Blender + Vrml modellek + OpenVrml, Blenderben készült mode

Blender + Vrml modellek + OpenVrml, Blenderben készült mode

Hozzászólások

Szeretném feltelepíteni valami tanácsot tudnátok adni.
Ki mit tet , hogy az övé müködjön?
Mikép lehet elindítani (lehet már fel telepűlt).
Előre is köszi mindenkinek.

a blendert akarod telepíteni? letöltöd, kitömöríted, aztán ./blender :wink:

[quote:dd19bb892f="Aewyn"]Ilyet lehet a blenderrel készíteni?

mindent lehet. biztos, csak ne itt a fórumban kérdezd meg, hogy hogyan kell :lol:

Udv!

[quote:b2e52f7d24="Anonymous"]Hali!

Nekem is megvan a Sünis könyv, ....

ovits

Ez annyira jopofa... ;) :)

Bocs. :)

Toma_

[quote:c9e7a3ebdd="vmiklos"][quote:c9e7a3ebdd="Aewyn"]Ilyet lehet a blenderrel készíteni?

mindent lehet. biztos, csak ne itt a fórumban kérdezd meg, hogy hogyan kell :lol:

Költői kérdés volt :)

[quote:8f6946a657="Aewyn"]
Költői kérdés volt :)

ha megcsináltad, érdekel a blend file :lol:

Hát itt senki sem fejleszt? :(( Vagy ismeretlen a dolog?
Prog.hu-ra csaknem akarnám már kitenni a kérdést. Na oda aztán nemááááá...

Hali!
Nekem is megvan a Sünis könyv, bár én nem foglalkoztam ilyesmivel.
Találtam egy forumot howto load simple geometrics néven:
https://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_id=4075654&forum_id=7147

De szerintem a doc is a barátod lesz a www.openvrml.org-on

ovits

Végre valami! :))) Eddig nem kutakodtam sosem sourceforge-os levlistákon, de lehet ideje lenne elkezdeni!

Ahogy átfutottam úgy néz ki a browser-ből már el lehet indulni.
Thx! 8)

Sziasztok!

Gondolom akad köztetek olyan aki már hallott róla / használta a Blender ingyenes modellező programot. Mivel ingyenes és természetesen létezik Linux alá (meg más alá is), ezért úgy döntöttem, hogy ezzel a programmal szeretném elkészíteni a diplomamunkámhoz a modelleket. Nem kell semmi bonyolult dologra gondolni egy két egyszerűbb modell. (statikusak -> pályaobjektumok, esetleg egy pálya, terep stb) A Blender doksijával jól haladok kezdem megismerni a lehetőségeit, s nekem aki először találkozik ilyennel eddig tökéletesen megfelel.

Programozás oldaláról megközelítve a dolgot a program (mint sokan mások) rendelkezik azzal a jó tulajdonságával, hogy az elkészített programokat tudja exportálni különböző formátumokba. Engem kifejezetten a VRML2.0 érdekelne! Az exportálással nincs problémám hiszen az csak egy kattintás.

Szeretném a VRML2.0-ás formátumba elmentett modelleket betölteni és megjeleníteni openGL-ben. Az alapvető openGL utasításokkal rendben vagyok igazából a betöltésen lenne a hangsúly!

Van egy "Sünis" könyvem, amiben írnak valamicskét erről a lehetőségről, s megemlítik, hogy az OpenVRML segítségével ez lehetséges. Letöltöttem a szükséges csomagokat, devel csomagokkal együtt, de nem igazán tudom, hogy induljak el. Miket kellene include-álnom, milyen osztályokkal fogjak hozzá (C++).

Szóval, ha valaki tudna segíteni egy két javaslattal, forráskóddal (előny) annak megköszönném!