Amíg nem kezdtem el nagy IT-profilú multiknál dolgozni, én is egy álomvilágban éltem. Ahol azt feltételeztem h. ezeknél a cégeknél minden flottul működik. A tudás össze van gyűjtve, nagy, up-to-date, és jól kereshető knowledge base-k vannak a belsős alkalmazottak részére átadva. Amikben minden folyamat, minden ügyfél tudnivaló ott van könnyen érthetően, egyértelműen, kényelmesen használható módon. Ha pedig mégis bármi kérdésed volna, ott van az article mellett az aktuális józsi neve és telefonszáma, akitől az év 365 napján, 0-24-ben mindig mindent meg lehet kérdezni. És ő készségesen mindig válaszol is minden kérdésre, ráadásul releváns módon, nem tahón, nem lekezelően, nem frusztráltan, a lényeget elhallgatva. Nincsenek 1-man-show emberek, akik azzal csináltak maguknak 10-15-20 év alatt jobszekuritit, h. az általuk felügyelt rendszerek minden részletét titkolják a belső külvilág felé, hogy ha kirúgnák akkor borul az egész tech stack, vagy az a department-je a nagycégnek.
Aztán elmentem 3 különböző nagy multihoz dolgozni, és megtapasztaltam saját bőrömön azt az őskáoszt, és rosszindulatot ami mérettől és éves árbevételtől függetlenül mindegyiknél ott van. Részlegenként tucatnyi példányban egymással párhuzamosan, hosszú évek óta, az esély leghalványabb nyoma nélkül h. bármelyik is érdemben változna (a jó irányba).