Ezt azért nem csinálják, mert ha a reklámszemetet is a tartalmat szolgáltató CDN szolgáltatná, akkor az extra terhelést jelentene, ami extra költség, és emiatt kevesebb pénzt kapna a Google. A másik része, meg csak simán lustaság. Nem akarják szétosztani több oldalra, inkább központosítva összevonják egy szerverparkba, és akkor azt be lehet tolni változatlanul minden oldal alá, központilag lehet frissíteni. Viszont a reklámblokkolóknak meg könnyebbség. Harmadrészt, ha a tartalmat kiszolgáló CDN nyomatná a reklámokat, akkor a Google-nek nem lenne esélye, hogy a megtekintési statisztikákat saját kézben nyomon kövesse, így max. a tartalomszolgáltató, reklámmegjelenítő szavára tudnának adni, és abban meg nem bíznak.
A Google nem ma jött le a falvédőről, tudják, hogy aki informatikailag skilles, az úgyis blokkolni fogja, aki meg nem, az meg úgyse fogja, és globálisan a többség ebbe a kategóriába esik.