( zeller | 2009. 08. 20., cs – 15:09 )

A Kodály-módszer nem a hangszer tanulás elsődeleges eszköze, hanem az éneké. Az énektanulást nem előzheti meg a hangszertanulás (mikor kezdődik normális esetben a hanszertanulás? Kilenc éves korban kezdik, előtte nem...)

A Kodály-módszer az énekre épül, az egyéni dolog, hogy hagszeres tanulmányok során a tanuló szolmizál vagy abc-s névvel tanulja a műveket. Ha valaki ezt a kettőt összekeveri, az a tanár hibája, hogy ne mondjam azt, hogy bűne.

Az USA és Japán átvette, és alsófokú és művészeti oktatásban erőteljesen használják -- nem kevés sikerrel.

Apropo, siker... Az "átkosban" vajon mitől volt annyi nagyszerű kórus az országban? Nem attól, hogy csak a kiemelkedő tehetségeket válogatták ki egy-egy iskolából, munkahelyi közösségből -- abból sok helyen még kamarakórus sem jött volna ki, nemhogy nagyobb létszámú énekkar. Sajnos sem az oktatók, tanárok képzésében, sem az oktatásban nincs Kodályhoz mérhető zseni.