Köszi a tippeket, és a választ.
Soktényezős probléma, nem feltétlen a szolgáltatás hibája.
Tisztában vagyok vele, hogy soktényezős lehet a dolog, de minden arra utal, hogy valami upstream probléma van időnként:
- Ha a speedtest rendben megy az én eszközöm, akkor elfogadhatjuk, hogy a szolgáltató eszközén is ezt fogjuk látni.
- Szög egyszerű, és átlátható hálózatom van, nincsenek benne hurkok, vagy hülye megoldások.
- Nincs QoS, Torrent, stb...
- A teams és az rdp másoknál teljesen jól ment, tehát ebből arra lehet következtetni, hogy az én kapcsolatommal lehet valami.
- Szerintem jó minőségű eszközeim vannak. (tehát nem hiszem, hogy akár gyárilag furcsaságokat okoz valami)
- Tudom, egy hibás eszköz okozhat plusz forgalmat, de akkor látni kellene valamit: hálózat telítettség, csomagvesztés, terhelés a routeren - de ilyenek nincsenek
- Miután újraindítottam a szolgáltató eszközét, új session-t nyitott, érdekes módon sokkal jobb lett a kapcsolat. Utána nem is volt már teams meetingem, de az rdp rendben volt. (délután)
Őszintén, én nem vagyok ennyire megértő, kezd kicsit elegem lenni belőle, hogy valami nem működik rendben, és az az első, hogy "bizonyítsd, hogy nem a Te eszközeidben...", én meg futom a felesleges köröket. Most egyébként fogom upgrade-elni a routeremet, és a switch-eket is, Unifi-t veszek. Így localban lesz 2.5 Gbit-es hálózatom itthon, és később kamerát is egyszerűen tudok feltenni. Gyakorlatilag ezzel a legfontosabb hálózati eszközöket cserélem, ki fog derülni, ha itt volt probléma. (de nem hiszek ebben). Ezen felül még válthatok szolgáltatót (a telekomnál a cloudflare a nagy kérdés nekem).
És annyiban térek el talán az átlagos szomszédságtól, hogy könnyebben észreveszem, ha valami nem tökéletes, mert folyamatosan használjuk a hálózatot, és nem csak böngészésre. A kölkök játszanak rajta (azonnal szólnak, hogy most rossz), videóhívások, RDP, stb... - tehát nem biztos, hogy erre mindenki így felfigyel.