( adhocsupport | 2025. 04. 28., h – 10:49 )

A folyamat annál az ügyfélnél aki 6.5 milliót bukott a következő volt és ezt elolvashatod részletesen itt: https://kamuwebshopok.hu/12-oraja-tortent-egy-online-bankrablas/

1. Kapott egy visszautalást korábbi ügyben.
2. Beirta Googleba, hogy MBH Bank és kapott egy linket...
3. Nem volt rajta a szemüvege..nem az URL-t látta csak a képet...( a kép alapján bárki megenné, hogy a bank oldala)
4. Beirta felhasználói név/jelszó ...és kapott SMS-t ...

Bakker...tehát már az SMS...alapvetően a BANK rendszeréből kapta vissza...uhh...tehát már ott a sebezhetőségi pont...

...mert ugyebár a KAMU oldalon írta be a felh név/ jelszó párost és valahogyan az MBH rendszeréből jött ki az SMS...vagy hogyan is?
 

SMS kód érkezése – kritikus pont - és innen érdekes az SMS: 

A csalók, akik megszerezték a felhasználói adatokat, azonnal megpróbáltak belépni a valódi MBH Bank netbank felületére. ( tehát nem a bankot törték hanem felh.név/jelszó párossal, maguk, kézileg léptek be! 

Az MBH Bank rendszere felismerte a belépési próbát, és a második faktor (2FA) hitelesítés keretében SMS-t küldött az ügyfél telefonjára. ( az meg azt hitte, a hiteles oldal SMS-e) -és bumm...beirta az SMS-t is...

=> FONTOS: az SMS már az MBH Bank rendszeréből jött!

Tehát a csalók valódi belépést kezdeményeztek.

Az MBH Bank NEM ismerte fel, hogy az eszköz, az IP-cím, a bejelentkezési hely ÚJ és gyanús.

A bank nem blokkolta automatikusan az új eszközről való belépési próbát.

Nem kért külön újraregisztrációt vagy extra azonosítást (pl. kérdés, biometria, hívás).

Nekik az eltérő IP a megszokottól nem gyanús, nekik a 6.5 millió elutalása az ügyfélszámlájáról nem KÉR második validációt sem! IGEN: NEM KÉR VALIDÁCIÓT!

Simán kiutalnak minden kontroll nélkül 6.5 milliót, de ha 1500Ft-ért vásárolsz a TESCO-ban, megy a validáló SMS meg Kiberpajzs Szinház! 

Ez bizony KEMÉNY!