Ügyfélkapu agymenés

Fórumok

Történt, hogy az ezer éve meglévő magyarorszag.hu hozzáférésem meghalt. Felhasználó névvel és jelszóval belépni nem tudok, új jelszót a rendszer nem küld ki 2011.07.15-óta. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy kezdjenek valamit, mert kellene nekem egy adó folyószámlát lehúznom és egy nyomtatványt beküldeni. Az ügyintéző elmondta, hogy valószínűleg inaktiválták a hozzáférésemet, mert lejárt a jelszó. Ez valójában így nem is igaz, mert ugyan a jelszó lejárt, de azt amikor jött a mail a lejáratról megváltoztattam ismét +2 évre. Azután az új jelszavammal több alkalommal be is léptem az ügyfélkapun, hiszen a lejárat utáni napokból származó adókivonattal rendelkezem most is. Mindezek ellenére a jelszó nem jó. Visszaállítani a hozzáférésemet csak személyesen az okmányirodában tudom. Oda időpontot kell kérnem online, és a dolgot nagyban nehezíti hogy jelenleg Maastrichban vagyok.
Megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, hogy érvényes elektronikus aláírásom segítségével meg tudom oldani a dolgot? Mivel van hozzáférésem már vagy 8 éve, ezért nem. Ha nem lenne hozzáférésem akkor percek alatt meg lehetne oldani. Akkor törölje a már amúgy is inaktív hozzáférésemet -mondom a nőnek. Azt csak személyesen lehet megcsinálni az okmányirodában. Pfff. Mondom most be kéne nyújtanom egy bevallást az Apeh-nak, akkor ezt most hogy oldjam meg? Az Ön felelőssége, hogy a bevallásokat benyújtsa... Na de pont az ügyfélkapu üzemeltetője hibájából nem tudok belépni és ügyintézni. Menjen be személyesen egy okmányirodába. De én most 1500km-re vagyok a bürokráciától, van érvényes Netlock személyes aláírásom, minden tőlem telhetőt elkövetek hogy beadjak egy nyomtatványt amihez elsőként szeretném tudni az adónemenkénti folyószámla egyenlegemet.
Magyarország, a XXI. század bürokráciájában megoldhatatlan a kormányzati informatikai rendszer hibáját elektronikusan korrigálni. Komolyan mondom kiiratkozok ebből az banánköztársaságból...

Hozzászólások

Én csak az adótartozásomat akartam rendezni, mert jött egy levél, hogy lefoglalják a vagyonomat. LOL semmi sincs a nevemen, szóval jöhetnek. :) És valami nevetséges összegről van szó.
A számlám nem ebben a megyében van. Bementem az ügyintézőhöz és közölte, hogy ő nem tudja megnézni a számlámat, menjek át a szomszéd irodába, remek. Ott a srác közölte, hogy csak az adott megyét látja. ismét remek. De a kolléganője majd segít ha végzett az ottani ügyfelekkel. Talán hárman voltak bent, ebből egynek volt hozzáférése.
Közben leültetett a legutolsó asztalhoz ahol épp nem volt senki sem.
Vártam már vagy 3/4-ed órát és a mellettem lévő asztalnál még mindig ott bohóckodtak azokkal az ügyfelekkel. Megjegyzem szerintem az ügyfelek is elég nehéz esetek voltak. Talán valami öreg banya meg a lánya. A másik két asztalnál pörögtek az ügyfelek.
Ekkor odajött hozzám egy nő aki nem sokkal előtte jött be az irodába és mondta, hogy megnézi a számlámat, de közben valami hülye AVON-os vagy valami pipere cuccokat is vett a kolléganőjétől az fontosabb volt, mint hogy velem foglalkozzon. Szóval kb másfél óra alatt végeztem is. És újra kell mennem, mert persze szerintük olyan rohadt egyértelmű kitölteni azt a nyomtatványt. Csak épp 6 diploma is kevés hozzá, hogy mindent jól töltsél ki. Ha meg elbaszod akkor újra be kell adni és újra fizetheted az ügyintézési költséget.

Szánalmas egy ország. Addig jó amíg nem kell ilyen állami szarokkal foglalkozni.
_________________________________________________________
Thanks Michael
"nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy mit szeretnék, arról nincsen fogalmam." By vasy05

Le van az írva valahol, hogy érvényes Netlock minősített aláíró tanúsítvánnyal nem azonosíthatom magam hitelt érdemlően a hivatal előtt? Mert mindig azt emlegetik, hogy a jogszabály nem teszi ezt lehetővé. Jogszabályt megjelölni csak általánosságban hajlandóak: "a jogszabály". Jó lenne megtalálni ezt az elb@szott jogszabályt...

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Az ügyfélkapu elég érdekes szörnyedvény, ugyanis az állam részéről a tervezés során a papír alapú ügymenet elektronikus leképezése volt a fő cél (az e-tértivevény is ilyen állatfaj), nem az ügymenet alapoktól való újragondolása és újratervezése. Ilyen dolog az ideiglenes regisztráció, amely semmire nem jó, a lejárt jelszó és ennek a kezelése, és még sok más dolog, amelyet meg lehetne jobban is csinálni, de így szólt a törvény és a vhr.

törölve
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Áááá én azt szeretem benne, hogyha kb. bármit el akarok intézni és már megadtam minden adatot ( next next ), akkor a végén:
Ok, hülyegyerek, akkor most lehetőséged van okmányirodában időpontot foglalni.

Az én esetemben 5 ből 3x nesze semmi, fogd meg jól.

Amúgy lelkesen szoktam a 198 -on feedback-et adni de konkrétumokat ott sem mondanak, szóval marad az okmányiroda.

Habár, pár hónapja a Kormányablakkal igen jó eredményeket értem el. Persze ez is offline ( dehát Mo... ), szóval bementem, mondtam, adta, segített.

Én is így jártam. Az a szerencsétlen még jelszó emlékeztetőt sem küld és nincs annyi benne, hogy szóljon, hogy inaktív a felhasználó.