vinni. Különösen bosszantó, amikor pont azt akarom megtudni, hogy hogyan tudok ebben az egyirányú utcában 2 utcasarokkal hátrább kerülni, és az a javaslat, hogy hát autózz a forgalommal szembe két utcányit.
- Nem ismeri a házszámokat
- egy alkalommal, kb. 1 hét használat után úgy döntött, hogy neki mostantól net kell, és hiába mondtam, hogy vigyél oda, azt válaszolta, hogy nincs mobilnet. (Később nézelődve a beállításoknál találtam egy offline működés kapcsolót, ezt beállítva ismét működött).

Végül leginkább az OpenStreetmap alapú NavFree-t használtam, amit otthon is szoktam. Igaz, hogy nem tud utcanevekre keresni net nélkül, viszont legalább tudja, hol van egyirányú utca.

Eddig nem győzött meg, de majd próbálom még itthon is (csak itthon keveset vezetek).

G

Nem.

Mondom, hogy nem volt internetem.

Egyébként mi történt volna, gyorsan kiküldenek egy csapatot végigautózzák a város összes utcáját és feltolják a térképfrissítést még aznap?

Vagy szóban elnavigáltak volna a telefonon keresztül?

Kétlem. Egyéb esetben meg mit érek vele?

Most van interneted, s tudod reportolni, ha éppen szeretnéd.
Ha SW hiba volt, akkor készítenek rá javítást, vagy ha a térkép rossz, akkor keresnek egy másik térkép szolgáltatót ha elegen nyavajognak rá.
Legközelebb pedig neked - vagy valaki másnak - meg jól fog működni.

Felmásolva, telepítve, simán ment.

Én a Samsung Store-ból szedtem le a megjelenés napján. Exclusive volt fent.
De én azt mondom, nem egy nagy eresztés. Azért a Nokia Maps sokkaltal jobb volt anno. Jó öreg Nokia 6120-ason gyönyörűen ment. Ez egy nagyon ratyi Microsoft kiadás... :( :( Sokkal többet vártam. Talán lesz valamikor jobb, de ez tényleg kevés.

Nem, nem Microsoft, továbbra is Nokia. Az MS csak a telefonokat vitte a Nokiától, hasonlóan, ahogy a Sony is csak a telefonokat az Ericssontól. A Nokia és az Ericsson is él és virul, mindkettő cég jelentős hazai munkaadó.

Amúgy a HERE nekem is szépen felment, amikor megadtam egy e-mail címet, akkor megengedte a térképek letöltését. A térképe szuper, mint mindig. Mondjuk jelenleg még nincs magyar hangja, de angol van HiFi-ben is.

Ha így van, akkor nem tudom mit mondjak. Bár a csempére hasonlító menü, ez a nagy design nem visz előbbre. Nekem nem tetszik. És bár a téprképek jók, de a szokásos módon 10.000 darabban érkezik a kártyádra, belső memóriádba. (Lehet, ettől gyorsabb, mint a többi??) Én rengeteg navi programon túl vagyok, több évre visszamenőleg. Nagyon aktív használó vagyok, s azt hittem, ez jobb lesz. Nem a versenytársainál, hanem önmagánál.

A hifi angol hang nekem is tetszik, azt tettem fel, de lehetne hangosabb is, jobban tagoltabb. Az egészben a nagy piros pont: ingyenes és offline.

Ha három eszközön is elhasalt, akkor a letöltött fájl hibás.

Tudod, van a vonatkozó vicc:

- Doktor úr, ha itt megnyomom, fáj. Ha itt nyomom, itt is fáj. Ha a másik oldalon nyomom, ott is fáj. Mi lehet a bajom?
- El van törve az ujja!

Samsungon probaltam a samsungos store-bol, igy mukodik. De azert ne felejtsuk el, hogy ez meg beta, es igy vannak benne bug-ok rendesen, szoval errol elitelni az egesz projectet folosleges. Majd ha kijon a vegleges verzio, meglatjuk hogy milyen lesz. Remelem nem bugos, mivel szeretnem hasznalni a jovoben, mivel a jo dragan megvasarolt tomtom egy rakas fos.

Bár nincs tapasztalatom a nokia maps-el, de ezt felraktam, és bevállt. Offline,Tervez, Kerűlő útat ajánl, elvisz a célig, Mi kell még?

Nem akar beküldeni behajtani tilossal szemben?

Mutatja, hogy hová sorolj be egy soksávos úton egy bonyolult kereszteződés előtt?

Időben szól, hogy OK, hogy most balra kanyarodsz, de utána majd rögtön jobbra kell, tehát ne a bal szélről menj balra, hanem mondjuk a középső sávból?

Nekem ezek hiányoznak a jelenleg használt ingyenes naviban.

