Igazad van, ez lenne a helyes működés. De ha belegondolsz papíron sem így működik.
Kapsz az ügyvédtől egy aláírásmintát, és évekig azt használod, senki nem nézi meg, hogy az még érvényes-e.
Pedig megtehetné, ott a cégnyilvántartás, cégkivonatban szépen látszódik mikor ki volt jogosult (és milyen módon, pl. együttesen) aláírni.
Persze ha nem jogszerűen írsz alá, utólag peres eljárásban simán kiderül, és semmis lesz amit aláírtál.
Szóval szerintem még csak szolgáltatás sem kellene rá (mármint automatizálható, programozható), mert ott a cégjegyzék jelenleg is, ami részben erre szolgál.
Egyszerűen el kellene fogadni azokat az aláírásokat, ahol a tanúsítványban nem szerepel a cég neve. De akkor akár DÁP-al is alá lehetne írni (már ha elindul végre..) céges papírokat is, viszont a honlapon direkt kiemelik a FAQ-ban, hogy nem lehet. Nyilván attól hogy technikailag Valid az aláírás, még törvényileg lehet invalid :D
"Csak magánszemélyként használhatom a digitális aláírást?
Igen, a felhasználást a DÁP törvény magánszemélyekre korlátozza.
Ha nem magánszemélyként, hanem például cégvezetőként vagy ügyvédként írsz alá a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással, a digitális aláírás nem lesz érvényes."