( uid_4263 | 2009. 10. 19., h – 16:01 )

Ez egy régi autó (1993), a hűtőrendszere nem túlnyomásos, a tartály zárósapkája is kiegyenlítőszelepes plusz van egy fürdőkádak megoldásához hasonlatos túlfolyó lyuk, rajta egy cső. A korábbi mennyiséget a tartályból egy másik, hosszú csővel szívtam le (ahogy az akváriumokat szokták).
A 2 liter 1:1 arányú keveréket pedig desztillált vízből állítottam elő. Az én esetemben nehéz belőni a megfelelő mennyiséget, nem lehet rendesen kiengedni és feltölteni a rendszert (nem is tudom hogy mennyi hűtőfolyadék van a rendszerben(, így a megfelelő mennyiségű és arányú keveréket ezzel a módszerrel érem el:

- korábban sima desztillált vízzel volt feltöltve
- a túlfolyú tartályból leengedtem 2 liternyi mennyiséget
- megcsináltam koncentrátumból és desztillált vízből a 2 liter 1:1 arányú (-35 C) keveréket
- feltöltöttem csutkára
- mentem egy Kaposvár-Győr kört
- a túlfolyón kidobott mennyiséget pótoltam koncentrátummal (itt jött be a kérdés, hogy összeveszhet-e az egyik féle koncentrátum a másikkal)
- majd pedig megint használom egy ideig a kocsit hogy a keverék megfelelően átjárja a rendszert, és ha viszonylag homogén lesz az eloszlása a keringés miatt, beméretem a fagypontját egy benzinkúton, ha jó, akkor work done

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu