( rpsoft | 2008. 12. 24., sze – 16:18 )

Váasszuk külön. Egyrészt van, ahol nyugdíjasok vannak. Ők (legalábbis elvileg) összeadózták aktív korukban, tehát nekik már jár.
A másik, hogy nem mondom, hogy vegyük el a buszt onnan, ahol nem termelik ki, de az nincs sehol sem előírva, hogy pontosan akkor és oda kell busznak lennie, amikor egyetlen ember utazni akar. A busz nagy előnye ezekben az esetekben egyébként a vonattal szemben (valahonnan innen indultunk, a vonattól ui.), hogy egyetlen vezető elvezeti, nála veszed a jegyet, nem kell külön ember a bal és a jobb kerekek végigkopogtatásához, nem kell váltóállító, stb., és a működési költségek is jobban skálázódnak lefelé (azaz, tényleg lecsökkennek, ha nem megy minden órában, hanem mondjuk csak hétfőn, szerdán és pénteken, reggel is egy oda, egy vissza).
A 80%-os munkanélküliségű falvakkal egy kicsit megfogtál. Mert egyrészt, szociális érzékenységből azt mondanám, hogy de, oda kell valami (nem feltétlenül vonat, abba azért senki sem hal bele, ha egy fél órával lassabban busszal kell menni), másrészt viszont, ha továbbra is azt csináljuk, hogy ebben az országban megéri versenyképtelennek maradni, nem kell tanulni, elég néha egy jó kis traktoros felvonulás a magasabb agrártámogatásért, akkor 200 év múlva is pont ott fogunk tartani, ahol most. Vagy még ott sem, mert most már azért akinek versenyképes tudása van, az nem fog a hátán cipelni egy országot, hanem elmegy. Szóval, itt valamiféle kompromisszumos megoldás kell, ami könnyen lehet, hogy sok esetben a jelenlegi vonat helyett egy nem túl sűrűn járó busz.