( zeller | 2025. 08. 06., sze – 15:16 )

"sok szerviz eleve nem hajlandó a vevő által hozott alkatrésszel dolgozni,"

Ennek elsősorban a szavatossági/garanciális viták elkerülése az oka. Nem, nem mondhatja azt az üf. hogy az alkatrész hibájából, méretpontosságából stb. eredő károkért, hibás/hiányos teljesítésért semmilyen igénnyel nem lép fel a szervízzel szemben.

"ki kell köhögni a gonosz autógyár alkatrészárait"

Szerelő mondta - és sokszor nagyon igaza van: egy jó bontott alkatrész sokszor jobb, mint egy új utángyártott. Ez főleg műanyag illetve  karosszériaelemeken mutatkozik meg - az utángyártásra "berendezkedett" cég sokszor az eredeti vagy  eredetivel azonos minőséget előállító cég levetett (elkopott/tűrésen túl deformálódott) présformáit veszi meg, és azzal dolgozik... Persze, hogy olcsóbb lesz, hiszen nem kell drága pénzen 3D szikrával kifaragnia drága anyagból ezeket a szerszámokat...