Hány napi vásárlód van?
Hányan árulnak még HUP pólót rajtad kívül?
A legtöbb ilyen kérdés számítástechnika webshopnál van, ahol óriási a konkurencia.
Valaki pl. megkérdezi az árat is, ami elég egyértelműen ki van írva. Vagy leírja, hogy már megrendelte x helyen, mindenhol ki volt írva, h raktáron, de senki nem tudja szállítani. Nálunk tényleg van?
Azért nem mindennaposak ezek a kérdések, de heti 1-1 biztosan van, ami szerintem elég sok.
Sajnos néha tényleg előfordul, hogy nem lehet teljesíteni egy kérést, mert vagy elfogyott, vagy a nagyker nem tudja adni attól függetlenül, hogy a készlet listája tartalmazza a terméket.
Az is óriási probléma szerintem, hogy nagyon kevés olyan nagyker van, akiknek a készletét, árait lehet automatikusan szinkronizálni. Ebből adódóan vannak termékek, hogy napokkal/hetekkel később van árkorrekció. Ezzel néha szoktunk szívni, és rengeteg energiánk megy el az árak figyelésével, korrigálásával. (Mi legalább igyekszünk :)
Sok nagyker a mai napig nincsen felkészülve a webáruházakra. Nem tudnak adni elektronikus formában leírást, képet, azaz mindenki maga gépeli be, vadássza össze, fordítja le a gyártó oldalán levő adatokat. Ebből adódóan rengeteg pontatlan leírás található a legtöbb webáruháznál.
Én a fejlesztői oldalt képviselem, de "közösen" üzemeltetjük a webshopokat kereskedőkkel, azaz rálátok az egészre.
Mindkét oldal panaszaival/problémáival szembesülök folyamatosan.
Megértem azt a vásárlót, aki megkérdezi levélben, hogy tényleg kapható-e és mennyiért, de azt a kereskedőt is, aki nem tud mit csinálni, mert a nagyker nem jelzi az árváltozást(, csak a havernak). Ha megkérdezi a nagykert, hogy xy termék mikor lesz kapható, akkor azt mondja nem tudja, közben rajta van a készlet listáján.
Ez utóbbi sem mindennapos, de egyáltalán nem elhanyagolható. A vásárló pedig egyértelmű, hogy a webshopot tartja hibásnak.
(Vannak drágább, speciálisabb termékek, amikből senki nem tart készleten. Ezeknél jelezve is van a nagyker által igért időpont.)
Szóval lehet, hogy a nagykereket is kénne szabályozni :)
Sok energia rendesen/naprakészen üzemelni egy webáruházat, de sokan csak feltöltenek valamit, aztán majd dőlnek a vásárlók hozzáállásal csinálják, és ezeket tényleg jó lenne kiszűrni, mert ezek mindenkinek csak kárt okoznak.
A HUP póló árulás azért másabb lehet, mert ott ritkán változik a termék, az ár, a készlet elég sokáig kitart gondolom.
Ahol van több száz/ezer termék, amik ráadásul folyamatosan cserélődnek, teljesen más.
Számítástecnikánál előfordul, hogy behoznak az országba pár kamionnal valamiből, és ha elfogy, akkor soha többet nem lesz kapható, de az értékesebb cuccok is cserélődnek 1-2 évente. Az árak az elmúlt egy évben meg "folyamatosan" változtak a válság miatt. Na ezeket kevesen gondolják át, amikor belevégnak.