A közvetlen környezetemben (szerencsére nem családtag...) az elmúlt 1-2 évben háromszor volt olyan, hogy vitték a folyószámla tartalmát. Különböző bankokból. Minden esetben user error volt az alapja, mert valahogy kicsalták tőlük a belépést, ez ellen meg a 2FA se véd, ha nem villog a piros jelzés az ember fejében. Feltételezem, hogy a jelszó ebben az esetben is kikerült, különben azt a hitelesítő SMS-t se tudták volna elintézni maguknak, szóval erre simán ráhúzná akármelyik pénzintézet, hogy az ügyfél hibája. Sajnos nincsenek elég hatékonyan üldözve ezek az esetek.
Egyébként:
- Az összes mamut bankot kerülni kell, minél nagyobb a vízfej, annál többet húznak le az ügyfélről. Ez hatványozottan igaz azokra a nagybankokra, ahol több intézmény olvadt össze, mert hosszú ideig problémák lesznek (lásd MBH).
- A jelenlegi pénzügyi körülmények között én egy biztonsági tartalékon (max. 1-2m Ft) kívül amúgy se tartanék bankban pénzt.
- Közvetlen családi környezetben érdemes találni egy személyt, aki a "pénzügyes" (ért hozzá, nem qrják át egy hívással, stb...), aki kezeli a család számláit, persze ehhez nem árt, ha megbízol a családtagban, nyilván elképzelhető olyan helyzet, hogy ez nem áll fenn.