7 ülésest autót - de milyet?

Sziasztok,

Családi okokból 7 üléses, kb. 4-6 éves használt autó vásárlásán töröm a fejem, de nem lévén szakértő a témában, gondoltam körbekérdeznék, mások mit gondolnak...

Toyota Corolla Verso v. Opel Zafira [v. más?]
Benzin v. diesel?

Amiben gondolkodom az egy Opel Zafira 1.9CDTI [4 éves] vagy egy 6 éves Toyota Corolla Verso 1.8VVT-i.

Amire használnánk: hétköznapi utak (hétköznap kisebb távolságok (kb 15-20km/nap), hétvégén kirándulások (kb 2-300 km) és nyaranta nagyobb utak (kb 3-4000km).
7 üléses üzemmódban az esetek kb. 10%-ában lenne használva, tehát a csomagtér alkalmankénti hiánya nem okoz gondot.

Még annyit, hogy elég magas ember lévén nem minden autóba férek bele...

Ötletek, vélemények?

Hozzászólások

Dacia
- gyengébb minőség
+ alacsonyabb ár

Mekkora emberekkel lenne tele ha 7 üléses üzemben megy? Mi időnként használunk Peugeot 307SW-t 7-üléses módban, de az felnőttekkel nem kényelmes. 2 gyerekkel (kb 13-14 éves korig) elfogadható.

hi,

Zafirám volt (1.6 benzineS). Négy alkalommal jártuk meg vele Korfut fullosra pakolva. Napi szinten használtam kb. 100-150km /nap. Gyerkőcök is adtak neki belülről :-) Aztán sajnos rosszalkodni kezdett motorikusan. Aztán jött a szerviz egymás után, és túl sokat kellett rá költeni. Adódott egy lehetőség, eladták és helyette egy Ford S-Max 2.2 tdci van most, amihez be lehet tenni hátsó ulést hogy 7 személyes legyen.
JAvaslatom: nagyon vizsgáltasd át az Opel-t, nehogy gond legyen vele. Csak akkor vedd meg, ha legalább 2 szaki azt mondta hogy rendben van. És a motor legyen rendben a többit lehet szépíteni, de a motort nem.
Diesel-t azért javaslom, mert a jelenlegi Ford-al 5.0 körül fogyasztok. Volt olyan hogy autópálya 130 és 4.7. Illetve gondolom hogy nem vagy egy gyorsan hajtós a család miatt, így alacsony fordulatszámon mész vele, amit diesel nagyon szeret, és így is megvan a nyomaték.

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

Mond ezt a több millió (vagy több) dízelautó tulajnak, illetve győzd meg a gyártót, és a pénzéhes "főnököt", ne csak itthon. Ja, és ne mobiltelefonálj, ne vásárolj boltban, hanem lőj vadat, ne igyál csapvizet. Tudod mit, találkozzunk fent a hegyen :-) Szóval rendben van rákkeltő, de abszolút fölösleges kapálózás. Lassan úgysem lesz nyersolaj, addig nem fog változni, vagy változtatni a jelenlegi szitun senki.
Ám legyen, nem vesz dízelt, és még 200 ember szintén szkippeli a dízelautó vásárlását. És ? A maradék ott fog töfögni, telefonálni, illetve szar tápos húst enni, vagy vegyszerekkel mosakodni,stb. Mellesleg a benzin sem egészséges. Szóval ez minimális befolyásoló tényező, piciny rövid életünkben, és talán a gyermekeink életében is....tovább nem tudom. Kicsik vagyunk...sok kicsi sokra megy tudom, de mennyi ideig ?
Szóval a Multipla tényleg jó, vagy Berlingo (bár így ugrott a 7 személy)

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

Egyrész Berlingóból van 7 személyes, bár akkor a hírek szerint a 2. sor lábtere se túl kényelmes.

Másrészt a dízel-őrület Európára jellemző csak. A világ összes többi részén a benzines, illetve a hibrid autók mennek nagyon. A Toyota pl. nem is fejleszt többet dízelmotort - nemrég jelentették be -, mert egyszerűen nem éri meg nekik egy ilyen kis piac miatt, mint Európa. Ezentúl inkább megveszik a BMW-től.

