A Codeplay válasza az NVidia Cg-jére

Címkék

A héten írtam, hogy az nVIDIA lépéseket tesz az open source irányába, mert úgy döntött, hogy kiadja a Cg compilerjének forrását (nagy részét). A hírre reagált Andrew Richards, a Codeplay igazgatója. Mondott néhány érdekes dolgot, az nVIDIA Cg nyelvéről. Szerinte nem minden arany ami fénylik.A Codeplay az a cég, amely kiadta a Vector C-t, egy "badassed", nagy teljesítményű C fordítót. Úgy tűnik a Cg grafikus nyelv nem új dolog a nap alatt. A hírek szerint az nVIDIA grafikus nyelvének számos gyenge pontja van, például az integer-ek hiánya, break/ continue/goto/case/switch struktúrák hiányai, pointerek hiánya, stb., azt sugallják, hogy az egész nem nagyon használható. Ez vezethette az nVIDIA-t oda, hogy kiadja a compiler forrását, majd miután az open source-szé válik, a OS fejlesztők segítenek neki azt kijavítgatni, és fejleszteni. Ebből az nVIDIA profitál majd később.

Nem tudni, hogy ez mennyire van így. Lehet, hogy csak a kunkurrencia miatti félelem mondatja ezeket a dolgokat a Codeplay igazgatójával? Hiszen az ő Vector C kompilere is hasonló piaci szegmenst céloz meg.

A Codeplay reagálását megtalálod itt.

Hozzászólások

Például a licensz.

Ne feledd, hogy az Open Source Software != Free Software

A Cg-t az nVidia arra fejlesztette ki, hogy a shadereket ne assembly szintű nyelven kelljen programozni, hanem egy C-re emlékeztető szintaktikájú nyelven. A Cg nyelv lett ez, es mivel a shaderek processzeránaj utasításkészletében nem használható ugrás és felt. ugrás, a Cg sem tartalmaz feltételes vezérlőszerkezeteket (goto, switch stb). A shaderek csak lineárisan tudják végrehajtani a programot, ezért a Cg fordító lényegesen egyszerűbb egy gcc.nál pl.