( lguru | 2007. 04. 04., sze – 21:33 )

Csak egy tipp: mivel normális informatikus és ügyfél eredendően lusta, és szívesebben dolgozik, mintsem dokumentálással tölti idejét, érdemes megfontolni egy bugreport rendszer (akad jópár opensource, egész kellemesek!) üzemeltetését. Kölcsönösen jó: ügyfél nem unja meg olyan gyorsan, nem kell lapokat teleírnia, nyomonkövethető (x időpontban adta le, y időpontban került fel hibalistára prioritás besorolással, z időpontban érkezett rá érdemi válasz), elszámolható, statisztikát lehet belőle gyártani stb; akár még azt is lehet itt közölni, hogy éppen milyen háttértevékenységek zajlanak, mikor és meddig (pl. 13:25-14:40 ldap karbantartása, hibamegelőzés kiesett hálózati szolgáltatással kapcsolatban stb.), hány embert vett igénybe. Nagyon sok cégvezető csak a tömörített és látványos adatokat szereti, lehetőleg összevethető formában, erre alkalmas lehet egy standard kategóriákkal operáló statisztika. Ha meghagyod a lehetőséget ügyfélnek adott hiba lezárására, megjegyzés hozzáfűzésére, akkor még lobogtathatod is az örömtől ragyogó szmájlikat cégvezető előtt :) Mindehhez általában egy webszerver, adatbázis, alkalmazás, valamint böngésző és internet kell ügyfél oldalán - egyik sem túl nagy igény.