Mikor volt ez?
Megtaláltam a jegyzőkönyvet az emailjeimben: 2016.06.20-án vettem az eredeti vinyót, és a csere 2018.07.30-án történt (akkor vittem be, hogy a smart problémás).
Ha akkor nem volt ilyen áremelkedés, akkor a csere volt a jobb üzlet a boltnak.
Az üzletet szerintem nem érdekelte, a szervizbe küldte el a vinyót, és a szerviz utána válaszolt, hogy nem lehet javítani. Megbeszéltük, hogy cseréljék ki. Szerencsére korrekten jártak el. Én úgy gondolom, hogy ez nem az üzleten múlik, hanem ahogy Te kéred, meg amit a szerviz mondott. Az üzlettel intéztem, de a gyártó szervizébe küldték vissza a vinyót. Szerintem az üzlet erre semmit nem fizetett rá, kivéve a küldözgetést, és az ezzel kapcsolatos feladatokat.
Mekkora lehet egy bolt árrése?
Fogalmam sincs sajnos.
Amúgy most nézem, hogy ezek a régi WD red vinyók azért jól működnek. A régebbinek (2 ilyen HDD-m van) kb 6 év a smart szerint a bekapcsolt órák száma, de lassan 9 éve, hogy használom őket. Az az egy meghibásodott, de amire kicserélték, tök jól működik azóta, jelenleg is mennek.
Azóta ha jól tudom a WD is csinált valamit, hogy fix idő után a smart elkezd valami értékben problémázni, és kb az a kategória mint a nyomtatóknál a HP trükközések, hogy a nyomtató egy counter értéke miatt megáll.
De ha megjelenik az első smart furcsaság valamelyik vinyómon, akkor ki fogom cserélni mind a kettőt, és én is a Toshiba NAS HDD-ket néztem ki (az Nxxx nevűeket), abból a 4Tb-ost.
Szerk: közben megtaláltam a videót a WD-ről: https://www.youtube.com/watch?v=cLGi8sPLkLY - nem tudom, hogy ez igaz-e még. Más HDD-vel van ilyen?
Szerk 2: van egy desktop Toshiba vinyóm is, kb 4 év a "power on hours" érték. (ugyanebben a NAS-ban, azon a nem fontos adatok vannak). Régebben vettem, és még 1-2 évet porosodott is a polcon. (csak arra írom, hogy a Toshibával is jó tapasztalatom van, szerencsém volt ezekkel.)