Én nem erőltetek semmit senkire, pláne a tudta nélkül.
1.) Ha vindóz kell neki, felrakom neki, de pluszban adok néhány jótanácsot, amivel elkerülheti a problémákat. Elmondom, hogy mit miért csináltam, miért állítottam be úgy ahogy, adok egy nyomtatott telepítési és tesztelési "munkalapot", + a telepített szoftverek listája.
2.) Ha olyan munkára kell neki a gép, amit egy linux is el tud végezni (tehát pl. nem kell ABEV), 20-30 percre odaültetem a laptopom elé (debian), megmutatom a KDE-t, GNOME-ot, XFCE4-et, (+Firefox, Thunderbird, Skype, Gaim, Xchat, OpenOffice, CUPS, és még egy rakás dolgot). Az esetek többségében tetszik nekik, és örömmel használják is.
Legyél korrekt az ügyféllel, magyarázd el neki az előnyös és hátrányos tulajdonságokat egyaránt, de érthetően, tömören, konyhanyelven. Ezek után már a tenyeredből eszik...
------------------------------------
[Debian Etch; ASUS P4T533-4; 2.4GHz CPU; 512MB RAM; FluxBox]