[FAIL, Press any key to continue]Holnap forgalmi vizsga... while(vizsga){Gyomorgörcs=true; sleep(1000);}

Tiszta ideg vagyok, úgy érzem tuti meghúznak, gondolom a többségnél így megy nem?
Jó lenne pedig elsőre átmenni, mert ha nem sikerül, akkor az ünnepek meg év vége miatt nagyon elhúzódik a következő vizsgaidőpont plusz pótórák, stb...

Múltkor oktatóm már ki volt akadva, hogy nekünk "tanult" embereknek mennyire nem megy a vezetés, közben meg jár hozzá két cigány, aki az iskolát se végezte el, de minden elsőre megy nekik.

Nah mind1, ha nem a 3-as útvonalat húzom (Uzsóki kórház meg a sok jobbos utca fekvőrendőrökkel) és esetleg nem kell hátra párhuzamosan beállnom, akkor talán lesz esélyem :)

Aki teheti, az pls küldjön egy kis jószerencsét, thx!

Hozzászólások

jószerencse +100! :)

Amúgy forgalmi vizsga, hm, én anno mikor elkezdtem ezt az egész jogsi kérdést, gyakorlatilag autóba ültem 1-szer kb. Mármint a tanfolyam, elmélet, gyakorlat, stb, elkezdése előtt.

Nagyon sok minden függ az oktatótól, hogy viszonyul hozzád, mennyire görcsös, mennyire "lazán" tudja megmondani hogy amit csináltál az most szar volt és többet soha.

Én szerencsére nagyon jó oktatót fogtam ki, forgalmi vizsgán is a vizsgabiztos csak egyszer ráncolta a szemöldökét, mégpedig amikor "egyhuzamban" váltottam két sávot :)

Sok szerencsét! :)

Köszönöm! :)

Nos gondolj bele, 28 éves vagyok és az oktatás előtt talán akkor ültem a vezető volán mögött amikor fateromnak segítettem beindítani valamit ha szerelt, de annak is inkább 10 éve :) Én csak most tudtam meg, hogy mire való a kuplung és kb WTF arcom volt amikor elmagyarázták, hogy elindulásnál mit kell varázsolnom vele :)

Ne parázz, az én jogsimon is 28 éves koromban száradt meg a tinta. Igaz, Szegeden. De van például többsávos, körgeometriás csomópontunk villamossal nehezítve. :-) Esetleg nézd meg Google StreetView-n...

Meg akkor még volt sok román és szerb autós, akik ezt kiegyenesítették. (Szerencsére a románok már egy ideje az M43-on kerülnek.)

Az is igaz, hogy előtte sokat bicajoztam - jobbkezes utcákkal nem volt gond. Elsőre meg is lett a jogsi. Igaz, sok múlik az oktatón és a vizsgabiztoson is. De ha nem parázol és megfontoltan cselekszel, akkor nem lesz gond.

Ez a körforgó eléggé brutálnak tűnik :)
Nekem csak pár audissal volt gondom meg 1-2 taxissal. (konkrétan az egyik csontra kirepült elém szabálytalanul, fékeztem keményen, és még nekik állt feljebb. Az oktatónak is volt hozzájuk 1-2 kedves szava. De ez még nagyon az elején volt, le is izzadtam aznapra.

Amúgy én is bringázok, igaz nem napi szinten, meg nagy forgalmas utakon kevesebbet, de azért be.be tévedek 1-2 helyre vele én is. Az a gond amikor a kocsikázás után hazafele jövök kerékpáron és megszokásból a jobbos utcákban csak jobbra nézek. Nah az para.

Viszont asszem lassan indulok is.

Látnád éjszaka... vannak "leszállófények" is. Youtube-on találtam róla videót. A forgalmi lámpáknak megfelelően kapcsolgatja a LED-eket.

Egyébként csak annyi a trükk, hogy már befele menet el kell döntened, hogy merre akarsz menni. Bent már sávot nem válthatsz - kivéve a belső sávból még eggyel beljebb, ahol lehet -, illetve egy-két helyen van benne Y elágazás. Ott még dönthetsz. Van róla ilyen videó is.

Győrben is van ehhez hasonló, de ott nincs villamos.

Ááá, 20 leszek néhány hét múlva, hexában persze...

Azért nem csináltam meg hamarabb, mert pénzem úgyse lett volna saját kocsira (hitelre meg ugye kocsit nem veszünk), a családi szekér meg helyileg messze volt, a munkahelyekhez meg nem kellett, Szeged meg nem akkora város.

