( markia | 2025. 04. 08., k – 10:47 )

 

 Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium tájékoztatása ( részlet)

"A foglalkoztatást elősegítő támogatás keretében kötendő (vagy módosítandó) hatósági szerződés esetében javasoljuk a gazdálkodó szervezeteknek, hogy az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró fővárosi és vármegyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) vagy a járási (fővárosi kerületi) hivatal (a továbbiakban: járási hivatal) által elektronikusan hitelesített és a gazdálkodó szervezet Cégkapu tárhelyére kézbesített hatósági szerződést (tömörített ZIP fájl formátumú küldemény) töltse le, a szerződésben foglaltak elfogadása esetén a letöltést követően az ePapír szolgáltatásba fájl mellékletként töltse fel és ezt követően hitelesítse az ePapír szolgáltatásba integrált AVDH szolgáltatással. A véglegesítést követően a gazdálkodó szervezet a hitelesített küldeményt - a kormányhivatal vagy a járási hivatal által szabott határidőig - küldje vissza a kormányhivatal (foglalkoztatási főosztály) vagy a járási hivatal (foglalkoztatási osztály) Hivatali tárhely címére. 

Átmenetileg, amíg saját minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás vagy bélyegző beszerzése nem történt meg (de legfeljebb 2025. október 31. napjáig) amennyiben a gazdálkodó szervezet esetében együttes aláírás szükséges, az együttesen aláírók külön-külön hajtsák végre a fent leírt műveletet. 

Fontos, hogy a gazdálkodó szervezet nevében eljáró természetes személy az ePapír küldemény feladásakor jelezze,  hogy "Cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani". 

Tekintettel arra, hogy a Digitális Állampolgárság Program keretében elfogadott a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) szerint a digitális állampolgár által igénybe vehető eAláírás szolgáltatást csak magánszemélyek vehetik igénybe magáncélra, ezért ha azt például cégvezetőként vagy ügyvédként használják, a digitális aláírás nem lesz érvényes.

Az ePapír szolgáltatásba integrált AVDH szolgáltatás 2025. október 31. napján történő megszűntetésére tekintettel javasoljuk a gazdálkodó szervezeteknek, amelyek saját elektronikus aláírással vagy bélyegzővel nem rendelkeznek, hogy az állami foglalkoztatási szerv által nyújtott digitális szolgáltatások (elektronikus úton intézhető ügyek) zökkenőmentes igénybevételéhez a piacon elérhető bizalmi szolgáltatóktól szerezzenek be saját minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírást vagy bélyegzőt."

az együtes aláírás e-papíros avdh-val nem működik ( mire gondoltak, mindenkinál lesz egy a másik által aláírt állomány a sajátja mellet, ha 8 aláíró van akkor annyi példány ) 

egy tervezőnek nem magáncélból kell a digitális aláírás hanem üzleti célból, még ha egyéni vállalkózó is. Magán személyként magáncélra használhatom a dápot akkor pl gépkocsi vásárlásnál egy másik magánszemélytől, ha cégnél venném akkor már nem mehet. (és ha másik szemály kinyomttja a szerződést akkor ugyan látszik(hat) az aláírás de nem elenőrizhető)

és mi lessz október után