A lízink 150-300e, erre jön éves átlag 1.5 millió Forint egyéb költség (szervizek, gumicsere, tankolás ha nem kell melóidőben is ezzel menni, stb.) és havi 40e Ft cégautóadó. Ez megint havi kb. 150e, máris ott vagyunk, hogy 400e+ havonta.
Igaz, hogy drága egy jó használt kocsi, de a legtöbb embernek már van jó használt kocsija (annak legalábbis, aki olyan pozícióra jelentkezik, amihez céges kocsi is járna juttatásba...), így nem kell megvenni és mivel használt, az értéke java részét már elveszítette, nem kell sokat bukni.
Itt meg arról szólt a poszt, hogy sokan eladják ezt a jó használt kocsit a céges érkezése miatt. Ahelyett, hogy a lóvét kérnék és arra költenék, amire szeretnék, elvarázsolja őket a belefingásmentes új kocsi és még jobban elkköteleződnek a cégre, olykor plusz vállalást aláírva a kocsi miatt...
Annyiban másabb, mint a fizetés, hogy nem Te döntöd el mire költöd. Ráadásul beosztástól függően választhatsz autó kategóriából, azon belül ársávból, így még az autó választás sem teljesen szabad (a józan ész határain belül sem).