Szerintem az nekem is rendben van, oktatóm is megjegyezte párszor, hogy amikor elrontok valamit és rákérdez, akkor azonnal mondom, hogy mi volt a gond.

Én jóval kevesebbet kerékpározom és kerülöm az olyan utakat ahol BKV is jár, de ebben egyetértek, hogy néha a "kevesebb" több, tehát rövidebb távra tényleg jobb a bringa.

Ha ennyire parázol, akkor tuti meghúznak :) Én úgy mentem oda, hogy lesz, ami lesz, át is mentem. Nem szabad görcsölni, attól jobb nem lesz, leginkább csak rosszabb.

De sok sikert. Viszont ha nem tudsz vezetni, akkor inkább húzzanak meg, így is elég sok a barom az utakon.

A kocsi kezelése nem megy rosszul szerintem, a forgalomban sincs nagy gond.
Ami para forgalomban:
- gyakran nem veszem észre az egyirányú út táblákat (konkrétan a vizsgaútvonalakon, nem tudom hova van kitéve, de marhára szar helyen lehetnek)

- kb 2x volt olyan eddig, hogy a kanyarodó főútvonalról "lekanyarodtam", kicsit belezavarodtam, hogy nem mondta, hogy merre menjek, ugyebár ha kussol, akkor menjek egyenesen, azaz a főútvonalon tovább. A való életben azért nem így megy szerencsére.

- Illetve amit minden alkalommal kihangsúlyoz, hogy "túlságosan óvatos vagy", pl eleinte a jobbos utcákban én balra is rendesen néztem, és ez főbenjáró bűn hisz a bizalom elve, illetve amikor elkezdenek egy kereszteződésben kigurulni elém erőszakosabban, akkor hajlamos vagyok lassítani és elengedni, persze olyankor én vagyok a hibás mert ezzel teremtek balesetveszélyes helyzetet szerinte. Szerintem meg kell azért egy idő, hogy kiismerjem rendesen az autósokat, a viselkedésüket 1-2mp leforgása alatt. De fejlődöm, pl most már képes vagyok rá, hogy nem nézek csak pillantva balra a jobbos utakon és repítek a főúton. Vagyis próbálok...

Tehát szerintem forgalomképes vagyok már, kicsit óvatos lennék jogsisan is mire totál belerázódom az tuti, de erre való a matrica azt aki siet az előzzön, bár igyekszem a max sebességet elérni így is.

A táblákat észre kell venni. Pont. Mindenütt. Ha gyalog mész valahol, ott is trenírozd a látásodat/agyadat arra, hogy akaratlanul is vegye észre és dolgozza fel a látómeződbe kerülő KRESZ-táblákat. Egy idő után úgy fogod "meglátni" a táblákat, hogy észre sem veszed, hogy látod, és tudod, hogy ott van.
Ha az alárendelt irányból érkezőt csak lassítva engeded el, az nem jó. Ha el akarod engedni, állj meg - azzal explicit jelzed, hogy lemondtál az elsőbbségedről.
Az 1-2s kiismerni azt, hogy a másik autós mit fog csinálni... Sok. Rettentő sok. Ez majd pár év alatt persze kialakul :)

Nem bántásként mondom becsszó, de a "forgalomban sincs nagy gond." vs "gyakran nem veszem észre az egyirányú út táblákat" brutál.

Konkrétan életveszélyes neked is, és a másik vezetőnek is, aki azt gondolja (jogosan), hogy te észreveszed hogy elsőbbsége van, és meg is adod neki.
Erre nagyon figyelj oda, inkább picit lassabban közlekedj, de ezekkel nem szabad játszani, jogos ha ilyenért megvágnak.
Nekem lassan 10 éve van jogsim, napi szinten vezetek, de ha nem védett főúton haladok, vagy nagyon ismert helyen, akkor azért visszaveszek, és le-le lassítok minden saroknál hogy megnézzem a táblát.
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Az elsőbbség tábláknál talán ha 1-2x volt 38 óra alatt, hogy nem vettem észre, de akkor is megálltam, mert már az út jellegéből is éreztem, hogy alárendelt vagyok, az utóbbi időkben ezzel már nem volt gond. (Sőt, még a hátrafelé kipakolt macisajtot is észre kell vennem ha nem tudom még, hogy főútra tévedtem, hisz nincs kitéve az se minden kereszteződésben)

Ezekkel az egyirányú utakkal valami para van sajnos errefelé (zugló M3-as bevezetőtől kezdve rákospalotáig), oktató is valamit említett, hogy nagyon szerencsétlen helyre vannak kihelyezve (valamit még rajzolt is valamit, hogy hova, és miért nem veszem észre), ezek többnyire olyanok ahol jobbra fordulok kis ívben, van egy érzésem, hogy túl előre van téve és azért nem látom meg rendesen.

