tegyék meg tétjeiket

Raikkönen, Rosberg -> Ferrari

Hozzászólások

rosberg hogyan? befizeti a szponzor, mint alonsot?

nem eliras, sot en Hulkenberget maximum teszpilotanak vinnem. apropo sajto nem sajto, KR kapcsan mar sejtheto volt egy honapja a dolog: o maga nyilatkozta, hogy sokan nagyon hulyenek fogjak nezni azert amit csinalni fog (tehat mindent belerakva es a kicsiket kizarva McLaren vagy Ferrari. egyiknel raadasul kiado hely is van).

mondjuk ez csak az en logikam, majd kiderul. vagy beborul.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Az elmúlt napok után Räikkönen-Alonso párost valószínűsítek a Ferrari-nál 2014-re. Az előzményeket ismerve Räikkönen részéről kicsit meglepő de mindenképpen érthető lépés lenne az olaszokhoz való visszatérés. A Lotus egy szimpatikus középcsapat okos vezetővel és jó mérnökökkel, de sajnos nem lehet VB-t nyerni idény közbeni fejlesztések nélkül. Nagyrészt a szerény anyagi lehetőségek miatt a Lotus nem képes fejlődni az idény alatt, míg más csapatok igen...

Mondjuk olyan pletykát is olvastam, amely szerint Alonso esetleg visszatérhet a McLaren-hez. A csapat szempontjából ez mindenképp előnyös lenne. Nem csak az autójuk gyenge, de a pilótapárosuk is, kellene nekik egy Hamilton-hoz hasonló húzóember. Button nem az a kaliber, akire építeni lehetne a csapatot.

Ami a Ferrari-t illeti, nagyot szakíthatnának azzal, ha bevállalnának egy ilyen sztárpárost, de komoly változásokra lesz szükség a csapat működésében, mert a Ferrari már úgy 15 éve egy-emberes csapat. A közelmúltban is voltak jelek amelyek arra utalnak, hogy nem is képesek két versenyzőt megfelelően magas szinten kiszolgálni. (Emlékezzünk csak a 2009-es évre, amikor Massa balesete után – amikor gyakorlatilag csak egy versenyzőjük maradt – Räikkönen hirtelen megtáltosodott, és sorra kezdte szállítani a dobogókat, pedig az autót az idény második felében már nem is fejlesztették. De szerintem Massának is lehetne még pár jó éve, ha csapatot váltana, ennyire semmiképpen sem rossz versenyző.)

Bárhogy is legyen, remélem összejön a finn-nek még legalább egy VB cím, mert jelenleg kevesebb elsősége van annál, mint amit a képességei alapján "érdemelne".

en azt gondolom barki barhova igazol, lutri lesz a jovo eve.

elorejelzesek es kiszivargott informaciok szerint a Mercedes turbomotorok mar egy osztallyal elorebb jarnak a tobbinel (alatamasztando ezert lobbiznak szelesebb gumikert, mert a plusz loeroket nem is tudjak atvinni rendesen a jelenlegi gumikkal). a McLaren meg pl. hiaba fut jovore jonak varhato motorral, maris belep a Honda ra egy evre, es miatta dobjak a Mercit.

mindezekhez lepest a Renault motorok lesznek a legragabbak, fene tudja miert. es akkor meg szo sem volt a Ferrarirol stb.

az ERS is be fog kavarmi stb. szoval akar olyan evad is johet amikor egy "kis" csapat jo lapot huz, es mindent visz. ahogyan azt Brownek megmutattak az 1euros csapattal, szponzori matricak nelkul, hofeher autoval. na igy azt' fasza lehet igazolni :D

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Hogy lutri lesz az biztos, de részben éppen ezért is előnyös lehet egy olyan csapattal nekivágni a nagy változásokat hozó idénynek, amelynek biztos az anyagi háttere. A Lotus-hoz képest a Ferrari gyakorlatilag végtelen költségvetéssel rendelkezik. (Sokkal többet is költhetnének, ha nem léteznének a költségcsökkentési egyezségek a csapatok között, bár az is kérdéses hogy ezeket egyáltalán betartják-e.)

Az idény közbeni fejlesztési lehetőségeket persze nagyban csökkenti a teszttilalom, de azért például a McLaren és a Red Bull is megmutatta az előző években hogy év közben is lehet komoly fejlődést felmutatni. Ehhez persze pénz is kell... Ráadásul a pénzesebb csapatok abból a szempontból is előnyben vannak, hogy bizonyos mértékig képesek két autót – az aktuálisat és a jövő évit – párhuzamosan fejleszteni, tehát úgy is képesek az idény során előrelépni, hogy közben nem hanyagolják el a felkészülést a következő idényre.

igen, leteznek koltsegekre vonatkozo megallapodasok a csapatok kozott, amit Mateschitzek szarnak le elsokent es leginkabb: tonnaszamra omlik a zsozso a RB-ba. pont annyi eve, ahany eve a szimulatorszokeveny tarol :D

eddig is igy volt penz tekinteteben: az erosebb kutya baszott. szoval a jovo evben a lutri miatt felertekelodik a gyari tamogatas. erre torekszik a Lotus is, emellett anyagilag jelenleg mar stabilnak mondhato labakon nyugszanak. szoval a Ferrari jelenlegi elonye keskenyebb lehet jovore a Lotus-szal szemben.

barhogyan is csavarjuk, tenyleg kaotikus lesz a musor. mondjuk a faszom banja, csak ne a gumitaktikan es gumikopason muljon mar. versenyt akarok, hosokkel.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Kimi -> Ferrari. Már official. :D

A legnagyobb favorit, Celebrity Classic (Lakatos Csaba) az utolsó métereken hibázott, így kiesett a versenyből.
Habár a négy esélyes még egy csomóban érkezett a célegyenesre, ott már Conway Boko (Hajnal Tibor) bizonyult a legerősebbnek, könnyen nyerte a futamot. Második helyre Nevegal (Marko Simin) érkezett meg, Gallado (Dénes Áron) előtt.

Erre a Conway Bokora jó lesz ám odafigyelni, mert a Harmadik futamban ő nyerte meg a Pártfogó Felügyelői Díjat, habár Ösztönző nem indult ezen. :D

Overdose visszavonult, búcsúztatták :'(