Csattantam

Megvolt az első motoros csattanásom. Még csak két napja közlekedek Pesten robogóval, de már "utálom" az autósokat :D

Kerepesi-Hungária kereszteződés. Szemből már piros mindenkinek, nekünk zöldre vált, elindulunk, erre szemből, ahol legalább már 8 mp-e piros volt, átjön egy Suzuki. Próbálom kerülni, erre befékez, mert neki szembe (nekem jobbra) már elindultak a gyalogosok. Elkaptam a hátulját. Nekem patentos a spoiler, visszatettem, neki több festéke bánja. Persze a térdem alatt egy kis bőr lejött, de sikerült a motoron maradnom, s nem elesni a mögöttem lévő tömeg elé.
Tűzkeresztség: pipa.

Hozzászólások

Na igen, Pesten az ilyet lehet szeretni nagyon. Megtolja a gázt, hogy még a sárgán átcsússzon, aztán amikor pirosra vált, viszi tovább a lendület. Lesz majd még olyan is, hogy megpróbál átfurakodni a kereszteződésen, aztán keresztbe megáll, mert nem fér be. Meg amikor szerinte még átférnétek a lámpán. A kétkerekűeknek meg külön cuki néhány vadbarom, amikor felmegyek, szoktam nézni. Mondjuk azok is néha egészen furán tudnak mozogni...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Ezért kell motorosként, pirosnál, nagyjából a második vagy harmadik kocsi elé, a sáv közepére beállni és nem előre csorogni. Ekkor a kocsisorral együtt indulsz, és mivel "foglalod a sávot" a mögötted lévő baromarcú nem akar mindenáron az indulás pillanatában megelőzni.
A legnagyobb probléma motorosként a elölről történő indulással, hogy a robogó, motor jobban gyorsul, mint a kocsisor és emiatt zöldnél pont megkapja az ember a "ezapirosmégnarancssárga" agyhalottat.
Szerencséd volt, mert ő volt a gyorsabb. Ha te lettél volna a gyorsabb, akkor most a hírekben lennél.
Ha sokat mész pesten, akkor érdemes szerezni egy pizzaszállító dobozt. Ez egy mágikus védőeszköz, mert nemcsak a légellenállásodat növeli, de a látható méreteidet is és a vezetni nem tudó barmok nem akarják rád húzni a kormányt, vagy ha elkapnak ütközésnél a doboz gyűrődik és nem te.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"robogó, motor jobban gyorsul, mint a kocsisor" akkor nem kellene tolni, vagy induláskor rögtön előzni is őket. :-( Persze nem állítom, hogy nincs igazad és a járművek valóban jobban képesek gyorsulni, de akik vezetik ezeket a motorokat?! Haj! Régen a taxisok is tudtak vezetni, manapság már a motorosok is alig. :-(

Ave, Saabi.

Sajnos a fejekben van a probléma.
A motoros állat úgy gnodolkodik: "Há, há, há, áll a sor, előrecsorgok és jól beelőzöm őket! Nah, ki a király csákó!"
Az autós állat meg: "Nézd meg, nézd meg, ezt a retket, hát nem bepofátlankodik elém, hogy állna belé a szorulás! Most meg csak nem akar menni, nah, majd jól letolom! "
A probléma ott kezdődik, hogy a robogó esetében 30-40km/h-ig előnyben van, mert eltérő a vezetési stílus, a motoros hamarabb húz egy nyelest. Ez kábé addig tart, míg átjut a kereszteződésen, aztán utolérik a kocsik. Itt jön egy kardinális probléma, hogy az átlagos pesti paraszt nem 50-el megy lakott területen belül. Simán megtenném, hogy az összes főbb kereszteződést és az összes körutat végig sebességmérőzném és az összes lámpát bekameráznám. Fél év alatt lenne közlekedési morál.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Igazad is lehetne, de nem erről beszélek. Nem jellemző rám a gyorshajtás, nem is arra gondoltam, hogy elfogy a lendület a robogóból. Hanem arról, hogy nem képes tempósan elindulni! Úgy gondolom az gáz, ha nekem egy kombin vissza kell vennem a gázból, hogy ne fussak rá egy motorosra! Azzal nincs gondom, hogy elém gurul a pirosnál, ha nem akadályoz az indulásban. De kibaszottul rühellem, ha ezt teszi! Én nem a következő lámpáig szeretem elérni az utazósebességet, hanem minél hamarabb. Nem ötven felett kell száguldozni, szerintem, hanem azt minél hamarabb kell elérni és onnan már csorgás. Ne érts félre, a töketlen indulást autósoknál is utálom, de azok legalább nem szivárognak elém a lámpánál.

