Garanciális ügyintézés

Február negyedikén raktam össze egy számítógépet rendelt alkatrészekből (iPon).

Sajnos úgy adódott, hogy időnként (sűrűn) magától újraindult. Jó, memtest, minden ilyen végigmegy rajta, persze hiba nélkül.
Olyan tesztet, amihez OS kellene (pl. fordítás), nem sikerült futtatnom, mert ez a véletlenszerű újraindulás már boot közben megtörtént, Linux, Windows, BSD alatt egyaránt. Kivételt az MS-DOS képzett, ott pár dolgot azért megnéztem.
Ezek alapján alaplap vagy táp hibára gyanakodtam. Gondoltam, garanciális, visszaviszem, dolgozzanak vele ők.

Azóta várom...

Tizenöt munkanapot ígértek, most már negyvenvalahanyadik környékén járunk. Időnként (tizenöt és harminc napkor) rákérdeztem náluk, mi is a helyzet, kevésbé udvariasan (lepattintós levél) válaszolták, hogy majd értesítenek. Oké... majd én is őket :-(.

Hozzászólások

"
A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Ptk. mellett a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése kimondja, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Azt, hogy mi minősül a Ptk. szerint megfelelő határidőn belül elvégzett kijavításnak, a jogalkotó nem határozza meg. Az adott ügy körülményeinek ismeretére van szükség tehát annak megítéléséhez, hogy az eladó a javítást megfelelő határidőn belül végezte-e el. A kijavítás lehetséges idejét ugyanis nagyban befolyásolhatják olyan körülmények, amelyekre az eladónak nincs ráhatása. Ezek a körülmények adódhatnak a termék adottságaiból vagy a hiba jellegéből kifolyólag, de előfordulhat az is például, hogy a termék kijavításához olyan alkatrész beszerzésére van szükség, amelyet a gyártó csak késedelemmel tud leszállítani
"
Sajnos várhatsz sokáig :(

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Tipikus magyar ügyintézési menet..
Én is bevittem anno egy VGA kártyát oda ahol vettem, mert fagyott vele minden játék. 3 hónapot ültek rajta, mire megjavíttatták. Visszaadták azzal, hogy most szuper. Ja, ment 2 napot, aztán megint fagyott.
Megint bevittem, hogy cseréljék már ki, mert ez egy hibás példány. De ők: ááá olyat nem lehet, visszaküldik a szervizbe. Hát mondom, akkor szarjatok sünt, inkább veszek egy újat, mert mire ebből lenen valami, már 2 generációval újabb kártyák jönnek ki!

Kb. 2 éve volt egy memória cserém náluk. Majd 2 hónapig tartott, azóta semmit sem veszek tőlük.

iPon és tablet, sőt nem is egy tablet, ami karácsonyra lett rendezve ismerősöknek, azzal volt bajom, nem is kevés. Oda vissza küldözgetés, majd letelt a 30 nap, vásárlók könyve beírás, nem fért ki 1 A4-es oldalra, gyorsan megakarták ott válaszolni, de ez nem jött össze, mert olyan dolgokat is írtam benne amire nem volt azonnali betanult válasza a pult másik oldalán lévő embernek. Majd a vásárlók könyvére sem jött válasz. Ha jól emlékszek erre kérdeztem rá, és máris készségesen utalták vissza a teljes vételárat. Na meg kaptam pár kedvezményt, amit mondani sem kell soha nem akarom majd felhasználni.
Nézz utána az aktuális jogaidnak, mint vásárló. Hamar a nyakukra lehet lépni. Csakis úgy menj oda egyezkedni, hogy már legyen 3-4 variációd lejátszva minden szempontból papíron. Én a vásárló könyvébe másoltam amit írni akartam, így nem maradt ki semmi és hivatkozni is tudtam a megfelelő szabályozásokra. Ne nézz el semmit nekik, amihez jogod van azt érvényesítsd. Se kis se nagy dolgot ne bagatellizálj el. Úgy menj oda, hogy ne tudjanak eltéríteni, megvezetni. Lássák rajtad hogy tisztában vagy a dolgokkal.
Szerintem 1 hetet nem bír ki náluk a nagyméretű vásárlók könyve. Amikor én kértem akkor is várnom kellett rá. :)
Én csak 1 okból nem jelentettem fel őket a fogyasztóvédelemnél, mert szinte azonnal utalták a pénzt a beírás után. Hogy nem jött válasz a vásárlók könyvére határidőn belül pedig még felültethette volna őket a szopórollerre.

Velük még sohasem volt bajom, de hozzáteszem, szerencsém volt, amit eddig vettem, mind stabilan működött, garanciális ügyintézésem így nem volt náluk.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Hogy ellenpéldát is említsek, nekem egyszer volt az iPonnal garanciális ügyintézésem, de akkor példá.tlanul korrektek voltak (egy ssd-ről volt szó)