Ezzel jelenleg vizsga szinten csak az a gond, hogy balra kanyarodásnál balra kell húzódnom ha egyirányú út. Még jobban a fenti gyanúmat erősíti (azaz, hogy rossz helyre vannak kitéve), hogy az oktató mondott egy olyan "trükköt", miszerint ha az út végén nincs semmilyen kerek tábla háttal, akkor 100%, hogy kétirányú út. Pedig nem a simliskedő fajta a csávó. Ha heti 2 napot mentem, akkor mind2 nap megfogadtam indulás előtt, hogy figyelek, figyelek előre, hogy hol az a szaros tábla, és már hetek óta ugyanazokat az útvonalakat toljuk le, de eskü, hogy szerintem még egyszer nem tudtam észrevenni azt a pár darabot. Tehát ez itt most nem a sima figyelmetlenségből nem vettem észre téma. Máshol ahol jól látható helyre van kitéve, ott látom. (bent meg már alapból mondja a csávó, hogy ez egyirányú út, én meg nyugtázom, hogy igen, most láttam rendesen)

Az elsőbbséggel inkább az a gond amit fent is írtam, hogy oktató szerint túl óvatos vagyok.

Múltkor oktatóm már ki volt akadva, hogy nekünk "tanult" embereknek mennyire nem megy a vezetés, közben meg jár hozzá két cigány, aki az iskolát se végezte el, de minden elsőre megy nekik.

Persze, mivel ok jogsi nelkul is vezettek mar az otthoni Lada-t 3 evig :)

Én is erre gondoltam, meg bnőm is, illetve az oktató olyat mondott, hogy ők olyan helyzetekkel találkoznak az életben ahova kell a térlátás meg ilyenek. (gondolom jól fel kell mérni egy erkélyt ahova fel kell mászni, meg okosan kell leugorni a egy kerítésről, hogy jól essenek, stb :) )

Félreértés ne essék, nem vagyok rasszista. Én még életemben nem láttam T jelzésű autóban roma származású nebulót...

Nyugiii! Menni fog! :)
Tükröket szépen beállítod előzetesen, hogy jól láthass belőlük;
macisajtokra és jobbkezekre vigyázol. A zebra úgyis látható.
Nem kapkodsz - hová rohannál?
Ha parkolni kell - csak nyugodtan.

Gondolj arra: mennyi "egységsugarú" ember is megtanult már rendesen vezetni,
és sikeresen vizsgázott - hát akkor Neked pláne sikerül.

Hogy nyugodt legyél: jó szerencsét kívánok!

Köszönöm a szerencsét, gyűjtögetem, hogy legyen miből meríteni holnap :)

Sietni sajna kell, egyrészt mert nem haladhatok indokolatlanul lassan :) Az 50-es határnál olyan 40-45-el szoktam átlagosan menni, az még belefér, de így is szokta csávó mondani, hogy menjek, huzassam kicsit a kocsit.

A parkolásnál meg kaptam már párszor, hogy mit tötymörgök ennyit, meg a biztos ki fog borulni, stb, ezek idegbeteg emberek, attól félek én :D

> Az 50-es határnál olyan 40-45-el szoktam átlagosan menni, az még belefér, de így is szokta csávó mondani, hogy menjek, huzassam kicsit a kocsit.

Varjalvarjal! Amikor oktat, akkor nyilvan mondja, hogy nem jo totyorogni: erezd magad biztonsagban, forgalom ritmusa, ilyen a valo elet, stbstb.

De amig az oktatas a valo eletrol, a vizsga a vizsgazasrol szol. A vizsgabiztos azt figyeli, hogy ismered es jol alkalmazod-e a szabalyokat, amiktol a valo elet kicsit mindig elter.

A KRESZ szerint viszont a 45, a jobbkezesnel alapos korbenezes teljesen OK, ugyhogy szerintem lassan, de biztosan mutasd be a tokszabalyos kozlekedest.

