hány fogad van hetven

én is félek, meg is értem ha fél valaki, de azért annyira csak nem, hogy ha ki van járva az a keréknyom, akkor miért kell 90 helyett 70-el menni, meg lakott területen 30-al. meg is fogadtam hétvégén, hogy így hypolják ezt a havat, akkor nem fogok száguldozni és még előzni sem, majd megyek türelmesen a leglassabb után. de így nem lehet megtartani. annyi lett, hogy ahol nagy volt a hó nem mentem 80-90 fölött, ahol meg nem volt, ott se 100-nál többel.

szerk.: stresszoldónak meg hallgassatok meg egy vackarádió adást :p

Hozzászólások

A kijárt keréknyom is nagy eséllyel nedves (azaz csúszik), és nem mindenkinek van huszonötvenezres téligumija, sőt. Szerintem inkább menjen lassan, mint a falnak.

Azért, mert azt érezte biztonságosnak. PONT.

Ez részben igaz. Másrészt az emberek egy része hülye. Azt mondják a TV-ben, hogy most lassan kell menni, mert esett a hó, akkor lassan is megy, mindegy milyen az út. Ha az (egyébként teljesen száraz) autópályán ki van írva, hogy "Nedves útburkolat, mérsékelje sebességét!", akkor lelassít 100-ról 80-ra. Ha lakott területen kívül megy 70-nel, lakott területen belül lelassít 30-ra, pedig az útviszonyok legalább ugyanolyan jók. Mindezt egy olyan faluban, ami össz-vissz 200m hosszú, zebra nincs, az út teljesen egyenes és hajnali 5-óra van.

Csak annyit akartam megjegyezni, hogy nem baj, ha valaki óvatosan vezet, ezt mindenki maga dönti el, és én tiszteletben tartom a döntését. Nem dudálok, nem villogok, nem kezdem el kanyarban előzni. De bosszankodni azért szoktam magamban, hogy valakinek van jogosítványa (és választójoga), mégsem képes annyi agyi aktivitást produkálni, hogy különbséget tudjon tenni olyan esetek között, mint pl. "hó van az út szélén" és "hó van az úton". Esett a hó, lassan megy. PONT.
-
J

"mégsem képes annyi agyi aktivitást produkálni, hogy különbséget tudjon tenni olyan esetek között, mint pl. "hó van az út szélén" és "hó van az úton"."

Hetek óta kemény mínuszok vannak, hó, hókása, jég. Lehet vannak túl óvatos emberek, de ez az időjárás szerintem bőven indokolja az óvatosságot.
Az "időjárási és útviszonyok"-nak megfelelő vezetés nem azt jelenti, hogy akkor kell megpróbálni lelassítani 100-ról 50-re, mikor a nyomvályúban már ráhajtottunk a lefagyott hólére, mert akkor már késő. Hanem azt jelenti, hogy mivel az időjárás miatt ilyesmire eleve számítani lehet, ezért eleve lassabban is megyünk, ésszel.
Persze aláírom, hogy vannak túl óvatos emberek is, dehát nem vagyunk egyformák, mindenki maga ítéli meg, hogy milyennek érzi maga alatt az utat. De az meg a másik véglet, mikor valaki azt hiszi, hogy 2 látszólag tisztára taposott keréknyom a hóban már elég ahhoz, hogy annyival menjenek, mint nyáron, és nem érti, hogy a többiek miért nem mennek.