Hello,

Én még azt használtam egy fél évvel ezelőttig, amit alapból feltettek a c5-00 -ra. Ott még ovimaps-nek hívják, de ha az megy most androidra ezzel a here maps-el, akkor annak nagyon fogok örülni. Én annál faszább navi programot nem láttam még, egyetlen hibája a c5-00-nak volt, hogy az első GPS pozíció meghatározása fájdalmasan hosszú volt (néha akár 10 perc is). De ha egyszer elindult!

FathoM

Vagy csak nem tudod, hogy használtad ;)

Egyébként az AGPS -- a te szempontodból -- csak annyiról szól, hogy a műholdkereső algoritmus kap némi initial segítséget, hogy honnan induljon, ezért várhatólag gyorsaban lesz first fix. (Illetve épp lehet vele DGPS infot is teríteni, ami meg segít kicsit a pontosságnak, de véleményem szerint ennek hatása egy mobilhálózat méretű valamiben minimum kétséges, inkább csak placebo. Ráadásul egészen sok antennát kéne lefosni még a placebohoz is).

Az mitől lehet hogy a weboldalon be tudok jelentkezni a régi Nokia accommal, de a telefonon már nem, hogy letöltsem a térképeket?

Oké, úgy érzem, nem csak én vagyok béna... :D
Mármint dettó nem tudok bejelentkezni a térkép letöltéshez a régi Nokia fiókommal.

En sem tudtam belepni az ujratelepitett Nokia Suite-al.
Nokia forumok olvasasa utan rajottem, hogy az ssl-t valtoztattak meg szerver oldalon a POODLE miatt ezert a szoftver nem tud a gyengebb ssl-t tamogato lib miatt kapcsolodni. Van ra megoldas, discuss.nokia.com-on, fejbol nem tudom az URL-t.

---
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Tegnap én is feltettem. Nem vagyok róla meggyőzve, hogy ettől jó lett nekem. Mondjuk engem az angol nyelvű navigáció annyira nem zavarna, ha nem akarná mindenáron kimondani az utcaneveket is - kanyarkor, újratervezéskor, bármikor. Így konkrétan volt, hogy a következő bemondásig tűnődtem azon, hogy mit mondott az előző alkalommal. A házszámra keresést kicsit szokni kell, de még így se mindig sikerül, de az tény, hogy amiket megtaláltam eddig, azok egész tűrhető közelségben voltak a valóságos helyükhöz. Egyelőre nem jöttem rá, hogy kell kereszteződésre keresni, ami pedig jó lenne.
De ami leginkább zavar, sem a Here Maps-ben, sem a Mapfactor Navigatorban nem vagyok képes megkerestetni ezt a totálisan lényegtelen címet: Budapest, V. Kossuth tér 1. Az OsmAnd-ban is csak úgy (látszólag), hogy Budapest (Lipótváros) - amit szerintem azért nem minden külföldi tud fejből. Szóval sírok az iGo után.

> OsmAnd-ban is csak úgy (látszólag), hogy Budapest (Lipótváros)

Lipótvárosra nem kell keresni, az csak zárójeles infó, hiszen egy név több kerületben is felbukkanhat, ezért valahogy meg kell különböztetni őket. Lehetne ott kerület is, de egy külföldi azzal se menne többre (sőt, bp-i létemre én is jobban ismerem a neveket mint a kerületek számát).
Ha pedig nem lenne ott semmi, akkor az 5db bp-i Lajos utca közül hogy választanád ki a megfelelőt? Szoktam kontaktolni velük, szivesen nyitok egy bugreportot ha megértem a problémát.

Igazad van az OsmAnd kapcsán, pontatlan voltam. Másként megfogalmazva: nem tudok rákeresni a parlament terére, ha nem tudom hogy hogy hívják azt a területet. *Szerintem* az irányítószám, vagy de főleg a kerület száma alapú keresés lenne a jó, de ezt nekem nem sikerült kiviteleznem benne.
Település: Budapest
Utca: itt begépelem, h kossuth, és a listában ezt látom:
Kossuth Lajos tér (Lipótváros)
Kossuth Lajos utca (Belváros)
.. sok-sok K.L. utca
Kossuth Lajos üdülőpart (III. kerület)
Kossuth tér (Kispest)
Kossuth tér (Lipótváros)
stb.

Szóval a magam részéről azt látom, van ahol a terület nevével pontosítanak, van ahol pedig a kerülettel. Akkor már inkább a kettővel együtt kéne:
Kossuth Lajos tér (V. kerület, Lipótváros)
Kossuth tér (XIX. kerület, Kispest)
formában.

Felmerül a kérdés, hogy mennyire neveljünk hülyéket. Amikor külföldre utaztam, pláne amikor olyan országba, ami nekünk egzotikusnak számít, akkor szántam időt a hely címzés megismerésére.

Persze lenne értelme az intelligens, fuzzy, stb. stb. keresésnek, de én szabadalmi vagy licencdolgot sejtek a mögött, hogy ilyeneket nem(?) fejlesztenek.