Az indok megvolt, csak azt kicsit nehez lett volna beadagolni a biztosnak. Konkretan a kocsi kuplungja egy hasznalhatatlan fos volt, amikor emelted a labadat, nem jott vele fel, hanem egy centi utan hirtelen felugrott. Ilyenkor az auto nyilvan lefulladt a picsaba, ami 10-bol 9-szer instant bukas. Szoval annyit lehetett neki csinalni, hogy jobbra-balra billegtettem a labammal, es akkor kevesbe akadva jott fel. Csak ez nyilvan lassabban ment.

„…a többségnél így megy nem?”
Nem. Be cool! És jobb ha tudod nem csak rajtad múlik.
Engem mikor vizsgáztam teherből azért húzott meg a vizsgabiztos, mert szerinte nem néztem szét a vasúti átjárónál elég körültekintően.
Tehát szétnéztem de szerinte jobban kellett volna. Hát mondom anyád (magamban) ezt még meg se panaszolhatom…
Ja és persze sok szerencsét!

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Csinalj mar fotot, en meg SOHA nem lattam retinegert tanuloautoban!

Az oktatod meg paraszt. Szarni bele, nyomjad ahogy tudod, hogy lenyugodj kuldj be egy felest reggel :)

Tobb ezer kilometert levezettem mielott vizsgaztam, es elso alkalommal siman kiallitott a vizsgabiztos...
Levizsgazni, es kozlekedni ket kulonbozo dolog, sok kozos nincs a kettoben.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Az a vicc, hogy a beszámolók alapján amiket olvastam, még ez a legnormálisabb oktató. (Vicces, de ő is azzal viccelt, hogy toljak le egy fél üveg whisky-t mielőtt jövök :D )

Az tuti, hogy nem életszerű a vizsga. Hajtsak végre 3 féle parkolást 60 percen belül, plusz még visszafordulást (bár ez utóbbi nem okoz nehézséget), utasításokra várni, hol merre menjek, teljesen más.

Ugy kell hozzaallni, hogy sikerul.
En sohasem izgultam semmilyen vizsgam elott. Mindig tudtam, hogy a sikertelenseg nem opcio, igy sikerult minden elsore. :)

Sok sikert :)

Nekem van egy olyan mechanizmusom ilyen dolgoknál, hogy kicsit abban hiszek, hogy ha nagyon beleélem magam, akkor tuti csalódnom kell. De ez csak akkor van ha valamiben nem vagyok magabiztos, pl ilyen volt az érettségi is meg egyéb vizsgák, persze mind sikerült. Csak itt mint feljebb írtam is, nagyon szubjektív az értékelés.

Holnap pl azzal kezdek az oktatónál, hogy elmondja mit kell tudnom a vizsgabiztosomról.

Nyugi más is megcsinálta. Neked is menni fog. Felesleges forogni rajta. Nem hiszem el hogy nem megy az autó vezetése. Inkább arról lehet szó hogy izgulsz és nem tudsz koncentrálni arra hogy betartsd a szabályokat ezért hibázol.

Főleg a parkolással van most gond. Hátrafelé párhuzamosan full nem megy. MA néztem meg egy videót amiből világossá vált, de kipróbálni már max élesben tudom.

Természetesen sikerülni fog a vizsga előbb vagy utóbb, ez nem kérdés. Számomra a gyakorlás az mindent visz, ami para, hogy ha most nem sikerül, akkor az ünnepek miatt nagyon elhúzódik a következő viszga, addig pótórákat kell nyomni és egy vagyon lesz plusz még egy jó adag várakozás.

Sok szerencsét, ha stresszes vagy, vegyél be egy B vitamint, nekem segített minden vizsga előtti idegesség leküzdésében.

En harom eve csinaltam, de most kertem ki a jogsit. Most ujra szokom az autot tavol a forgalomtol. :)

Ne parázz, nem sok múlik rajta. Ez nem olyan, mint egy egyetemi felvételi, vagy randi, vagy állásinterjú, ami alapvetően befolyásolhatja jövőbeli életpályádat.
Ha nem sikerülne, elmész majd mégegyszer, nem sok kihatása lesz a jövődre.

+1 :)

nekem ujra kellett itt kezdenem mindent kint, persze angolul nem beszeltek a forgalmi vizsgan, szoval maradt a nemet... raadasul a legnagyobb szivas itt (amivel otthon nem talalkoztam, de lehet en vagyok vak):

- neha a tablak a bal oldalra kerulnek, nem csak egyiranyu uton...
- a jarda nincs megszakitva, de lehet nyugodtan jobbra kanyarodni, a jardan at, be az utcaba, csak a gyalogosnak elsobbseget kell adni (felhajto-lehajto szegely azert van)

Nyugi! Nekem negyedszerre sikerült. Mindig volt valami pitiáner kis hülyeség, amivel elkaszáltak. Közben rájöttem, hogy minden a pénzről szól. Nem szabad az oktatónak az anyagi helyzetedről, állásodról beszélni. Simán lehúznak. Az oktató az óradíjjal, a vizsgabiztos a vizsgadíjjal. Mindenki jól jár, csak a tanuló nem.