>nem baj, ha valaki óvatosan vezet, ezt mindenki maga dönti el, és én tiszteletben tartom a döntését. Nem dudálok, nem villogok, nem kezdem el kanyarban előzni. De bosszankodni azért szoktam magamban

+1

ma reggel martonvásár után elmaradt a havas útfelület és láthatóan száraz volt az út. erre megy tovább 70-el. én tipikusan türelmes vagyok, de szégyen nem szégyen, itt mégis toltam egy harmadikat és már 120-al mentem el mellette. szemből kilométerekig senki.

amiért megszidhattok, hogy 7 éves ~3mm-es téli gumim van, de ezt a szezont még lefutom vele. uniroyal, nagyon jól tapad és fékez, de oldalirányban gyenge volt már új korában is, szóval a kanyarokban én is lassan megyek.

tibyke helyett: 70-nel, 30-cal.
A 100-nál, az jó :)
(Bocs, csak épp pihenek :) )

Egyszer majd menj 90-el kitaposott keréknyomban és kicsit húzd félre a kormányt. Remélhetőleg az airbag nyoma az arcodon és gép javítási költsége megvilágosít.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

ezt megmondom őszintén nem tudom most megmondani, hogy próbáltam-e az elmúlt két napban, ugyanis 90-nél maradok a nyomban, nem ugrálok. 60-70-nél nem okozott problémát átvágni a középen leledző 5-10cm havon, még jó messzire az előzendőtől és utána jó sokáig haladva mielőtt visszatérnék a sávomba.

Kemény vagy. Ha a hó nem, akkor nálad mi az a szélsőséges helyzet, amikor már nem a megengedett maximummal -vagy afölött- mész?

"Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; "

azért mentem jóval lassabban én is, pl martonvásár után fehévár felé az emelkedőnél hóátfúvás és szél van, na ott paráztam mert nem nagyon, de egy picit mozgatta az autót a szél. de nem hinném, hogy superhero lennék és ezt mások ne tudnák ugyanígy csinálni. a lényeget elfelejtettem tegnap hozzáírni, hogy a 7-es úton a hétfőihez képest is, de a múlt heti forgalomhoz képest mintha ciánoztak volna, ezért lehetett bevállalni ilyen tempót és előzéseket.

Azert, mert van olyan barom, hogy nem akarja az eselyet sem megadni, hogy balesetet okozzon. Sajnos az ilyen szaguldozokbol szoktak lenni sokszor a balesetek, eleg egy pillanatra masfele figyelni, es kesz a baj.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Én azért szeretek autózni hóesés után 2-3 nappal, mert ilyenkor a mazsolák már nem mernek autóba ülni, a profik meg már az árokban vannak! :)))

jaj azt nem is írtam, a legkeményebb érd és martonvásár között az 5-10cm-es hóban robogóval 20-30-cal, kétoldalt kitett lábakkal. gondolom robogón nincs téligumi. ilyen szempontból igaza van treynek, mert láttál már buszon vagy kamionon téli gumit? na jó ott nem 1-2 tonna jut és nem négy tenyérnyi felületre. de ha csúszik tovább csúszik és nagyobbat üt.

aztán vannak akiktől még meg tudok ijedni, amikor feltűnnek este az út(=lakott terület, dinnyés) bármelyik oldalán, akár mindkettőn egyszerre, a gyalogosok és a láthatósági mellény nélküli biciklisek. mindegy, hogy 40-50-nel megyek, csak az utolsó pillanatban látni meg őket.

gratulálok, én a helyedben erre nem lennék büszke. Sajnos pont az ilyen baromarcuak miatt bosszankodik az ember TV nézés közben, mikor sajnos nem az hal meg, aki megérdemelte volna

Ez egy kicsit veszélyes hozzáállás! Én is nagy arccal szaladgáltam anno, mondván jó gumi, jó futómű, ABS, megy ez gond nélkül. Ment is, amíg 90-el rá nem futottam jégre. Pörögtem párat a levegőben (!) a kocsival, szerencsére senki nem volt a közelemben, így csak az autót nulláztam le, nem öltem meg senkit.
Azóta ésszel vezetek. Ajánlom neked is.

sajnos az ilyen idiótáknak hiába próbálsz útmutatást adni, hiába hozol példát, idióta marad amíg saját kárán nem tanulja meg. Aztán hogy ebben a pillanatban mákja van-e (illetve másoknak is szerencséje van), ő is és mások is önként másznak ki az autóból már más kérdés