3D-s fotók

 ( FébertI | 2013. augusztus 10., szombat - 18:39 )

Ha jól emlékszem Kőszegen voltam egy kiállításon ahol fotók voltak MAgyarország várairól. Ha felvettük a 3D-s szemüveget akkor térhatásúvá váltak a várak ...

Tudnátok nekem segíteni? Mert tutti hogy ez informatikai megoldás ...
ÚGy szeretnék pár fotót készíteni hogy szemüvegben térben lehessen látni.
Készített már valaki ilyent? VAn ötletetek hogyan kéne nekilátnom?

NE tegyétek át légyszives ezt fórumkérdéssé... mert én annyira jól érzem megam itt a blog részlegen ;)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Én csináltam, igaz csak blender-rel. Mindenek az alapja, hogy két külön képet kell készíteni és ezeket külön-külön mutatni az egyes szemeknek.

A legegyszerűbb talán az Anaglyph 3D (piros-cián szemüveg)
Ezt mindenféle képszerkesztővel lehet csinálni (PS, GIMP), csak két fénykép kell hozzá. A lényege, hogy az egyik szem csak a piros részeit látja a képnek, a másik meg a maradékot. Ha jól tudom nem minden marad színhelyes, de elvileg vannak jobb szín kombinációk (talán a sárga-kék). Ez nyilván működik papíron/kinyomtatva is.

Ha valami kijelzőn akarod megjeleníteni, akkor van egy csomó lehetőség.
- polarizáció: ("passzív 3D") a két szembe jutó fény másként van polarizálva és a szemüvegekben egy-egy polárszűrő van a szemek előtt.
- időben váltogatás: ("aktív 3D") itt a kijelző elég gyors, hogy a két különböző képet felváltva jelenítse meg, de ne legyen zavaró a villogás. A szemüveg "lencséi" egy-egy egybefüggő LCD panel, és hol az egyik, hol a másik szembe nem engedi át a fényt. (Nyilván szinkronban a kijelzővel.)
Vannak még lehetőségek, de talán ez a kettő az ami elterjedt.

A 3D-s TV-k szoktak tudni (half-)SBS/OU képet fogadni, ezeknek az a lényege, hogy a két képet egy nagy képre egymás mellé (SBS) vagy egymás fölé (OU) teszed. A half- azt jelenti, hogy a nagy kép ezután össze van nyomva, hogy akkora legyen felbontásban, mint az eredeti képek.

Ezek mind ál-3D megoldások, csak becsapják az emberi agyat. Vannak mások pl.: a LED kocka, a hologram, stb.

Az a baj hogy otthoni körülmények között nincs sok lehetőség az anaglyph-en kívül.
Hacsak nem csinálsz valami szinkronizáló áramkört egy külső szemüveg meg egy saját szoftver között.
A polárszűrős eljárás egyértelműen speciális megjelenítőt igényel, vagy két kivetítőt.

Anaglyph színtorzulással jár sajna, meg sötét is nagyon a kép.
Fényképezőgéppel csináltam én is anno. Előkeresem ha érdekel, gimp formátumban.

Ha jól emlékszem az ATI-nak volt régebben olyan kártyája, ami meghajtott lcd-s szemüveget (valahol van is nekem olyan szemüvegem, kártya sajna nincs).DX/OGL-en keresztül mentek a játékok 3d-ben.

Vegyél 3d-s tévét, komponálhatsz vele kedvedre.

Közben körbenéztem, vannak is USB-s szemüvegek.

Polárszűrőshöz sajnos nem elég két kivetítő. Speciális vászon is kell, ami nem rontja el a fény polarizációját.

Nvidia-nak is van/volt 3D-s szemüvege, az a baj ezekkel, hogy a normál PC LCD monitor nem elég gyors hozzá. (Legalábbis ezt állítják.)

Hologramot lenne érdekes csinálni egyszer :-)

Ez pedig egy fórumkérdés. Úgy igazságos, ha törlődik. Tedd át te magad a fórumba, ott helye.

Naaaa... kedves kmARC ... ennyi rendbontást nézzél el nekem légyszives ....

Én elnézem, sőt, maga a téma is érdekes lehet. De ez nem módosít azon, hogy az elmúlt legalább egy évben minden fórumtopik törölve lett a blogok közül (nem, én nem voltam ennek szenvedő alanya). És a többiekkel szemben is az lenne tisztességes, ha veled is úgy járna el az admin, mint a többiekkel.

Ez nem személyeskedés, ez tény.

Ha nem ragaszkodsz a digitalis megoldashoz, akkor a 3D slide viewerek is megfeleloek lehetnek. Itt a 2 papirkepet csak a megfelelo szem latja.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Kicsit régi a topic, remélem azért még olvasod. Én is láttam azokat a képeket Kőszegen úgy két éve, és úgy emlékszem, a piros-kék megoldást alkalmazták. Voltak fekete-fehér és színes képek is, a hatás elég változó volt, némely képet sokáig kellett nézni, mire valami mélységet sikerült felfedezni (voltak kiállítva nem 3D-s képek is, természetesen itt csak a 3D-s képekről beszélek, nem azért nem érzékeltem a mélységet mert rossz képet néztem :)).

Ilyet csinálni nem nehéz, nyilván előfeltétel a két kép megléte, aztán tetszőleges profibb képszerkesztővel (ps, gimp) akár kézzel is össze lehet rakni.

Digitális megjelenítésre egyébként van még 1-2 érdekes módszer, pl. lehet csinálni animált gifet, illetve egymás mellé tett képekkel a parallel/cross eye technikával. Utóbbi hátránya, hogy némi social engineering is kell hozzá, ha a képet meg akarja mutatni az ember másoknak. :)