--
[ Falu.me | Tárhely | A Linux és én ]

Gondolom az életben is csak olyan útvonalon fogsz vezetni,a hol nincs jobbkezes kereszteződés meg fekvőrendőr)... A hátra párhuzamosan beállást meg tanuld meg jól - Budapesten jellemzőek a szűk helyek (kivéve, ha sok alkalmatlan humanoid másfél autónyi helyeket hagy ki), és oda bizony úgy köll berakni az autót.
Ja, még egy: ne idegeskedj, az ugyanis kellően hátrányosan befolyásolja a járművezetési képességedet.

Én is idén szereztem meg a jogsit ráérő szabadidőmben (az MTVA elintézte a csoportos leépítéssel, hogy legyen időm mindenre, amire eddig nem ;) ). Tesztem hozzá, hogy 33 évesen, de eddig nem is nagyon kellett... igaz most se nagyon kell, de +1 papír mindig jól jön.

Szerencsére minden vizsgám elsőre meg is lett. A forgalom is. Mondjuk szerencsém volt az útvonallal is, mert az egyik legkönnyebbet húztam ki, bár a parkolások miatt kicsit bolyongani kellett Miskolc belvárosában. Az órákat egyébként is csúcsidőben vezettem, hozzászoktam a forgalomhoz.

Az oktatóm mókás volt, néha úgy éreztem, hogy nincs is ott. Volt rá példa, hogy elbóbiskolt, vagy épp újságot olvasott, és amikor megálltam, akkor rákérdezett: miért álltunk meg? Én meg csak halkan mondtam neki: "mert piros a lámpa". Felnézett az újságból, egy laza "ja, oké" odacsapásával olvasta tovább a napi híreket.

Ja és én meg egyáltalán nem paráztam rá. Úgy voltam vele, hogy ha eddig ment szinte hiba nélkül 29 óra, akkor a 30. is menni fog. Ment is.

Sok sikert neked is ;)

Elvileg ezek vannak benne (nem értek hozzá, csak rákerestem)
Aconitum napellus C6 ........... 0,50 mg Chelidonium majus C6 .......... 0,50 mg
Atropa belladonna C6 ............ 0,50 mg Abrus precatorius C6 .............. 0,50 mg
Calendula officinalis C6 ......... 0,50 mg Viburnum opulus C6 ............... 0,50 mg

Másfelől bizonyos vizsgák előtti napokon beszedtem 1-2t régen, nagyon (tényleg) hatásos volt.

--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/

"1. Milyen hatóanyagot és segédanyagot tartalmaz a Sedatif PC tabletta?
Összetétel:
1 tabletta hatóanyagtartalma:

Segédanyagok: magnézium-sztearát, laktóz-monohidrát (72 mg), szacharóz (225 mg)."

vagyis az altalad is linkelt oldalon is leirjak, hogy SEMMI hatoanyag nincsen benne, sima szolocukor
az altalad felsorolt novenyeknek meg semmi koze a szolocukor-bogyohoz, leszamitva a homeopatia elmebeteg varazslasi modszeret, nezz utana, en konnyesre tudom rohogni magam attol hogy van aki ezt beveszi
attol meg sirni tudnek, hogy gyogyszerarban aruljak a semmit, szazmilliokat hulyere veve :(

mivel (hatoanyag hijan) hatasa bizonyitottan nincsen, ezert ez csupan a mar sokszor megfigyelt es bizonyitott placebo-hatas

Én amikor tanultam vezetni pont a legnagyobb Need for Speed-es korszakomat éltem.
Ez kihatott az IRL vezetésre is sajnos. Úgy hasítottam át stop táblákon, hogy az oktatómnak halálfélelme volt szerintem :D Sebességkorlát, vasút, zebra: fogalmát se ismertem :D
Jó 10 éve volt, de az oktatóm a mai napig megismer ha meglát :D

