Jellemzően a javítók a kisker áron számolják az alkatrészt, amit nagyker árhoz közeli áron kapnak. Ezért sok szerviz eleve nem hajlandó a vevő által hozott alkatrésszel dolgozni, még akkor sem, ha az alkatrész teljesen oké.
Sajnos ma árérzékeny a piac, és nem hajlandóak olyan munkadíjakat fizetni az ügyfelek, ami a reális lenne. Így a burkolt jövedelemmel az alkatrészek árában valamivel kevésbé fáj a tulajnak odaadni a javítás árát, elvégre nem a szegény egyszeri szerelő akarja őt lehúzni, hanem ki kell köhögni a gonosz autógyár alkatrészárait.
Tehát már nem működik az a rendszer, ami 100 éve még elfogadott volt:
Tasziló gróf autója lerobban az istenhátamögötti falu határában. Lóval bevontatják a helyi kovácsműhelybe. A kovács egy ideig nézegeti az autót, aztán fog egy kalapácsot, jól odasóz az egyik alkatrészre, és a motor utána beindul.
Kérdi a gróf, hogy mennyi lesz a javítás.
-21 pengő - így a kovács.
-Na de 21 pengő egy kalapácsütésért?-
-Ja, a kalapácsütés az csak 1 pengő. 20 pengő, hogy tudtam, hova kell ütni.-