"Az elektromos motor-akkumlátor-hőerőmű (olaj-gáz) hatásfoka jobb mint a benzines motoré (ami olyan 30%)."
A hatásfok az oké, de most a szennyezésről volt szó. És hőerőműből jóval több szenes van, mint olajos-gázos.
"Hidrogén előállítására a vízbontás az egyik legkevésbé hatékony módszer, ipari méretekben nem is csinálják, ált. olajszármazékokból állítják elő."
Igen, meg földgázból. Tehát kijelenthetjük, hogy a fosszílis energiahordozókat nem váltja ki a hidrogéncellás autó.
És hogy mi szennyez jobban, a kis kibocsájtású, relative tiszta égésű benzines autó, vagy az elektromos/hidrogéncellás, mely üzemanyagának előállításhoz rengeteg, nagyon szennyező módon előállítható áram kell, azt szvsz senki sem tudja megmondani.
"Egyébként nem kell megvárni míg elfogy a kőolaj. Sőt szívás is lenne ha megvárnánk, mert pl a hőn szeretett műanyagaink is olaj felhasználásával készülnek."
Nem kell megvárni valóban, de addig nem fog történni semmi jelentős előrelépés. Üzemanyag célra már most is jelentős a növényi alapú olaj felhasználása, tehát a belső égésű motorok még jó sokáig lesznek, ha van kőolaj.
Műanyagot amúgy szénből is elő lehetne állítani (meg üzemanyagot is), igaz drága lenne, viszont szén az van dögivel.
Szerintem ha a kőolaj nagyon megdrágul (250-300 USD/hordó), akkor előbb a "szenes" technológia lesz kiaknázva, illetve örülni fognak a gazdák, mert drága lesz a repce és a napraforgó felvásárlási ára.
(Kukoricát hagyjuk, abból bioetanolt csinálnak, de az nagy állami támogatás nélkül csak ráfizetés lenne egészen 400-450 USD/hordó kőolaj-árig.)