Végül is arra az időszakra leálltam a játékkal és sikerült is berögződnie a figyelmes vezetésnek, így már el is mert engedni vizsgára.
Elsőre nem sikerült, mert egy előzésnél az autó levette az indexet én meg nem tettem ki újra, hogy kint legyen az előzés végéig. Na ezért buktatott is a biztos :S

Ez amugy tenyleg igy van, en akkoriban GTA-ztam, aztan elso koromnel majdnem sikerult belemenni egy parkolo kocsiba, mert megszoktam, hogy eleg elengednem a "kormanyt" (jobbra, balra nyil), es onnantol nem kanyarodik, hanem egyenesen megy. Persze IRL vissza is kell szedni hozza... :D

Nah, kicsit koran kiertem a palyara. Bent varok addig, kb fel ora es az oktato eligazit, mi merre ill atvesszuk meg1x a kocsi vizsgalatat.

Hm, csavo (oktato) tok komoly fejjel bevonult egy szobaba kollegakkal csocsozni :)

(Hallom az obegatasokat :D )

Nah, meghúztak mint az állat. majd jövőre...

A vicc, hogy lényegében olyat basztam el ami eddig ment rendesen, totál szégyelltem magam miatta.

Y megfordulásnál nem helyesen irányjeleztem, nem is értem miért voltam ennyire béna, mindig tökéletesen csináltam gyakorlat közben. Kis utcában volt, szal nem is zavart semmi, de mégis jobbra irányjelezve elindultam, aztán késve tettem ki balra, áh fel se fogom.

Persze kihúztam a hátra párhuzamos parkolást is. Aminél teljesen jó fej volt a biztos, mert a 2. javítás után is hagyta, hogy folytassam, és 5-ödjére sikerült is bekorrigálnom, ami ótvar, de én megvallom kicsit sikernek könyvelem el, h ha nem is hibavonalmentesen, de sikerült önállóan beparkolnom, ráadásul eléggé szar szűk helyre. (végén mondta is az oktatóm, hogy szerencsétlenül szar helyet választottam, ő továbbment volna)

Ami még szar volt, hogy állítólag nem néztem hátra tolatásnál. Azért nem értem, mert néztem, csak lehet nem volt elég neki. Ráadásul a vicc, hogy 1-2 hónapja volt olyanom, hogy az oktató lecseszett, h nem nézek hátra tolatásnál, onnantól kezdve mindig eszembe jutott, hogy kell és nem is szólt azóta egyszer se, hogy nem nézek hátra eléggé. Szóval nem értem, az meg a másik, hogy szintén azt sérelmezték, hogy nem tekintek ki a holt térbe, balra kellett fordulnom kereszteződésben, oktató mondta is, hogy a könyv szerint kihúzódtam a felezővonalig, de nem néztem ki a holt térbe kanyarnál. Én nem így emlékeztem, de mind1, elfogadom, mind2-en ezt mondták, lehet elfelejtettem valóban. Amúgy oktatás alatt se volt egyszer se már nagyon régóta, hogy nem nézek ki. Nem szólt érte nagyon régóta már.

Az meg hab a tortán, és az oktató is említette a végén, hogy baromi szerencsétlen voltam amiatt, hogy egy kerékpáros került ki elém, záróvonal mellett, és zebrán át, szal nem tudtam előzni rendesen, tekintettel arra, hogy vagy részeg volt vagy a kerekében volt 8-as, mert ide-oda dülöngélt. Amikor meg jött a felezővonal, akkor nem láttam rendesen, mert fele le volt kopva, így nem azonnal előztem, kicsit le is blokkoltam, főleg, hogy oktatás alatt talán egyszer előztem bringást, kocsit meg egyszer se.

Amerről jövünk kifele, az úton van 1-2 szar kis kátyú amit kerülgetnem kell, szintén a biztos sérelmezte, hogy jeleznem kell amerre kerülöm, még jóval azelőtt, h a manővert kezdem, körbe kell néznem, stb, nem is látom meg ilyen hamar a gödröt, hogy erre időm legyen, de mind1, már úgyis fejből tudom, hogy hol kell néznem.

Úgyhogy majd jövőre, addig még járok órákra, de többet nem megyek reggel 6-ra az is biztos, rendesen nappal akarok vezetni, mert az se járja, hogy többnyire reggel sötétben mentünk már vagy 1-1.5 hónapja folyamatosan.

A hibáim többségével amit szerintem is elkövettem ma, tisztában vagyok, szal nem érzem jogtalannak a bukást, de ettől még szar érzés.