Ave, Saabi.

Én is úgy gondolom, hogy gáz, hogy neked kell visszavenni a robogós miatt, mert ez azt jelenti, offenzívan, agresszívan vezetsz. Ráadásul az ilyen vezetési technika baromira nem kocsi és pénztárcabarát. Sorból elsőként úgy kell indulni, hogy a következő lámpánál fékezés nélkül tudj továbbhaladni. Ehhez fel kell mérned az előtted álló sor hosszát, várható indulási idejét, stb. A gyorsítok ötvenig, aztán utazok a legnagyobb baromság mert vagy túl korán, vagy túl későn fogsz a következő lámpához érni, mindkét esetben sebességet vesztesz aminek a visszanyeréséhez bizony lónyál kell.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Gondolom, a lassú jármű nem a világ végén van, ami után már soha nem jön semmi. Így viszonylag lényegtelen, hogy előre megy vagy sem, mert valakinek, aki utána jön, meg kell előznie, ha úgy tetszik, azt a valakit feltartja. Viszont jó volna úgy felfogni a dolgokat, hogy ő is közlekedik, nem pedig feltart, az pedig, hogy meg kell előzni, ki kell kerülni, ha erre épp nincs lehetőség, akkor lassan menni kell utána, éppen úgy a közlekedés része, mint az, hogy a piros lámpánál meg kell állni, az egyirányú utcába nem szabad szemből bemenni, s így tovább. Persze lehet dühöngeni azon, hogy feltart egy jelzőlámpa, valamint azon, hogy az utat miért veheti rajtad kívül bárki is igénybe, amikor sokkal egyszerűbb lenne az élet, ha csak te lennél rajta. ;)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Szerintem nem igazán értelmezhető a pofátlanság fogalma a közlekedésben. Egyetlen kérdés van, az pedig az, hogy valami szabályos, vagy sem. Ha szabályok engedik az előrecsorgást, akkor rendben van, ha nem, akkor nincs rendben. Egyébként bizonyos feltételek mellett - pl. álló kocsisor - szabályos. Nyilván mozgásban lévő autót jobbról nem előzünk.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Én még ugye zöldfülű motoros vagyok, így nem biztos, hogy releváns, idővel lehet, hogy genya leszek én is. Viszont azt látom, hogy a legtöbb motoros (ne a suhancokra gondolj, hanem azokra, akik vezettek már járművel pár százezret) akkor megy előre, ha beáll a közlekedés. Ilyenkor nem érzem problémásnak. Ha normálisan halad a forgalom, nem szokásom előre törni. Egy robogó meg elindul általában olyan sebességgel, hogy nem kell mögötte anyázni, elég gyorsan eléri az 50-et, vagy többet.

Nem tudom mióta butaság a defenzív vezetés? Egy dolog, ha vörösszemű birkaként tolod a kocsit és egy dolog ha vezetsz, mert a vezetés ott kezdődik, hogy figyelembe veszed a környezetedet. Pl. Ha 300 méterre előtted zöldből besárgul a lámpa akkor lelépsz a gázról, ha beáll a sor előtted a sor a kereszteződésben akkor nem indulsz el zöldnél, vagy épp zivatarban, 10 méteres látásnál nem 130-al mész az autópályán.
A KRESZben nincs olyan, hogy feltartás. Szándékos akadályozás van, egy veled közlekedő a robogó esetében sajnos nem áll meg. Innentől kezdve, te vagy a hunyó.
Sőt, amilyen geci az a KRESZ, hogy nem kötelezhetsz senkit, hogy az útviszonyoknak nem megfelelően, a gépjárművének állapota, vagy saját teljesítőképességét túllépve haladjon az úton. Szar ügy, mi?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Érdekes dolog Budapesten ez a lámpa, azon már fel sem kapja az ember a fejét, hogy a Margit-hídnál a kerékpáros és gyalogos átkelőkön kerülgeti az autóst, mert nem neki muszáj még átmennie, de néhány hete a Ferenc körút és az Üllői kereszteződésében sikerült egy jó képet lőnöm. Délutáni csúcsforgalom, az aktuális zöldet kapó oldal sosem bír elindulni, mert az előző még bent áll a kereszteződésben. Kálvin felől biciklivel érkezve várom a zöldet, erre egy utánfutós autómentő beáll a kereszteződésbe, blokkolva teljes szélességében az Üllőit.

