( makonyik V2.0 | 2009. 03. 04., sze – 12:55 )

Szolval azt mar tudjuk, hogy az artisjus vagy miako miert akar penzt beszedni (most nem is a matricara, hanem a koncertre, zenek felhasznalasara, stb gondolok).
Az en orok kerdesem az, hogy mikor tekintheto egy zenemu azonosnak az eredetivel?
Egy par pelda:
- Ha Bach D-molll toccata es fugajat valaki c-mollban jatsza eredeti hangszerelesben, akkor az ugyanaz a mu-e?
- Ha ugyanezt a muvet d-moll-ban, de piccolon jatsza el, akkor ugyanaz-a mu-e?
- Valaki meg ohajtja hallgatni John Cage "As Slow As Possible" muvet de nincs turelme kivarni azt a ~639 evet ami alatt
lejatszak (http://en.wikipedia.org/wiki/As_Slow_As_Possible), szoval felgyorsitja 100x-ara ... ugyanaz a mu marad-e?
- Nem talalom a linket, de valaki felkompresszalta (felgyorsitotta) a Beatles osszes muvet egy LP-re ... azonos-e ez az
eredeti muvel?

Mi az ismerve annak, hogy van nehany zenei hang, es az jogdijkotetes-e vagy nem ... (trivialis valasz: ha annak monda az illetekes szerv, akkor az ... de azert ennel komolyabb ervek kellenenek ...)

Ezt kellene eloszor tisztazni!
(az, hogy valami nem azonos, mert atteszem mp3-ba, azt meg en sem tartom ervnek, leven ha bitsorra nezed a dolgot, akkor csaknem lehetetlen azonos dolgokat talalni! viszon a D-moll tokkata es fuga orgonan es d-mollban rendes sebesseggel van jatszva ...)

k.