Nekem az a véleményem, hogy a reklámblokkolók tiltásával a hiredőket verik át. Olyan szolgáltatásért kérnek pénzt, amelynek nincs teljesítése.
Reklámot nem önmagukért árulják, hanem az abból generálódott megvalósult vásárlásokért. Aki reklám helyet ad el, az ezt a megvalósult vásárlásokat bocsájta áruba. Ha viszont valaki nem akar reklámok alapján vásárolni, annak reklámot értékesíteni tulajdonképpen a hírdető átverése.
A reklámblokkoló használata szerintem elég egyértelmű ráutaló magatartás, hogy részére megjelenített reklám a reklám célját rontja, mert olyan személy részére közvetített reklámért kér díjat, ami nem fog vásárlást generálni.
A hírdető szempontjából olyan, mintha a weboldal saját klienseket üzemeltetne, csak azért, hogy növelje a hírdetőknek értékesített reklámot. Ugyan úgy nem fog vásárlást generálni a reklámblokkólós felhasználó, mint amikor a reklámot csak letölti egy kliens program, de nem jeleníti meg senkinek.