( dii | 2007. 04. 04., sze – 00:15 )

Szia!

Mivel egy darabig én is ilyesmit csináltam, gyakorlati szemmel:

Vannak cégek, ahol nem sajnálják a pénzt és mindegy mi van leírva, ha baj van, akkor segíts, egyébként menjen rendben minden. Ha venni kell cuccot megveszik, ha fejleszteni kell megvan. Lehet jobbra balra dokumentálni, szerződni, ha jó a partner, megéri neki dolgozni, neked is neki is, nincs fillérezés. Asszondják errefelé, hogy "win win situation", mindenki boldog.

A másik eset a zsugori cég. Nem akar készenléti díjat, semmit sem fizetni, de ha baj van, akkor nagyon sürgős és nem tudnak nélküle élni. Plusz alkudoznak. Igazán röviden, ne állj szóba velük. Persze lesznek infóhuszárok, akik majd megcsinálják fillérért, de hidd el, hogy nem ér ennyit.

Ha mégis rákényszerülsz a kellemetlen a megbízóra és bizonyítani kell, háááát. Csúnyát mondok. A szerver mondjuk levelezik veled. Berohansz időnként, hogy a szerver üzenet küldött, például hogy meghibásodott az egyik RAID lemez. De ne aggódjanak, minden a legnagyobb rendben. 10 percet szöszmötölsz, azt lelépsz. Érezteted, hogy fontos vagy. Ez néhány balféknél bevállik. Érteni úgysem értenek hozzá. Sorry ha felháborítottam valakit :D