Igen megszűnt a personal szolgáltatásuk, de az USA-ban nem húznak olyan merev vonalat üzleti és custumer közé mint az EU-ban. Pláne nem egy külföldi ügyfelük esetén, de Amerikán belül sem számít. Lehet most is szerződni velük "Kovács család mentése" "cég" nevén. Nem érdekli őket, hogy benne van-e az Opten cégtárban vagy sem. Ha fizeti a Kovács család az éves díjat nekik időben, az számukra tökéletesen megfelelő.
A különbség ilyenkor hogy B2C -től eltérően így nem vonatkoznak a szerződésre a fogyasztóvédelmi szabályozások. B2B játékszabályok szerint szolgáltatnak, ami attól még korrekt szolgáltatás.
A Hetzner Storage Box ha jól látom 20TB csomagért kér havi 40 eurót. Ez metered szolgáltatás. Egy évben ez 480 euró. Nem sok, de már így is drágább mint a Crashplan évi 120 dollár. Az adatok csak nőnek, soha nem csökkennek. Egy idő után már 40TB fog kelleni, ami már 960 euró lesz évente plusz inflációs kiigazítás. Crashplannél marad az éved díj 40TB adatnál is, az erre van kitalálva, plusz lehet ott is inflációs kiigazítás és lesz 130 dollár évente, belefér.
A másik problémám, hogy a Hetzner Storage Box NEM geo-redundáns szolgáltatás. Ha leég az adatközpont náluk amire láttunk példát a közelmúltban az EU-ban oda a mentés. Bár annak kicsi az esélye, hogy egy időben csapjon be a villám nálam és ugyanakkor égjen le az adat "biztosítóm" székháza. Ha többet fizetek, akkor viszont ne legyen több a biztonsági kockázati elem hanem legyen kevesebb. 
Igaz ez nem csak Disaster Recovery szolgáltatás, akár többre is alkalmas. Nem kötelező minden adatnak nálad is meglenned mint a hivatalos Disaster Recovery szolgáltatásoknál. 
Viszont köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat, hasznos volt.