A legtöbb országban az irányítószámnak van egy logikája.

Ha valahová akarok menni, és kapok egy címet, ezekben az országokban általában irányítószámmal jön.

Pl. franciáknál az első két számjegy egy körzetet mutat, 75 Párizs, 92 a Párizs körülötti külváros (legalábbis az északi rész, a délit nem tudom). Ezek a számok vannak a rendszámtáblán.
Aztán az irányítószám utolsó két számjegye mutatja a párizsi cím kerületét. Pl. 75015 az a XV. kerületben van.

Angliában az irányítószám két mezőből áll. Az első mező durván belövi a területet, pl. SEx az délkelet London. Egy londoni utcanévtáblán ezt látod, hogy mondjuk N1 Fő utca.

Máshol, pl. Brazíliában, minden város nagyon kis kerületekre van osztva és mindnek neve van. Ezt viszont a cím tartalmazza is, tehát logikusan ezt írnám a GPS-be.

Jártam már úgy, hogy mennem kellett valahová, úgy tudtam, hogy Madridban. GPS-be beírtuk: Madrid, utcanév. Odamentünk az utcába, kerestük a házszámot, sehol. Felhívtam őket, kiderült, hogy hát igazából ez Madrid körüli iparterület. A GPS-be beírtuk az irányítószámot, és így odataláltunk.

Fogalmam sincs, hogy az irányítószám mit jelent Spanyolországban, de a GPS ismeri, így nekem csak be kell másolnom és kész.

OK, akkor most másként: hogyan keresek rá a Kossuth tér 1-re? Nem tudom, hogy Lipótvárosnak hívják ezt a részt, nem tudom, hogy 1051 az irányítószáma, nem tudom, h az V. kerületben van (sőt egyáltalán ezt a kerületszám - irányítószám dolgot se tudom) - annyit tudok, hogy valahol a Duna közelében, a város közepetáján. Logikusan beírom, hogy Budapest Kossuth tér 1. És szuper, megvan egy rakat Kossuth tér 1, ezeket szépen sorban böködve, eléggé hamar ott van, amelyiket én keresem (merugye vízpart, meg város közepe).

De mint kiderült, a probléma az, hogy a tesztben én a valóságban a Kossuth tér 2-t kerestem (és csak a fenti hozzászólásban írtam 1-et). No az már nem megy, mert nem mutatja meg a találatok között az V. kerületi Kossuth teret. Megmutatja a kispesti meg a pestlőrinci Kossuth teret, meg a Kossuthfalva tér 2-t Pesterzsébetről.

Nem tudom. A tábla szerint nincs 2-es szám, az már a Duna lenne :)
Otthon egyszer csak jött egy levél, hogy nem ott lakunk, ahol, hanem az önkormányzat kitalálta, hogy mától a IX. kerület a neve a résznek. Így könnyen elhiszem hogy hivatalosan még/már/egyáltalán nincs 2-es szám, csak négyes, és azt is, hogy hivatalosan van, de az adatbázisokban még/már/egyáltalán nem így szerepel.

Ezért néztem meg az utcatáblát, nekem kissé kiesik hogy ellenőrizzem, de nem hiszem hogy azóta, hogy a google arra járt, változott volna.

Hát jobb ha a térképkészítő cég felkészül rá, hogy beszántják a helyét is, ugyanis hivatalosan a Kossuth tér 2-4 címen található az az épület, amiben olyan apróságok vannak, mint az LJ-féle Miniszterelnökség, meg az Igazságügyi Minisztérium. Szóval jobb lenne, ha lenne a térképen, mert aztán cég nem lesz. ;-)

Arról már nem is beszélve, hogy milyen már, hogy van 1 szám, meg 4, de 2 meg 3 az nincs?? És ezt így most hogy?

Buenos Airesben pl. minden háztömb 100 szám. Tehát ha a cím Fő utca 359, akkor az 121-től két utcára van.

És persze a 300 és 400 között nem 100 ház van, tehát a 100-as tartományon belül kb. találomra vannak elosztva :-)
Pl. lehet, hogy az első ház 121-es, aztán 147, aztán 151, aztán 189, aztán hamarosan jön az utcasarok.
(Arra nem emlékszem, van-e páros és páratlan oldal, mint nálunk. Angliában pl. nincs).

Én is mentem egy kört anno ezen topic alapján, és erős dejavu érzésem volt, a gugli pont ugyanezt a hülyeséget csinálta az utcanevekkel. Eleve nem értem mire jó, ismeretlen helyen nekem baromira nem segít, hogy kanyarodjon be a kossuth lajos utcán jobbra, maradjunk a métereknél, esetleg annál, hogy "a második sarkon jobbra", ez utóbbit nem is értem miért nincs.

A másik, hogy nagyon későn szól, ez a menj itt jobbra már erősen hajrakenős, pláne többsávoson.