Áthaladás után készült kép: http://i.imgur.com/csrc8qG.jpg

XI. kerület, Szerémi-Hengermalom kereszteződés napi szinten beáll délután 16:30 után (inkább öt óra felé) jellemzően. "Ide még pont beférek". Aztán fogja keresztbe, a Budafoki felől érkezőket, akiknek már elmúlik a zöld, újra piros, mire az út maga fizikailag felszabadul, csak hát az a fránya piros... Az már csak a hab a tortán, hogy a helyzet valójában miért alakul ki. A Lágymányosi (Rákóczi) híd túlvégén nem lehet behajtani Csepelre túl gyorsan, így feltorlódik a sor. Talán ott ilyenkor megy keresztbe a gyorsforgalmin is egy-két vonat... Érdekes volt számomra, hogy régen a Hungária is bedugult, és amiatt volt ilyen dugó, manapság meg ott rendesen lehet menni.

Ez a kereszteződés (+ a Stefánia-Mogyoródi úti) amúgy is az egyik legrosszabb szerintem, ami a közlekedési lámpák összehangolását illeti...

De a lényeg, hogy nem lett bajod!

---
| Dropbox | Ubuntu One |

Nekem nagyon aktuális ez a blog sajnos. Május közepén nem adták meg az elsőbbséget, én kerékpárral voltam. Utána sokra nem emlékszem. Arra azért igen, hogy koponya és gerinc CT után levették a nyakmerevítőt, mert a gerincem legalább nem sérült. Lábadozom.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Köszönöm. Mostanában valahogy nem bánom, hogy nincs nagyon szép idő. Több hetes szobafogság van.

Minden közlekedőnek jobban kell figyelni, s mivel a közlekedésben résztvevők számítanak arra, hogy a többiek szabályosak lesznek, a szabályszegő magatartás hamar vezet balesethez, sajnos igen könnyen súlyos következménnyel.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Budapesten hatványozottan igaz, hogy az irányjelzőnek sem szabad hinni, amíg ívre nem rakták a kocsit. Biciklis/motoros/gyalogos állandóan megfontolandó intelme: "az autó nagyobb, erősebb, hülyébb". Mondom ezt autósként. Én is szoktam tapasztalni meleg helyzeteket, de a kocsiban eddig még elkerültem a bajokat. :kopp-kopp-kopp:
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Mar, ha egyaltalan van iranyjelzes...

Sokszor inkabb azt latom, hogy sok autos ugy van vele, hogy szarba se nezi a gyalogosokat/bicikliseket aztan minek nekik iranyt jelezni... Ez kulon elmeny tud lenni, mikor egy T alaku keresztezodesben az egyenes reszen jon az autos es kanyarodna le a gyalogos meg szembe menne at az uton. Aztan csodalkozik az autos, hogy a hulye gyalogos lelep az uttestre, mert nem tudta, hogy az autos epp be akar kanyarodni. Sajnos, ez tobbszorosen megtortent sztori.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ennek a fordítottja ma történt velünk. A Rákóczi útról bekanyarodtam jobbra valamelyik kis picsa utcába. Ott éppen egy másik tolatott be egy parkolóhelyre, úgyhogy megálltam, gondoltam, megvárom, amíg befejezi. Ahogy tolat be, egyszerre csak nálunk koppanás, kocsi balra rezdül - a birka gyalogos menet közben telefonált... Kicsit meglepődött, nézett befelé, aztán továbbállt. Való igaz, egyre kevesebb ember tudja felfogni, hogy a világ nem csak a képzelete játékos kivetülése. :(
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Jaras olyan szinten motoros tevekenyseg az agynak, hogy nem igenyel tudatos odafigyelest. Modern civilizacio meg kiirtotta az emberbol a nezzunk korul, ne e gyon egy oroszlan, vagy hasmeneses orszarvu eppen. Az auto, motor, kerekpar meg nem veszelyforras, kiveve ha hagynak a "termeszetes szelekciot" nehany evtizedig :D

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.