Amúgy realis lehetőség lenne, hogy a reklámfelületet bérbevevő cégnél lehetne előfizetni, amivel a látogató jogot kapna arra, hogy befolyásolhassa mi jelenik meg, vagy akár reklámentes lehessen. Ahogyan a youtube prémium is működik. Úgy nem kéne minden oldalon előfizetni külön, hanem egy központi helyen valamilyen átalánydíjas megoldással.
Csak, ha a google bevezetne ilyet, akkor röngtön beperelné a többi proli reklámos cég, hogy visszaél a google az erőfölényével. Ahogyan akkor is pereltek, amikor a user számára lehetővé tette az apple/google, hogy kikapcsolja a követhetőséget segítő fix user advert id-t a telefonokon. Vicces módon úgy perelték be, azt hiszem az eu-ban is őket, hogy az eu-ban kötelező az opt in, tehát elvileg közetelező is ennek a lehetőségnek léteznie és alapból kikapcsoltnak lennie, mert a usernek bele kell egyeznie az id átadásába :D De idióták a politikusok, valójában kampányfinanszírozásra költhető védelmi pénzt akarnak az ilyen törvénykezésnél.