Csak érdekességképp: más milyen gyakran járt vezetni? Nekem max heti 2 nap jön ki, de olyan is volt, hogy 1 héten max 1 jött csak össze, és nem az én hibámból.

Egybe az egeszet tombositve. Volt, hogy egesz nap majdnem benn rohadtam az autoban.

Termesztesen, ismeros volt az oktato igy tudta, hogy amikor en vagyok, akkor mindent lehet intezni.

Inditasnak rogton a tanpalya helyett, irany ki a pusztaba, es hoztunk 3 crossmotort utanfuton.
Kozben vegig azt hallgattam, ne togymorogjunk, ne togymorogjunk, 100 kornyeken utanfutoval "0" hivatalosan vezetett oraval :)

Gondot mondjuk nem okozott, mivel addigra mar autot is huztam traileren kulfoldrol.

Amiket leirtal, azok a tipikus szarsagok amiket az eletben lehetetlen mindent betartani, sot igazabol eletszerutlen, mert belehalsz.
Ezek amiket csak a vizsgara kell megjegyezni, es utanna meg elfelejteni, vagy dragan fogod megtanulni az elettol. Nincs az atlag nep hozzaszokva a szabalyok strict betartasahoz.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Párommal egyszerre kezdtünk tanulni vezetni. A forgalmi vizsgát jóval előtte letettem.

Megbukott kresz-en, valamit benézett. Én könyvet nem is olvastam, annyit utaztam anyós ülésen hivatásos sofőrök mellett, hogy egyértelmű volt minden.

Megbukott rutinból, de szemét volt a biztos. Másnap fel is hívták a felügyelettől, hogy elnézését kérik, volt már több panasz, nem kell fizetnie a következő vizsgát, de így is bukta. Én úgy mentem át elsőre, hogy majdnem megkérdeztem ennyi volt? Pedig volt olyan hajnal, hogy félt mellettem az oktató mert nem tudta mikor látok és nem csak nézek.

Megbukott forgalomból mert ugye azt mondták ha nem szólnak akkor egyenesen, vagy követve a főutat kell haladni. Bement a pályától 250 méterre egy behajtani tilosba ahol előtte átment két autó és a táblát vizsga előtt élére fordították, tehát igazából a másik útra lehetett értelmezni. Én ugyan ott elmentem balra mert mindig ott mentünk, soha nem is figyeltem ott tábla van. Vizsgán ki volt dekorálva a lapom, parkolás nem sikerült elsőre, kormány fogás stb. Végén megkérdezte a biztos, lesz-e valaki aki jön velem eleinte. Mondtam, persze. Erre kifejtette, hogy figyelni mindenre figyelek, csak van pár dolog amit nem kellene vagy nem így, ezért elenged. Mondjuk ezeket kezdetektől fogva így csináltam és az oktató nem szólt rám.

Párom első útján Vác, Balassagyarmat fele én magyaráztam el neki, hogy miről szól a váltó és miként kell használni mert amit megszokott a városban az ott azokon az utakon nem működik és lefulladunk.

A lényeg, hogy ez 3 éve volt, párom azóta vezet és még mellé jól is. Naponta használja az autót. Én most mentem el a jogsiért, vasárnap vezettem azóta először úgy, hogy párom ült mellettem, aki mindenből megbukott.

Másik lényeg, hogy egyszer úgy is megbuktatnak, ennyibe kerül a vizsga. Nekem mákom volt mind a két biztossal és az oktatómmal is.

Haverom most vizsgázott, őt az oktató húzta le. Szóval a pénzt meg kell fizetni vagy legálisan vagy sem, de neked le kell adni a vámot.

Kár; munkából hazafelé láttam 2 tanuló kocsit is, gondoltam, hátha pont Te vezeted valamelyiket...

Tipikusan olyan dolgokat írtál le, amiket nem szabad hagyni, hogy elvegyék a kedvedet!

Irányjelző? Rutinná válik, meglátod. Még biztonságosabban is közlekedsz, ha reflexből használod. (Ne a "nagyokosokkal" törődj, akik nem használják.)
Holt térbe nézés? Engem emiatt buktattak meg elsőre, anno. :) Ma már úgy tekintek rá, hogy sebaj, "élesben" koccanás lett volna a vége. Ez is reflexszé válik.
A biciklis tényleg pech - de úgy látom, nem ez volt a gond, ugye?
Minden kátyú előtt indexelni, persze, persze... ez tényleg ökörség, ez az, ami csak a vizsgán jöhet szóba. A napi gyakorlatban az a lényeg, nehogy "félrekapd" a kormányt, és abból legyen a baleset.

