( zZsOlTi | 2009. 10. 22., cs – 12:12 )

"Az időszaki szervizhez hozzátartozik, hogy kiolvassák a motorvezérlő tartalmát, hogy van-e benne hibakód."

Ez igaz. 20e Ft egy OBD csatlakozós hibakód olvasó és törlő ketyere. Ilyenekkel szokták a kereskedők eltüntetni a computerből a korábbi légzsák nyílások hibakódjait, meg minden egyebet :( És a komolyabb eszközök sem olyan drágák (átlag autóvillamossági műhelyben vagy szervizben vannak ilyen műszerek, pláne ha valaki egy adott márka javítására szakosodik). Szóval ilyenje sem csak a márkaszerviznek van.

"Másrészt az én autóm mindenért szól, azért is, hogy kicserélték a helyzetjelző izzókat például, ami egy időszaki szerviz szerves része, de hibakódot generál, amit ki kell törölni."

Egy jó helyzetjelzőt miért kell cserélni időszakoson? Én akkor cseréltem mikor prüntyögött a computer és ékes német nyelven kiírta, hogy kiégett a bal első. Nem tudom generál-e hibakódot, de ha generál, akkor sincs semmi, csere után nem prüntyögött tovább :) Nekem még az is le van írva a gépkönyvbe, hogy a szerviz esedékesség kijelzését hogy kell nullázni olajcsere után (egy bill kombó a űszerfalon). Sokaknak ez is olyan misztikum, amit csak a márkaszerviz tud és csinálhat meg. A valóság meg az, hogy egy olaj és szűrő csere egy mai autón is pont úgy megy, mint 25 éve, bármilyen autószerelő megcsinálja fél óra alatt (vagy bátrabbak maguk is megtehetik).

Összességében én azt mondom, hogy márkaszervizbe addig kell vinni az autót, amíg ez a garancia feltétele, utána lehet keresni egy a márkaszervizzel egyenértékű, de olcsóbb -és adott esetben korrektebb- műhelyt, szerelőt (persze lehet valaki elégedett a márkaszervizzel is). Ez nem jelenti, hogy utána az autó már nem lesz megfelelően karbantartva.