Azt viszont csak sejtem, hogy miért van ez így. Az EU roppant módon pörög az autók CO2-kibocsájtásán, mindenhol ezt hajszolják, a többi paraméter mintha nem is számítana. Az USÁ-ban pl. emlékeim szerint a 70-es évek óta szigorú szabályozás van a nitrogén-oxidok kibocsájtására, illetve a koromra. Ott pont emiatt van szinte csak a teherautókban dízelmotor, személyautókban nem igazán jellemző. Komoly szűrőket és a nitrogénoxidok eltüntetésére szolgáló cuccokat kell a dízelmotorokra pakolni, emiatt nem éri meg a gyártóknak az ottani benzinárak mellett ezzel piszmogni.

Közben mi itt Európában a mikrokoromtól meg vidáman rákot kapunk.

Az igazán környezettudatos _ÉS_ olcsó megoldás az LPG/CNG-s autó lenne, az előbbi viszonylag kis költséggel szinte minden szívó benzinesbe beépíthető. Ha én most autót vennék, akkor nagy (2L körüli) szívó benzinessel tenném, esetleg start-stop elektronikával, LPG-vegyesüzemet beszerelve.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

(Azért az USA helyzethez hozzátartozik az is, hogy a legtöbb benzinkútnál nincs diesel és a diesel motorokról van pár tévhit a köztudatban - pl. hogy lomhák. Amúgy meg a legtöbb államban nincs semmilyen műszaki vizsga. Mindenki úgy szennyez ahogy akar, mert úgysem nézik.)

7 személyes autóm van (XC90), de az utolsó két ülés az 160 cm mínuszos, vagyis ennél kisebb embernek készült. Azt gondolom, ha csak nem VW transportert veszel, akkor ez minden 7 személyes szgk-ra igaz.

Mindenképp próbáljátok ki a hátsó üléseket elég kényelmesek-e. Nekem Ford Galaxy van, 12 éves. Volt, hogy Zafirával pótoltuk, hát a fiam aki hátra kényszerült, azt mondta ezt többé sose. Egyszerűen nem fért el és megdöglött a melegtől. A klimából semmi sem jut hátra.

Nekem VW Caddy van, a 7 ülésesre szerelt változat, és elég jó, ha nem akar az ember gyakran sok cuccot bepakolni a 7 ember mellé.
Csaba

Volvo XC90, 4-5 misi környékén találsz felszereltség függően. Családi autóként használjuk, 2 felnőtt + 3 gyerek ( gyerekülés, magasító, beépített ülésmagasító). Teljesen meg vagyok elégedve vele. Ritkán utazik még +2 gyerek esetleg +1 felnőtt velünk, gond nélkül kényelmesen elférünk csomagokkal együtt. Kevés olyan 5személyes autót tudok, amibe szabályszerűen, élhetően elhelyezek 3 gyereket a hátsó sorban.

pár kép a férőhelyről:

kép
kép
kép
kép

Én nem vennék dízeles autót. Miután kiterítették a piacot dízeles autókkal, beszüntették a dízel és a benzin közötti árrést, most meg fizetnek az emberek, mint a katonatiszt, és ez _nem_ fog változni a közeljövőben.

A benzines autót ha megfelelően választod ki, akkor
- upgradelhetsz gázra, kérdezd meg a taxisokat akik már megtették, hogy megéri-e
- lájtosabb kiadásban upgradel-hetsz E85-re, ami sajnos nemrég elvesztette az adóelőnyét, de még pont a megtérülési határon belül van, és az áremelkedése el fog maradni a benzin/dízelétől

Persze ez csak egy szempont, és most jöhetnek a "ne hekkeld az autódat" huszárok is, de én azt mondom, hogy érdemes odafigyelni az üzemanyagra, mert extrém dráguláson esett át az utóbbi években.

--
http://neurogadget.com/

a(z) 1. §-hoz
A törvényjavaslat az üzemanyagok adómértékének közelítése révén, az egészségügyre fordítható
bevételek növelése és a költségvetési bevételkiesés megakadályozása érdekében 2013. január 1-
jétől 50%-kal növeli az LPG adómértékét.
a(z) 2. §-hoz
A törvényjavaslat szerint 2013. május 1-jétől újabb 50%-kal emelkedik az LPG adómértéke.

