( zwei | 2008. 02. 06., sze – 16:33 )

Hát szvsz a legfontosabb, hogy minden egyes gépre meg legyen határozva egy max. reakcióidő.
Vagyis, ha elromlik, mennyi időn belül kell megkezdened a hibaelhárítást.
Ennek alapján érdemes felmérni, hogy mit kell kipofozni rajtuk.
Ugyanígy rögzítve legyen, hogy fizikai meghibásodás esetén ki szerzi be a tartalékalkatrészt.
Továbbá legyen leírva, hogy milyen gépekre milyen fejlesztést (vírusirtó, adatmentés) javasolsz, és ha nem történik meg, mik a következményei.

Vagyis legyen rögzítve a létező összes olyan dolog, amit te elvársz, és tőled elvárhatnak.
Ha ilyet nem képesek veled összehozni, akkor ne vállald. Maga az összeg kevésbé fontos, a lényeg az, hogy legyen arányban a vállalt feladattal.
Pl. Kötsz egy szerződést, 3 hetes garantált megjelenéssel. Ez azt jelenti, hogy minden hónapban a hibajavításra áldozol egy hétvégét, és ezért kb. 100-150K HUF reális. Ha ez a megjelenés 2 munkanapon belüli, akkor az ár jóval magasabb.