PEBKAC

Miért egyszerűbb hőbörögni, hogy nem jó a program, hibaüzenetet ír ki, stb. mint elgondolkozni egy kicsit, hogy mi is okozhatja a problémát?
>>>

Hozzászólások

Csörr-csörr...
- A program kiírt valamit! Igen vagy nem?
- Mit írt ki, magyarul van az üzenet, el tudod olvasni?
- Igen, el tudom olvasni!
- Akkor döntsd el hogy mit szeretnél.
- Ja csak ennyi?

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

Igaza van az oldalon az elso kommentelonek: ha nem akarsz helpdeskest jatszani, akkor menj el olyan ceghez, ahol nem kell (es most tokmindegy hogy mi a foglalkozas megnevezese).

Az embereket nem fogod tudni megvaltoztatni. Az meg, hogy a programod rossz hibauzeneteket ir ki (igek vannak odairva vagy a szokasasos Ok/Cancel, stb.), vagy egyeb usability hianyossagokkal kuszkodik, akkor nehogy mar a user legyen a hibas.

A masik hozzaallas, hogy ha nem keszul felvetel a support requestrol, hogy olyanokat mondasz az ilyen hivasok utan, hogy "az on cegenek ez a hivas 25000 Ft-jaba kerult", meg akkor is ha nem. Ennek eredmenyekepp meg nem fogjak jobban szeretni a termeket, sem lesznek okosabbak, csak a nagyon trivialis hivasokat tudod megelezni, es azt is csak addig amig Mo.-n olyan a munkaeropiac, amilyen; pszichologiai okokbol.

A te dontesed. En tudom hogy en melyik megoldast valasztanam.

"Az embereket nem fogod tudni megvaltoztatni. Az meg, hogy a programod rossz hibauzeneteket ir ki"

Na emiatt küldenék el mindenkit egy időre userek közé. Láttad te már, hogy hogyan használják a szoftvered? :)

Itt van nálunk is egy többé-kevésbé használható ügyviteli rendszer. Nagyjából billentyűzetről a legtöbb dolgot el lehet vele érni. A helyzet az, hogy mivel mindenki rutinból használja és nagyjából tudja, hogy mikor mit fog kiírni a rendszer (mert már előtte 100000x kiírta), ezért reflexből nyomják az entert. Aztán ha mégse azt írta ki, akkor megy a meglepődés. Szerencsére azért olvasni tudnak itt :)

Tehetsz te akármilyen funkciót oda, reflexből le fogják okézni.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

> Láttad te már, hogy hogyan használják a szoftvered? :)

Lattam. Nyilvan usabilityvel nem lehet "fotelbol" foglalkozni, a felhasznalokkal valo teszteles fontos resze.

En masmilyen softwareket keszitek, ahol ilyen problema nincs is, de ennek tobb oka is lehet, ebbe most nem mennek bele.

Egyebkent szerintem nalatok is lehetne mit javitani ezen a teren, az altalad leirtakbol latszik, hogy nem megfeleloen tortennek a dolgok (a megfelelo nem a programozok altal megalmodottat; hanem a userek altal elvart dolgot ertem, mert semmi ertelme egy olyan dialog boxnak, amit senki nem olvas el).

Nem én fejlesztem az ügyviteli rendszerünket. (Ami azt illeti, az egyik utolsó dolog lenne, amit szeretnék a világon.)

De ha már usability: a szoftverben CTRL+C-vel jön elő a cikklista. És minden modális ablak. (Magyarán érdemi munkához legalább 2-3 példány kell belőle). A legördülő menünek látszó tárgy meg 99,99%, hogy új ablakot nyit (bár tény, hogy a nyitott listázóban egyszerűbb szűrni.) Folytassam? :)

(Bár ezek még mindig kisebb problémák nekem ahhoz képest, hogy kb. az összes folyamatot valamilyen sql job végzi és eseményvezérelt működés benne az ritka, mint a fehér holló. Értsd: ha pl. egy cikkre elfogy a készlet és nincs rá beszerzési forrás, az nem azonnal kerül le webről, hanem X időnként ellenőrzi egy job.)

Bár ezt legalább konzisztensen így működik.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™