Nyugodt lélekkel készülj a legközelebbi, sikeres vizsgára! Bosszantó az anyagi plusz teher, de most már a tapasztalatod is több, ha belegondolsz. Egy szemernyi szégyen se legyen benned!

Nyilván úgy tűnik: könnyű ezt mondani. Amennyire emlékszem, én is heti 2 alkalommal mentem a forgalomba vezetni. Nehezen ment, húztam-halasztottam a vizsgát a végtelenségig. Elsőre megbuktam (valamikor ősszel), a holttér miatt (és tényleg haladt ott autó!). Másodjára tavasszal mentem, remélve, hogy szép idő lesz aznap. Nos, felváltva esett eső, havas eső, sőt még hó is. :))) De akkor sikerült. :)

Majdnem 14 éve - azóta is balesetmentesen vezetek.

Egy fehér suzuki swift-el tolom az okítást, de volt arrafelé több tanuló is, eléggé ellepjük a környéket többnyire olyankor.

Amúgy kocsiban ami nagyon zavar, hogy nem mindig találom el a hátramenetet a váltón. Egyest már elő tudom szedni szerencsére, annyiszor csinálom, de a hátramenet, van ,hogy nem okés és újra kell próbálnom mert nem vagyok biztos benne, hogy bevette. (talán ki van kopva vagy nem tudom) ez pl eléggé tud zavarni, vizsgán is volt ilyen.

Jah, hó az tuti lesz amikor legközelebb vizsgázok asszem.

Én heti 1x voltam 2 órát. Emiatt jól el is húzódott az oktatás része.

Hmm... mondjuk oktatásnak nagyon nem nevezném azt, amikor 0 percnyi vezetés után a rutinpályáról egyből ki a 4 sávos forgalomba... "nyomjad neki, ne tartsuk fel a sort!" Jött az utasítás, én meg mentem.

Egy hatalmas előnye volt annak, hogy az oktatóm nem követte a kötelező órákat, és nem a vizsgaútvonalakat vettük végig: 29 óra alatt 608 km-t vezettem, ebben pedig volt minden. éjszakai, országúti, csúcsforgalomban vezetés is.

Szerencsémre háromszor jártuk meg Felsőzsolcát, mert amikor másfelé akartunk menni, akkor kapta telibe Miskolcot egy hatamlas zápor (http://www.youtube.com/watch?v=7XG3xXE5bYQ). Eemiatt a felügyelet irányából nem tudtunk a belváros felé menni, így maradt a másik irány. Jól is jött nekem, mert vizsgán is pont azt a kört húztam.

A másik szerencsém a parkolással volt. A vizsga előttre megbeszéltük az oktatóval, hogy 7-kor találkozunk, és elmegyünk a Tiszaira parkolni. Lenyomtuk az összes lehetőséget, vissza a vizsgára... A húzott tétellel szerencsém volt, mert így egyből mentünk a Tiszaira parkolni. Mákom volt, mert az autók ugyan úgy álltak, mint 1 órával előtte, így sokat tötyörésznem sem kellett, hogy hova is parkoljak le.

Nálam amit megjegyzett, hogy "29 óra után nem gondolom, hogy 1 kézzel kellene a kormányt fogni".
Persze ezt akkor tette, amikor mentünk Zsolca felé, és az Auchan előtt lépésben lehetett csak haladni, és folyamatosan a váltón volt a kezem. 1-es... indulás... 2-es... haladunk... na megint megállunk... 1-es... megáll... 1-es... indulunk... 2-es... haladnánk... 1-es vissza, mert megint megállunk. Ez váltakozott majdnem 10 percen keresztül, úgyhogy a 10-es tempóhoz nem éreztem annyira veszélyesnek az 1 kezest, főleg úgy, hogy a másika a váltón folt így folyamatosan.
Gondolom az oktatónak sem az volt a véleménye, mint a biztosnak, mert erre csak ennyit mondott a végén: "valamit mondania kellett, na húzzunk innen"!

Mondjuk sokszor nem tudtam eldönteni, hogy bemákozott vagy mi lehetett vele, mert érdekesen viselkedett, de így visszatekintve elég mókás oktatás volt :)

Érdekes itt olvasni, hogy kinek mennyi gyomorideget meg problémát okoz a jogsi megszerzése. Az én ismerősi körömben - talán a lányokat kivéve, de azért ott sem sokszor - mindenkinek sikerült elsőre.