Szerintem nem nagyságrendekkel, plusz említettem, hogy én azért a benzines technológiára szavazok, mert ott az autógáz és az E85, mint alternatíva. Sőt, valószínűleg gyárilag E85-re felkészített autót vennék (a svédeknél teljesen alap, hogy lehet kapni).

--
http://neurogadget.com/

Saját mérések családban lévő autókkal:
2002-es VW Passat, 2.8l-es 190 lóerős V6-tal (benzin, igaz ez 4motion-ös): 15l városban, 12l ha főleg városon kívűl használom
2007-es VW Passat, 2l-es 170 lóerős dízel turbóval: 7l alatt megáll ha nem csak városban van használva (ez nem az enyém így nem tudom pontosabban)
1998-as VW Passat, 1.9l-es 113 lóerős dízel turbóval: 6l alatt megáll hasonló körülmények között (szintén nem saját)

3 különböző generáció, de azonos kategória, azonos gyártó, és elég jelentős a különbség. Tény, hogy a 2002-es jobban húz mint a 1998-as, de a 2007-essel már nem versenyezhet. Nekem is jobb lenne a dízel.

Ha el is akartok férni, akkor VW Sharan (esetleg Touran), Seat Alhambra, Ford Galaxy / S-Max.
Én végigjártam már párszor a témát (3 gyerek miatt) úgy, hogy "Francia, olasz kilőve" alaptézissel álltam neki a kérdésnek, és a fenti autókból tudom javasolni a vásárlást.
Zafira nem a legjobban variálható (a fent említettekhez képest).
Sz'tem a Corolla 7 ülésesnek azért elég csücskös.

Én féltem a dízeltől, de A Galaxy is és a későbbi (jelenlegi) S-max is dízel.
Jelenleg 2010-es S-maxom van 2 éve, nincs rá panaszom, sőt. Igaz 5 személyes, de tudom milyen a 7 személyes kivitel.
Ha ekkora autót választasz (Galaxy,S-max, Sharan), akkor a dízel jobb, dinamikusabb vezetést fog biztosítani.

Francia, olasz fronton nem ismerem a kínálatot.

----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?

Másodállásban hullákat támasztasz fel? :) Legalább a dízelt ne reklámozd, 2019 van, a mainstream szakújságírók már kimondták felette az ítéletet.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/03/20/ki_kell_szallni_a_dizel…

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Nem reklámozom a dízeleket. Sosem érdekelt a divat.
:)

Csak ha a dízelt válaasztja, akkor egy nagyobb dög esetén a 2 liter körüli motorral jobban fog menni, mint az 1.4-es vagy 1.2-es turbós benzines. Pusztán ezt jegyeztem meg.

Mondjuk egy 2.5l benzinessel jobban megbarátkoznék egy Galaxy esetén, mint egy 1.5-ös turbóval... De hát nem erre halad az autóipar.

----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?

Értettem a célzást, és - bár egyáltalán nem vagyok dízel rajongó - hogy a dízel fos, azért ez így elég karakteres kijelentés; a divatot azért hoztam ide, mert a tojás is 10 évvel ezelőtt károsanyag volt, most istenítik.

[off]
A tojásról 15 éve kiderült, hogy koleszterinbomba, rákot okoz (bár lehet, hogy ez nem volt), fúj, mentsen meg tőle minden, pfúj, ha lehe csak egyet egy héten.... most meg a paleo értend egyik napi összetevője...

Kérdéses számomra ezkekkel a kijelentésekkel kapcsolatban (nem részedről, hanem a "mainstream firkászoktól"), hogy épp merről fúj a szél.

Vagy ott a tej... "élet erő egészség" vs fúúúúj, a tej az a bociknak meg a csecsemőknek kell, nem szabad mer' káros.
De a tej az bázis anyag, amivel a savat és a lúgot is (bizonyos mértékben) közömbösíteni lehet, tehát akár életmentő is lehet...
[/off]

Csak a "nem fekete-fehér" oldalra is szeretnék rámutatni.

----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?